Megane II - wypadanie zapłonów wysokie spalanie, utrata moc

20 Maj 2016, 09:43

Witam,

od dwóch tygodni mam problem z moją Meganką. Zaczęło się od tego, że oddałem samochód do mechanika aby wymienił sprzęgło. Po wymianie zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. Po przekroczeniu ok. 2 000 obrotów kontrolka silnika zaczyna migać, a po jakimś czasie świeci ciągłym światłem i pojawiają się komunikaty "Check injection" oraz "ESP/ASR SYSTEM FAULT". Towarzyszy temu szarpanie, spadek mocy, wyższe spalanie i mocna reakcja na pedał gazu. Oddałem samochód do mechanika. Sprawdził cewki i świece - diagnoza: świece do wymiany. Wsadził komplet 4 nowych świec. Po tygodniu problem wrócił, znów do mechanika, świece są ok, cewki też. Więcej nie jest w stanie sprawdzić bo ma za dużo roboty. I tutaj mam pytanie - w czym może tkwić problem? Mechanik mówił, że to może być kwestia "lewego powietrza". Nie mam pojęcia nawet co to znaczy. Ktoś ma jakiś pomysł?

Podpiąłem samochód pod elm327 i wskazuje mi błąd P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected. Do samochodu tankuję zazwyczaj paliwo Verva 98, na sprawdzonej stacji.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie :)
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

20 Maj 2016, 10:36

No więc tak, mogło być lewe paliwo ale w twoim przypadku raczej je eliminujemy jako usterkę. Sprawdź jeszcze wtyczki (odpinając każdą po kolei) które dochodzą do cewek czy czasem nie są gdzieś nadpalone lub lekko zaśniedziałe.
Sprawdź ładowanie akumulatora.
Jeżeli wszystko będzie ok to skasuj błąd odłącz akumulator na trochę ponad 15min. bo tyle powinno wystarczyć żeby zrobić reset ECU w twoim przypadku. Odpal auto niech pochodzi na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora. Później możesz się przejechać i sprawdzić czy błąd pojawi się ponownie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Maj 2016, 14:52

Bardzo dziękuję za podpowiedź, ale niestety problem nie ustąpił :(

Zaobserwowałem, że pojawia się bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Jak dla mnie - kompletnie losowo. Raz zaraz po odpaleniu silnika, a za innym razem po przejechaniu 30 km drogą szybkiego ruchu.

Na co jeszcze mógłbym zwrócić jeszcze uwagę?
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

23 Maj 2016, 22:51

normalnyCzlek napisał(a):Na co jeszcze mógłbym zwrócić jeszcze uwagę?
Jakie masz świece i kiedy były zmieniane? Ja bym jeszcze je wymienił i sprawdził czy problem nie ustąpi. Generalnie ten błąd mówi o wypadaniu zapłonów na różnych cylindrach, więc kiepskie świece też mogą być tego przyczyną.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 09:48

Jeśli chodzi o świece to wymieniał je mój mechanik jakiś tydzień - dwa temu. Co do modelu - musiałbym poszukać paragonu ale, z tego co mówił mechanik, teraz są zainstalowane dość dobre.
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

24 Maj 2016, 10:12

A problem z wypadaniem zapłonów był już przed wyminą świec czy dopiero po ich wymianie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 11:03

Tak, problem pojawił sie przed wymiana świec.

Przed wymianą pojawiał sie cześciej - za każdym odpaleniem silnika. Samochodem nie dało sie jeździć, a teraz problem raz jest, a raz sie nie pojawia.
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

24 Maj 2016, 13:59

Ja bym jednak sprawdził jeszcze raz cewki, być może któraś z nich już nie domaga. Problem w tym, że w pomiarach niekoniecznie musi to wyjść.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Maj 2016, 12:05

A w jaki sposób mogę sprawdzić cewki? Mam dostęp do narzędzi warsztatowych i multimetru.
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

27 Maj 2016, 12:34

Można zmierzyć rezystancję cewek ale do tego potrzebny jest omomierz.
Jeżeli go masz to sprawdź wszystkie cewki i podaj co wyjdzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Maj 2016, 19:26

Zmierzyłem przed chwilą rezystancję cewek na zimnym silniku i wyszło kolejno: 12,47 kΩ, 12,40 kΩ, 12,35 kΩ i 12,56 kΩ.

3 cewki wyglądały jak nowe. Z kolei na jednej (tej z rezystancją 12,35 kΩ) był lekko rudawy, tłusty nalot.
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

28 Maj 2016, 19:38

Mierzenie oporności cewek nie zawsze daje odpowiedż która dobra a która zła. Słaba izolacja uzwojenia wtórnego , przebicia nie są do wychwycenia przy takich pomiarach. Wydaje mi się że jednak niedomaga któraś cewka. Tutaj trzeba wykonać diagnostykę komputerową, nawet w czasie jazdy. Program pokaże na którym cylindrze jest problem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4737
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2016, 20:38

Sprawa jest o tyle dziwna, że problem pojawia się bardzo losowo. Wczoraj przejechałem 110 km i nic się z samochodem nie działo - spalanie ok, silnik pracował równo, moc taka jak zawsze. A dziś musiałem podjechać 2 km do sklepu i już choinka na konsoli i błąd z wypadaniem zapłonów na komputerze. Kolejna dziwna rzecz - w momencie jak pojawia się błąd to silnik zaczyna wibrować, ale jak odpalałem samochód z wypinanymi kolejno cewkami to trząsł się o wiele mocniej.
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V

30 Maj 2016, 12:37

normalnyCzlek napisał(a):Kolejna dziwna rzecz - w momencie jak pojawia się błąd to silnik zaczyna wibrować, ale jak odpalałem samochód z wypinanymi kolejno cewkami to trząsł się o wiele mocniej.
Bo w tym przypadku nie masz zapłonu na jednej z cewek.

Przy uszkodzonej cewce może ten zapłon być, ale słabszy lub nie w tym czasie co powinien. Mieszanka może ulegać częściowemu spaleniu. Stąd mogą wynikać różnice w pracy silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Cze 2016, 06:42

Od dwóch tygodni problem nie wystąpił wcale. Samochód jeździ jak nowy, spalanie w normie, moc w normie. Wczoraj raz wyskoczyły mi komunikaty o błędach ale po ponownym uruchomieniu silnika jest spokój. Byłem u dwóch mechaników i żaden z nich nie zauważył żadnych błędnie działających elementów...
normalnyCzlek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane IIphI 1.4 16V