Mazda CX-3 - przestrzeń w środku

19 Lis 2014, 15:10

Poza wykorzystaniem najnowszej wersji motywu projektowego KODO do uzyskania stylowych proporcji, twórcy CX-3 zapewnili także odpowiednią ilość przestrzeni. Kierowca ma zapewnione odpowiednie pole widzenia, wsiadanie i wysiadanie z samochodu nie sprawia problemu, a siedzenia rozmieszczone są tak, by nisko położony środek ciężkości dawał poczucie pewności w trakcie jazdy. Samochód korzysta również z systemu łączności MZD Connect.

Wymiary, komfort i łatwość wsiadania
Przy wymiarach 4275 mm (ogólna długość), 1765 mm (szerokość) i 1550 mm (wysokość, bez uwzględnienia anteny), CX-3 można prowadzić z łatwością, nawet w trakcie jazdy miejskimi uliczkami i przy parkowaniu. Długi przód rozciąga się na 910 mm, solidny tył na 795 mm, a rozstaw osi wynosi 2570 mm.

Mazda CX-3 - przestrzeń w środku

Tylne siedzenia są bardziej przybliżone do środka kabiny niż przednie, a ponadto punkt H umiejscowiony jest na nich wyżej. Dzięki takiemu układowi pasażerom jadącym na tylnych siedzeniach łatwiej wyglądać naprzód i prowadzić rozmowę z osobami siedzącymi po przekątnej z przodu.

Punkt H CX-3 przednich i tylnych siedzeń umiejscowiony jest optymalnie. W zestawieniu z drobiazgowo opracowaną strukturą bocznych stopni oraz kształtem dolnej części drzwi tylnych, pozwala to na sprawne wsiadanie i wysiadanie.

Pozycja kierowcy
Wzrok kierowcy znajduje się na wysokości 1250 mm. Optymalna pozycja zapewnia kierowcy dobrą widoczność i poczucie pewności podczas jazdy.

CX-3 zapewnia szerokie pole widzenia z przodu, a zamontowanie lusterek bocznych na panelu drzwi umożliwia dodatkowe poszerzenie pola widzenia między przednim oknem a lusterkami. Dla maksymalizacji widoczności z tyłu, wysokość tylnej części linii przewężenia i położenie słupków C zostały starannie rozplanowane, z uwzględnieniem zastosowania ćwierćokien.

Przeniesienie przednich kół naprzód wraz z optymalizacją kształtu pedałów i odstępów między nimi pozwala kierowcy na uzyskanie idealnej pozycji, w której może usiąść wygodnie i naciskać pedały w bardziej naturalny sposób.

Dużą uwagę przywiązano do umieszczenia dźwigni zmiany biegów wysoko na konsoli środkowej, dzięki czemu kierowca może gładko przenosić rękę między nią a kierownicą, posługując się nią z łatwością i bez nadmiernego użycia siły. Kontrolki wyświetlacza ułożone są w sposób dający oparcie i zapewniający stabilność.

Mazda CX-3 - przestrzeń w środku

Zoptymalizowana struktura, kształt oraz twardość oparć i siedzeń, w połączeniu z zawartą w nich absorbującą wibracje pianką uretanową, umożliwia wygodną jazdę z idealnym dopasowaniem foteli. Dzięki wydłużonym oparciom tylne siedzenia z kolei wydają się przestronniejsze.

Interfejs sterowania (HMI) i system łączności
Priorytetem dla nowej generacji HMI Mazdy jest bezpieczeństwo. Projekt stanowiska kierowcy oparty jest na koncepcie kokpitu przeziernego (Heads-Up Cockpit), którego zadaniem jest ułatwienie kierowcy przetwarzanie wielu informacji przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej pozycji i koncentracji na bezpieczeństwie jazdy.

POLECAMY Mazda CX-3 - nieograniczona radość z dynamicznej jazdy

Potrzebne kierowcy informacje i kontrolki wyświetlacza są rozmieszczone optymalnie pod kątem bezpieczeństwa. MZD Connect jest samochodowym systemem łączności, który zwiększa bezpieczeństwo i wygodę korzystania z funkcji takich jak połączenia i komunikacja przez internet. System ten jest niezwykle wygodny, gdyż pozwala za pośrednictwem Bluetooth® na korzystanie z zestawów głośnomówiących, odbieranie krótkich SMS-ów oraz słuchanie radia internetowego, w tym m.in. Aha™ by HARMAN (Niedostępne w niektórych regionach).

źródło: Mazda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y