Mercedes C 63 AMG - nowe ekskluzywne wersje "Edition 507"

Mercedes C 63 AMG - nowe ekskluzywne wersje "Edition 507"

06 Lut 2013, 16:11

Do rodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje "Edition 507" z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8. Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm. To rezultat transferu technologii wprost z modelu SLS AMG - wolnossąca V-ósemka otrzymała kute tłoki, nowe korbowody i lekki wał korbowy. Za wytracanie prędkości C 63 AMG "Edition 507" standardowo odpowiada kompozytowy układ hamulcowy.

Image

C 63 AMG "Edition 507" o mocy 373 kW (507 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s (limuzyna i Coupé) lub w 4,3 s (kombi). To o 0,2 s mniej od standardowych wersji o mocy 336 kW (457 KM) i o 0,1 s mniej od wariantów z pakietem AMG Performance, podkręconych do 358 kW (487 KM). Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna "Edition 507" wzrosła do 280 km/h - model jest bowiem seryjnie uzbrojony w pakiet AMG Driver, który obejmuje także zaproszenie do udziału w sesji treningowej w Akademii Jazdy AMG.

"C 63 AMG z klasycznym, wysokoobrotowym silnikiem AMG V8 o pojemności 6,2 litra to jeden z najpopularniejszych modeli AMG na świecie. Nowa wersja "Edition 507" oferuje naszym lojalnym klientom jeszcze lepsze osiągi i emocjonujący wygląd" - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Image

Transfer technologii z SLS AMG
ImageMoc zwiększona do 373 kW (507 KM) przy 6800 obr./min to efekt zmian w 6,2-litrowej V-ósemce AMG (oznaczenie M156): kute tłoki, nowe korbowody i lekki wał korbowy pochodzą z modelu SLS AMG. Ich zastosowanie pozwoliło ograniczyć masę silnika o 3 kg i dodatkowo wyostrzyć jego charakterystykę. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 600 do 610 Nm przy 5200 obr./min. Listę modyfikacji zamyka nowy system sterowania oraz kolektor dolotowy w kolorze grafitowym - wizytówka wzmocnionej jednostki.

Z zewnątrz C 63 AMG "Edition 507" zdradza szereg ekskluzywnych detali. Najbardziej widoczna jest aluminiowa maska z dodatkowymi wlotami powietrza, znanymi C 63 AMG Coupé Black Series. Pomagają one uwolnić nadmiar ciepła z komory silnikowej. "Edition 507" porusza się na nowych, kutych obręczach AMG z podwójnymi ramionami i ogumieniem w rozmiarze 235/35 R 19 (z przodu) oraz 255/30 R 19 (z tyłu). Oferowane są one w dwóch kolorach: matowej czerni, wzbogaconej o polerowany rant, lub grafitowym, z lśniącym wykończeniem. Nad listwami progowymi biegną szare pasy AMG, a spojler tylnej klapy (tylko limuzyna i Coupé), obudowy bocznych lusterek i osłonę chłodnicy pokrywa czarny lakier - to kolejne znaki rozpoznawcze nowego modelu. Jego sportową naturę podkreślają przyciemniane klosze przednich lamp. Opcjonalnie C 63 AMG "Edition 507" dostępny jest z matowym lakierem designo magno platinum.

Image

Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG
Standardowe wyposażenie C 63 AMG "Edition 507" obejmuje jeszcze bardziej wydajny układ hamulcowy AMG z wykorzystaniem materiałów kompozytowych. Wykonane z nich przednie tarcze o wymiarach 360 x 36 mm są nie tylko bardziej odporne na temperaturę i zniekształcenia, ale i lżejsze od konwencjonalnych. Niższa masa nieresorowana przekłada się na lepszą charakterystykę tłumienia elementów resorujących. Wszystkie tarcze są wentylowane i perforowane. Przednie współpracują z 6-, a tylne - z 4-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami w kolorze czerwonym.

Wnętrze: jeszcze bardziej dynamiczne i ekskluzywne
Sportowa i funkcjonalna jednocześnie - kabina C 63 AMG "Edition 507" dostępna jest z trzema zestawami wykończenia: porcelanową skórą designo/DINAMICA, czarną skórą designo/DINAMICA oraz czarną skórą designo. Indywidualny charakter modelu pieczętują czerwone akcenty na tablicy zegarów, obszyta Alcantarą® kierownica AMG Performance z pierścieniem na godzinie 12 i kontrastującymi przeszyciami oraz emblemat AMG na dźwigni zmiany biegów 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT.

Image

Lista opcjonalnych dodatków AMG Performance Studio obejmuje:

    listwy progowe AMG z białym podświetleniem LED
    dywaniki AMG
    blokadę tylnego mechanizmu różnicowego
    5-ramienne obręcze AMG w kolorze grafitowym z ogumieniem w rozmiarze 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył)
    zawieszenie AMG Performance
    AMG Performance Media
    elementy kokpitu z włókna węglowego
    dodatkowe wykończenie skórzane designo górnej części deski rozdzielczej i drzwi
    osobisty odbiór samochodu w AMG Customer Center w Affalterbach
Premiera C 63 AMG "Edition 507" odbędzie się 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu rozpocznie się w maju, a jego rynkowy debiut w Polsce nastąpi w czerwcu br..

źródło: Daimler
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...
    Jak często kierowca powinien badać wzrok? Jak często kierowca powinien badać wzrok?
    Jak często kierowcy badają wzrok? Zwykle, gdy ubiegają się o prawo jazdy. Później, jeśli na tym etapie nie stwierdzono wady wzroku, nie mają już takiego obowiązku i mogą bagatelizować nieostrość widzenia. Kierowcy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      MINI Clubman Bond Street, tył