

Wygląd zewnętrzny
Odważna stylizacja oparta o nowy język projektowy Mazdy "KODO – dusza ruchu", niosąca ze sobą solidność i funkcjonalność SUV-a wraz z właściwą Maździe witalnością i zwinnością. Nowa wersja stylizacji przodu samochodu, koncentrująca się na typowej dla marki osłonie chłodnicy w kształcie skrzydła. Tylne błotniki kontrastują z wyrazistym tyłem i ostro nachylonym tylnym oknem. Nachylony słupek A przyczynia się do wrażenia mocnego osadzenia samochodu na asfalcie, równocześnie zapewniając kierowcy wyjątkowo duże pole widzenia. Siedem kolorów lakieru nadwozia: Sky Blue (nowość), Zeal Red (nowość), Aluminium Metallic, Arctic White, Black Mica, Crystal White Pearl i Metropolitan Grey. Koła o rozmiarze 17 lub 19 cali. Zderzaki wykonane z nowego materiału kompozytowego, ważące o około 20% mniej od wykonanych w klasycznej technologii, zapewniające taką samą wytrzymałość.
Wnętrze
Dojrzały i przemyślany projekt wnętrza idzie w parze ze sportowym charakterem CX-5. Kształt kabiny po stronie kierowcy przypomina kokpit samolotu. Koło kierownicy i przełączniki sterujące zaprojektowane tak, aby ułatwić ich używanie. Wysokiej jakości miękkie materiały deski rozdzielczej i tapicerki drzwi kontrastują z satynowym chromem wykończeń ramion kierownicy i klamek drzwi. Nowe, lekkiej konstrukcji fotele zapewniają znakomite podparcie oraz wyjątkowy komfort na długich dystansach. Skórzane obicia w dwóch kolorach do wyboru – sportowym czarnym lub jasnym piaskowym – lub podstawowa tapicerka z czarnego materiału.

Komfort
Największy rozstaw osi w segmencie (2700 mm) pozwalający na stworzenie przestronnej kabiny, w której czworo dorosłych może komfortowo podróżować. Kierowca korzysta z najszerszego pola widzenia w całej klasie i prowadzi bezpiecznie dzięki wyjątkowo wysokiej pozycji za kierownicą, optymalnie dostosowanej do wygody operowania pedałami. Elektrycznie regulowany w ośmiu płaszczyznach fotel kierowcy z elektrycznie wysuwanym podparciem lędźwiowym ma łatwe w obsłudze regulatory. Najlepsze wartości miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy w całej klasie, wiodące wartości szerokości tylnego przedziału pasażerskiego na wysokości bioder i ramion. Pomysłowe i łatwe w obsłudze rozwiązania Karakuri, w tym pierwszy raz w historii niezależnie składające się tylne fotele o proporcjach 4:2:4 (z dźwigniami zdalnego składania dostępnymi w bagażniku) oraz wyjątkowa roleta przestrzeni bagażowej, otwierająca się i zamykająca wraz z tylną klapą.

Ogromny bagażnik (503 l wliczając ukryty bagażnik pod podłogą) z minimalną liczbą wnikających elementów, po powiększeniu przez złożenie tylnych siedzeń uzyskujący pojemność 1620 litrów i płaską przestrzeń ładunkową. Niski próg ładunkowy i duży otwór bagażnika zapewniają łatwe pakowanie auta. Wiele schowków, w tym duża przestrzeń w konsoli centralnej i pojemniki na butelki o pojemności 1 litra w drzwiach.

Wyposażenie
Łatwo integrujący się z dodatkowymi urządzeniami system rozrywkowo-informacyjny składa się z:

- Systemu multimedialno-nawigacyjnego HMI* na konsoli środkowej – pierwszy raz w Maździe – oraz przycisków na kierownicy.
- Ekranu dotykowego o przekątnej 5,8 cala* umieszczonego wysoko i ergonomicznie nad konsolą środkową.
- Łącze USB i Bluetooth® oraz gniazda do iPoda®* (umożliwiającego prezentację informacji o utworach na ekranie) oraz standardowego gniazda AUX.
- Jeden z najlepszych w klasie układów ogrzewania i chłodzenia, mimo obniżonej masy i zmniejszenia zapotrzebowania na energię.
- Nowa pompa elektryczna chłodzi lub ogrzewa samochód nawet po wyłączeniu silnika (np. przez system i-stop).

Układy napędowe
Nowe zespoły napędowe Mazdy stworzone w oparciu o wysokowydajną technologię SKYACTIV to dwa silniki i dwie skrzynie biegów. Standardowo wyposażone są w zaawansowany system i-stop, automatycznie wyłączający silnik na postoju.
- Wysokoprężny SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra z wtryskiem common-rail
- Benzynowy SKYACTIV-G o pojemności 2,0 litra z bezpośrednim wtryskiem
- SKYACTIV-Drive, sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów
- SKYACTIV-MT, sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów
Układ jezdny i nadwozie
Kluczowy element strategii konstrukcji lekkich pojazdów Mazdy: dzięki technologii SKYACTIV zastosowanej przy budowie karoserii i układu jezdnego, CX-5 charakteryzuje się jedną z najniższych mas własnych w swojej klasie, wynoszącą od 1345 kg.
SKYACTIV-Chassis
Nowe podwozie jest lżejsze, a mimo to sztywniejsze. Zapewnia przez to precyzyjne prowadzenie przy wszystkich prędkościach i znakomity komfort jazdy, a przy tym – przyczynia się do lepszego hamowania. Przednie zawieszenie z kolumną McPhersona, tylne - wielowahaczowe. Nowy układ kierowniczy gwarantuje precyzyjne sterowanie, dostosowane do prędkości jazdy. Dostępne modele z napędem na przednią i obie osie, ten drugi z płynnie regulowanym rozkładem momentu obrotowego i precyzyjnym układem rozpoznawania utraty przyczepności (w skrajnych przypadkach moment obrotowy rozłożony może być nawet w stosunku 50:50 między osiami).
SKYACTIV-Body
Dzięki optymalizacji struktury i kształtu karoseria jest lżejsza, ale jednocześnie mocniejsza. Zawdzięcza to również szerszemu korzystaniu z wysokowytrzymałej stali oraz nowym procesom produkcyjnym. Koncepcja wielokierunkowego rozkładu obciążenia efektywnie rozprasza energię po całej strukturze nadwozia, zapewniając wyjątkowe bezpieczeństwo w razie kolizji. Wyjątkowo niski poziom hałasu silnika i drogi dzięki zaawansowanym technikom izolacji, absorpcji i redukcji hałasów. Jeden z najlżejszych i najbardziej aerodynamicznych kompaktowych SUV-ów na rynku.

Bezpieczeństwo
Zaawansowane wyposażenie bezpieczeństwa aktywnego obejmuje liczne premiery w tej klasie samochodów na rynku europejskim:
- Układ automatycznego hamowania SCBS (Smart City Brake Support) pomaga uniknąć lub zminimalizować konsekwencje kolizji przy prędkościach poniżej 30 km/h.
- Lane Departure Warning System - LDW - ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
- RVM (Rear Vehicle Monitoring), system ostrzegający przed pojazdami jadącymi z tyłu i znajdującymi się w martwym punkcie lusterek.
- HBC (High Beam Control System*) automatycznie przełącza między światłami mijania i drogowymi, aby zminimalizować oślepianie innych kierowców.
- Skrętne biksenonowe lampy przednie.
- Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy dostosowujący siłę wspomagania do sytuacji drogowej.
- HLA (Hill Launch Assist) kontroluje działanie układu hamulcowego uniemożliwiając staczanie się samochodu podczas ruszania pod górę.
- ABS z EBD (elektronicznym rozdziałem siły hamowania), asystent hamowania awaryjnego, DSC (dynamiczna kontrola stabilności) oraz TCS (układ kontroli trakcji).

Najwyższej klasy bezpieczeństwo pasywne zapewniają:
- Sztywna, absorbująca energię uderzenia karoseria SKYACTIV-Body, zaprojektowana tak, aby spełniać wymagania stawiane karoseriom najwyżej ocenianym w testach zderzeniowych (np. Euro NCAP).
- Pierwsze w historii zastosowanie wysokowytrzymałej stali 1800MPa w motoryzacji (w zderzakach CX-5).
- Znakomity kąt i pole widzenia kierowcy.
- Siedzenia, zaprojektowane by spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa (np. specjalna konstrukcja zmniejszająca ryzyko uszkodzenia kręgów szyjnych podczas kolizji).
- Pasy bezpieczeństwa z ograniczeniem siły napięcia, zmniejszające ryzyko uszkodzenia klatki piersiowej.
- Standardowe przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
- Zderzak, maska, podszybie i obudowa zegarów zoptymalizowane pod kątem minimalizacji ryzyka ranienia pieszych.
POLECAMY Mazda MX-5 z dodatkowym wyposażeniem i nowoczesną nawigacją
źródło: Mazda