Megane 1,5 dCi

16 Gru 2015, 10:51

Witam wszystkich
Posiadam Megane z 2012, samochód kupiłem kilka miesięcy temu, więc nie jestem pewien jego historii :(
Przy zimnym silniku słyszę dziwny metaliczny dźwięk z komory silnika od strony pasażera, dźwięk zanika po przekroczeniu 2000 obrotów lub gdy silnik jest rozgrzany (wtedy na luzie słychać tylko jakiś dziwny dźwięk ale jest on o wiele cichszy), czym to może być spowodowane? Czy to może mieć związek z rozrządem? Może macie jakieś inne sugestie?

Dziękuję z góry za wszelkie porady :)
pepe1234
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Megane III FL
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

17 Gru 2015, 15:58

Przyczyn może być wiele. Warto zobaczyć czy to aby nie problem z amortyzacją skrzyni biegów lub jej zmianą położenia.. Czasem takie chrobotanie ,zmieniające się na różnych zakresach obrotów i rzadko słyszalne na luzie ,może właśnie brać się z tego defektu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5558
Zdjęcia: 20
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,Octavia 2,0
Silnik: 116 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2015, 23:13

nikt ci nie odpowie na dziwny dźwięk, spróbuj porostu wsadzić głowę pod maskę i go zlokalizować ;)
liku025
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 03 2010
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: D14a3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Mar 2016, 23:39

Witam,
Jak zobaczyłem Twój post na formu nie mogłem uwierzyć, że ktoś ma coś podobego w aucie. Też mam ten dziwny chrobot zaczynający się od 1600 do 2000 obrotów szczególnie na 2 i 3 biegu, głośniejszy przy zimnym silniku. Walczę z tym już 2 rok. W serwisie mazdy kombiują jak mogą nie wiedzą skąd to się bierze (na początku próbowali mi wcisnąc, że to mi się tylko wydaje). Zaczeli od smarowania pasków, nie pomogło, pożniej wymiana pierwszego paska, pozniej drugiego i odziwo pomogło ale tylko na kilka miesięcy, Dzwięk powrócił jakiś czas temu - do serwisu udaje sie w nastepnym tygodniu. Mam tez dziwne przypuszczenia (jak mi się to potwierdzi dam zanć), że może to być związane z systemem chłodzenia.
A jak u Ciebie wygląd sprawa? Naprawione?

MAZDA 5 2.0 benzyna 2013
terebibi
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 5
Silnik: 2.0 DISI i-Stop
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

11 Mar 2016, 09:50

Nie jeszcze się nie uporałem z tym problemem
mam juz namiar na podobno dobrego mechanika i w przyszłym tygodniu mam nadzieję uda mi się do niego wybrać
pepe1234
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Megane III FL
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Mar 2016, 10:06

Dziwna sprawa. Znajomy jak to uslyszał sugerował rozrząd. Dam znać jak dowiem sie czegoś nowego po kolejnej wizycie w serwisie Mazdy - auto jeszcze na gwarancji.
terebibi
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 5
Silnik: 2.0 DISI i-Stop
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 8.0 WR16 64v4T - Volkswagen
    Na koniec zostawiliśmy coś naprawdę dużego kalibru. To silnik napędzający jedno z najszybszych aut drogowych w historii. Motor Bugatti Chirona to jedyny silnik W16 na świecie, który wszedł do seryjnej produkcji. Ma ...
    Subaru Crosstrek
    Crosstrek w wersji benzynowej również znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu Consumer Reports. Silnik 2,0 l typu bokser ma moc 153 KM. W testach największej organizacji konsumenckiej w USA samochód uzyskał ...

  •  
    • Warto przeczytać