Montaż kierunków w lusterkach bocznych

23 Sty 2020, 22:25

Chcę zamontować dodatkowo kierunki w lusterkach bocznych. Moja wersja Tucsona 2016 r z USA ich nie posiada, w lusterku jest gniazdo 12 pin ale jest tylko 9 przewodów w różnych kolorach.
1. pusty
2. czarny
3. Niebieski
4. zielony
5. szary
6. pomarańczowy
7. niebieski z czarnym paskiem
8. biały
9 czarny
10 biały z czarnym paskiem
11.pusty
12. pusty
Do których przewodów powinienem podpiąć przewody kierunkowskazów. proszę o pomoc.
Dariusz1964
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sty 2020, 23:42

A skąd wiesz że w tej instalacji są już przewody od kierunkowskazów i wystarczy się tam tylko podpiąć? Weź próbówkę włącz kierunek i sprawdź czy na którymś z pinów pojawia się napięcie to chyba najprostsze rozwiązanie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Sty 2020, 21:00

przeprasza ale jestem laikiem jak znajdę przewód z napięciem to drugi powinien być masą czy muszę go inaczej zlokalizować?
Dariusz1964
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Sty 2020, 19:49

Najlepiej to mieć tzw próbnik napiecia na 12V ( taki śrubokręcik z kabelkiem i żabką na końcu ). Żabkę przykładasz do masy auta, a śrubokręcik przykładasz do każdego kabelka po kolei. Przy którymś kabelku śrubokręcik powinien zacząć ci migać tak jak kierunkowskaz.
Podejrzewam jednak, że to nie wszystko - zapewne będzie trzeba te lusterka aktywować w komputerze - chodzi o informację o spalonej żarówce kierunkowskazów.
A jeżeli się na tym nie znasz, to osobiście zalecam, żeby autko oddać do elektryka. Zanim coś zepsujesz, zrobisz jakieś zwarcie itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2020, 11:40