Mazda CX-3 - nieograniczona radość z dynamicznej jazdy

Mazda CX-3 - nieograniczona radość z dynamicznej jazdy

19 Lis 2014, 15:59

Mazda niezmiennie dąży do zapewnienia kierowcy przyjemności z jazdy i pewnego prowadzenia. Dzięki pełnemu wdrożeniu technologii SKYACTIV i dostosowaniu wszystkich elementów do ludzkich zmysłów, Mazda zapewnia płynne, przewidywalne reagowanie samochodu na działania kierowcy, wraz ze stabilnym sterowaniem, jakiego wymaga doświadczenie Jinba Ittai. Asortyment układów napędowych obejmuje najnowsze silniki SKYACTIV-D 1.5 i SKYACTIV-G 2.0. Wprowadzono również system napędu na dwie osie nowej generacji. Dynamiczne osiągi, linearne reakcje, niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin składają się na niczym nieograniczoną radość z jazdy.

Podwozie i nadwozie
CX-3 oparty jest na podwoziu SKYACTIV-Chassis. Zapewnia ono niezawodną sterowność, która przekłada się na pewność jazdy oraz wysoki poziom komfortu za sprawą odświeżonego zawieszenia i układu kierowniczego. Za sprawą precyzyjnej regulacji każdego z komponentów składowych samochód reaguje naturalnie, a kierowca pewnie i z łatwością go kontroluje, nawet podczas jazdy autostradą.

Układ kierowniczy pozwala na lekkie i zręczne manewrowanie po mieście, ale daje też poczucie stabilności na drogach gruntowych oraz na autostradach.

Układ hamulcowy zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem przy niskich i średnich prędkościach, a w warunkach dużego rozpędu pozwala na sprawne hamowanie.

Zdjęcie

CX-3 oparty jest na nadwoziu SKYACTIV-Body Mazdy, które osiąga wysoką efektywność w trzech pozornie wykluczających się zakresach: bezpieczeństwa w razie kolizji, redukcji masy i wytrzymałość. Upraszczając jeszcze bardziej strukturę SKYACTIV-Body, kadłub CX-3 łączy w sobie efektywne rozłożenie odpornej na rozciąganie stali i optymalizację kształtów składowych szkieletu, tworząc lekką i mocną konstrukcję o silnych właściwościach rozpraszających energię.

Kadłub i inne części pojazdu składają się w 63% ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29% ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4% ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa.

Hałas, drgania (NVH) i aerodynamika
Doskonałe wyciszenie uzyskuje się kontrolowaniem rezonansu zawieszenia poprzez dostosowywanie kształtu i twardości mocowań silnika oraz dopasowanie ich rozmieszczenia, optymalnie uzupełniając układ o materiały wytłumiające dźwięk.

W wersji AWD wprowadzono dodatkowe zmiany w celu redukcji hałasu i wibracji oraz ograniczenia ich rozpraszania przez cały kadłub.

Symulacje wykorzystujące zaawansowane obliczenia dynamiki opływów pozwalają na maksymalnie efektywne rozmieszczenie elementów aerodynamicznych. Umożliwia to uzyskanie doskonałej aerodynamiki, wpływającej korzystnie na sprawność jazdy i ograniczenie zużycia paliwa.

Układy napędowe
Dostępne są dwa silniki: benzynowy SKYACTIV-G 2.0 dostępny w dwóch wersjach mocy i czysty Diesel SKYACTIV-D 1.5. Obydwa zapewniają płynną jazdę i racjonalny poziom zużycia paliwa.

Zdjęcie

Dostępna jest zarówno automatyczna, jak i ręczna skrzynia biegów. Automatyczna, sześciobiegowa skrzynia SKYACTIV-Drive zapewnia niskie zużycie paliwa, poczucie kontroli jak przy korzystaniu ze skrzyni ręcznej, a także płynne i mocne przyspieszenie. SKYACTIV-MT jest kompaktową, sześciobiegową skrzynią ręczną, z której korzysta się lekko i przyjemnie, zarazem usprawniając zużycie paliwa.

POLECAMY Mazda CX-3 - bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy

Układ napędu AWD nowej generacji, wykorzystujący użyty pierwotnie w CX-5 system kontroli momentu obrotowego Mazdy, pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki i stabilności pojazdu. Korzysta on z pierwszego na świecie* systemu wykrywania poślizgu kół przednich, który wykorzystuje sygnały z czujników do monitorowania zamiarów kierowcy i ciągle zmieniających się warunków jazdy. Ponadto CX-3 używa kompaktowego i lekkiego wału napędowego oraz nowoczesnego tylnego mechanizmu różnicowego.

źródło: Mazda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2854
Zdjęcia: 11030
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Nostalgia IX 2019 - relacja z targów samochodów zabytkowych Auto Nostalgia IX 2019 - relacja z targów samochodów zabytkowych
    Pierwszy weekend kwietnia upłynął pod znakiem klasycznej motoryzacji – w Warszawie odbyła się dziewiąta edycja targów Auto Nostalgia 2019. W sobotę i niedzielę w hali Global Expo na terenie dawnej fabryki FSO ...
    Obserwacja drogi - wzrok, koncentracja, analiza Obserwacja drogi - wzrok, koncentracja, analiza
    Ile by się nie mówiło o bezpieczeństwie, zawsze w rozmowach pojawia się temat obserwacji drogi. W całym procesie obserwacji kluczowe są trzy elementy. Pierwszym jest obszar, który skanujemy wzrokiem. Powinien ...

  •