Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

20 Kwi 2012, 10:19

Pierwsza Mazda nowej generacji i pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano wszystkie najnowsze technologie Mazda SKYACTIV: silniki, skrzynie biegów, nadwozie i podwozie zapewniające przyjemność jazdy, dbałość o środowisko oraz bezpieczeństwo. Stworzona przy zastosowaniu nowych, lekkich technologii, zgodnie ze strategią Mazdy – obniżania masy samochodów nowej generacji o co najmniej 100 kg w stosunku do poprzedników. Pierwsza Mazda prezentująca nowy język projektowy marki: "KODO – dusza ruchu". Odpowiedź Mazdy dla bardzo konkurencyjnego i szybko rozwijającego się segmentu samochodów typu SUV, który powiększył się w Europie o 25% rok do roku, do wielkości 1,3 miliona sztuk w 2011. Cel sprzedażowy to: 160 000 sztuk rocznie na całym świecie. Mazda CX-5 będzie nowym flagowym produktem firmy, obok takich modeli jak Mazda2, Mazda3 i Mazda6.

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Wygląd zewnętrzny
Odważna stylizacja oparta o nowy język projektowy Mazdy "KODO – dusza ruchu", niosąca ze sobą solidność i funkcjonalność SUV-a wraz z właściwą Maździe witalnością i zwinnością. Nowa wersja stylizacji przodu samochodu, koncentrująca się na typowej dla marki osłonie chłodnicy w kształcie skrzydła. Tylne błotniki kontrastują z wyrazistym tyłem i ostro nachylonym tylnym oknem. Nachylony słupek A przyczynia się do wrażenia mocnego osadzenia samochodu na asfalcie, równocześnie zapewniając kierowcy wyjątkowo duże pole widzenia. Siedem kolorów lakieru nadwozia: Sky Blue (nowość), Zeal Red (nowość), Aluminium Metallic, Arctic White, Black Mica, Crystal White Pearl i Metropolitan Grey. Koła o rozmiarze 17 lub 19 cali. Zderzaki wykonane z nowego materiału kompozytowego, ważące o około 20% mniej od wykonanych w klasycznej technologii, zapewniające taką samą wytrzymałość.



Wnętrze
Dojrzały i przemyślany projekt wnętrza idzie w parze ze sportowym charakterem CX-5. Kształt kabiny po stronie kierowcy przypomina kokpit samolotu. Koło kierownicy i przełączniki sterujące zaprojektowane tak, aby ułatwić ich używanie. Wysokiej jakości miękkie materiały deski rozdzielczej i tapicerki drzwi kontrastują z satynowym chromem wykończeń ramion kierownicy i klamek drzwi. Nowe, lekkiej konstrukcji fotele zapewniają znakomite podparcie oraz wyjątkowy komfort na długich dystansach. Skórzane obicia w dwóch kolorach do wyboru – sportowym czarnym lub jasnym piaskowym – lub podstawowa tapicerka z czarnego materiału.

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Komfort
Największy rozstaw osi w segmencie (2700 mm) pozwalający na stworzenie przestronnej kabiny, w której czworo dorosłych może komfortowo podróżować. Kierowca korzysta z najszerszego pola widzenia w całej klasie i prowadzi bezpiecznie dzięki wyjątkowo wysokiej pozycji za kierownicą, optymalnie dostosowanej do wygody operowania pedałami. Elektrycznie regulowany w ośmiu płaszczyznach fotel kierowcy z elektrycznie wysuwanym podparciem lędźwiowym ma łatwe w obsłudze regulatory. Najlepsze wartości miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy w całej klasie, wiodące wartości szerokości tylnego przedziału pasażerskiego na wysokości bioder i ramion. Pomysłowe i łatwe w obsłudze rozwiązania Karakuri, w tym pierwszy raz w historii niezależnie składające się tylne fotele o proporcjach 4:2:4 (z dźwigniami zdalnego składania dostępnymi w bagażniku) oraz wyjątkowa roleta przestrzeni bagażowej, otwierająca się i zamykająca wraz z tylną klapą.

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Ogromny bagażnik (503 l wliczając ukryty bagażnik pod podłogą) z minimalną liczbą wnikających elementów, po powiększeniu przez złożenie tylnych siedzeń uzyskujący pojemność 1620 litrów i płaską przestrzeń ładunkową. Niski próg ładunkowy i duży otwór bagażnika zapewniają łatwe pakowanie auta. Wiele schowków, w tym duża przestrzeń w konsoli centralnej i pojemniki na butelki o pojemności 1 litra w drzwiach.

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Wyposażenie
Łatwo integrujący się z dodatkowymi urządzeniami system rozrywkowo-informacyjny składa się z:
Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie
    Systemu multimedialno-nawigacyjnego HMI* na konsoli środkowej – pierwszy raz w Maździe – oraz przycisków na kierownicy.
    Ekranu dotykowego o przekątnej 5,8 cala* umieszczonego wysoko i ergonomicznie nad konsolą środkową.
    Łącze USB i Bluetooth® oraz gniazda do iPoda®* (umożliwiającego prezentację informacji o utworach na ekranie) oraz standardowego gniazda AUX.
System nawigacji Mazdy oparty jest na technologii TomTom® i aktualizowany w czasie rzeczywistym. Zestaw głośnomówiący Bluetooth®. System dziewięciu głośników klasy premium i dźwięku przestrzennego zaprojektowany został przez BOSE® specjalnie do Mazdy CX-5. Unowocześniony system klimatyzacji:

    Jeden z najlepszych w klasie układów ogrzewania i chłodzenia, mimo obniżonej masy i zmniejszenia zapotrzebowania na energię.
    Nowa pompa elektryczna chłodzi lub ogrzewa samochód nawet po wyłączeniu silnika (np. przez system i-stop).
Asystent parkowania (z przodu i z tyłu) ze zintegrowaną kamerą cofania, ostrzegawczymi sygnałami dźwiękowymi i wizualizacją bezpiecznych stref. Przyciemniane tylne szyby.

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Układy napędowe
Nowe zespoły napędowe Mazdy stworzone w oparciu o wysokowydajną technologię SKYACTIV to dwa silniki i dwie skrzynie biegów. Standardowo wyposażone są w zaawansowany system i-stop, automatycznie wyłączający silnik na postoju.

    Wysokoprężny SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra z wtryskiem common-rail
    Benzynowy SKYACTIV-G o pojemności 2,0 litra z bezpośrednim wtryskiem
    SKYACTIV-Drive, sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów
    SKYACTIV-MT, sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów

Układ jezdny i nadwozie
Kluczowy element strategii konstrukcji lekkich pojazdów Mazdy: dzięki technologii SKYACTIV zastosowanej przy budowie karoserii i układu jezdnego, CX-5 charakteryzuje się jedną z najniższych mas własnych w swojej klasie, wynoszącą od 1345 kg.

SKYACTIV-Chassis
Nowe podwozie jest lżejsze, a mimo to sztywniejsze. Zapewnia przez to precyzyjne prowadzenie przy wszystkich prędkościach i znakomity komfort jazdy, a przy tym – przyczynia się do lepszego hamowania. Przednie zawieszenie z kolumną McPhersona, tylne - wielowahaczowe. Nowy układ kierowniczy gwarantuje precyzyjne sterowanie, dostosowane do prędkości jazdy. Dostępne modele z napędem na przednią i obie osie, ten drugi z płynnie regulowanym rozkładem momentu obrotowego i precyzyjnym układem rozpoznawania utraty przyczepności (w skrajnych przypadkach moment obrotowy rozłożony może być nawet w stosunku 50:50 między osiami).

SKYACTIV-Body
Dzięki optymalizacji struktury i kształtu karoseria jest lżejsza, ale jednocześnie mocniejsza. Zawdzięcza to również szerszemu korzystaniu z wysokowytrzymałej stali oraz nowym procesom produkcyjnym. Koncepcja wielokierunkowego rozkładu obciążenia efektywnie rozprasza energię po całej strukturze nadwozia, zapewniając wyjątkowe bezpieczeństwo w razie kolizji. Wyjątkowo niski poziom hałasu silnika i drogi dzięki zaawansowanym technikom izolacji, absorpcji i redukcji hałasów. Jeden z najlżejszych i najbardziej aerodynamicznych kompaktowych SUV-ów na rynku.

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Bezpieczeństwo
Zaawansowane wyposażenie bezpieczeństwa aktywnego obejmuje liczne premiery w tej klasie samochodów na rynku europejskim:

    Układ automatycznego hamowania SCBS (Smart City Brake Support) pomaga uniknąć lub zminimalizować konsekwencje kolizji przy prędkościach poniżej 30 km/h.
    Lane Departure Warning System - LDW - ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
    RVM (Rear Vehicle Monitoring), system ostrzegający przed pojazdami jadącymi z tyłu i znajdującymi się w martwym punkcie lusterek.
    HBC (High Beam Control System*) automatycznie przełącza między światłami mijania i drogowymi, aby zminimalizować oślepianie innych kierowców.
    Skrętne biksenonowe lampy przednie.
    Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy dostosowujący siłę wspomagania do sytuacji drogowej.
    HLA (Hill Launch Assist) kontroluje działanie układu hamulcowego uniemożliwiając staczanie się samochodu podczas ruszania pod górę.
    ABS z EBD (elektronicznym rozdziałem siły hamowania), asystent hamowania awaryjnego, DSC (dynamiczna kontrola stabilności) oraz TCS (układ kontroli trakcji).

Mazda CX-5 2012 - nowa generacja i najnowsze technologie

Najwyższej klasy bezpieczeństwo pasywne zapewniają:

    Sztywna, absorbująca energię uderzenia karoseria SKYACTIV-Body, zaprojektowana tak, aby spełniać wymagania stawiane karoseriom najwyżej ocenianym w testach zderzeniowych (np. Euro NCAP).
    Pierwsze w historii zastosowanie wysokowytrzymałej stali 1800MPa w motoryzacji (w zderzakach CX-5).
    Znakomity kąt i pole widzenia kierowcy.
    Siedzenia, zaprojektowane by spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa (np. specjalna konstrukcja zmniejszająca ryzyko uszkodzenia kręgów szyjnych podczas kolizji).
    Pasy bezpieczeństwa z ograniczeniem siły napięcia, zmniejszające ryzyko uszkodzenia klatki piersiowej.
    Standardowe przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
    Zderzak, maska, podszybie i obudowa zegarów zoptymalizowane pod kątem minimalizacji ryzyka ranienia pieszych.

POLECAMY Mazda MX-5 z dodatkowym wyposażeniem i nowoczesną nawigacją

źródło: Mazda
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprzedaż opon w 2019 roku
    Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie ...