Mercedes E200 W211 pompa SBC...i czy warto kupić?

24 Gru 2022, 09:50

"30 sekund...bla bla" a nad czym mam się zastanawiac? Skoro od n- tej osoby słyszę kolejna już opinię od felernej elektronice itd.
Chyba po to istnieje to forum,tak? Żeby rozwiac swoje wątpliwości, zaczerpnąć porady kogoś kto już to przerabial/ miał takie auto- czy się myle? A V70 oglądałem 4 sztuki...nie podpasowaly mi więc odpuściłem. Co do w211 to opinii i informacji zasięgam od kilku tygodni, więc te 30 sekund to kolejna rzecz wymyślona, ale spoko. Nieważne- mam info, które chcialem. Temat do zamknięcia.
Xawer197
Nowicjusz
 
Posty: 38

24 Gru 2022, 10:07

Xawer197 napisał(a):30 sekund...bla bla" a nad czym mam się zastanawiac?

Nie potrzebnie się unosisz :D

Dopiero szukałeś takich aut:
Xawer197 napisał(a):Waszym zdaniem najlepszego z 3 kandydatów. A są to Porsche Cayenne 3.2 VR6 250km, BMW X5 E70 3.0 231km i VW Touareg 3.6 FSI V6 280 km. Lata produkcji kolejno 2006,2005 i 2010.


A teraz Cię przeraził w211 i jego felerna elektronika :D

Może wróć do Volvo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Gru 2022, 10:11

Ta,kupiłem nawet cayenne. Pojeździłem, fajnie było i sprzedałem za tyle samo. I ? Mam więcej niż jedno auto. Pisałem zresztą że mam czym jeździc. Co to ma zresztą do rzeczy...?
Xawer197
Nowicjusz
 
Posty: 38

24 Gru 2022, 13:01

S klasa dla kogoś kto nie ma zaplecza do napraw niestety jest złym pomysłem. Elektroniki jest mnóstwo i jedno ciągnie drugi, jest dziwne rozwiązanie że np jeden moduł napędza drugi a drugi trzeci i w razie awarii jest zgadywanka.
Sbc to nic skomplikowanego jedynie naprawiacze sobie ustalili taki koszt usługi a naprawa obija się o mycie i uszczelnienie, tam w niej nic więcej się nie dzieje.
Auto fajne same w sobie ale kapryśne
No i koszta serwisu wysokie, mnie przeraziło jak zadzwoniłem do merca po filtry powietrza i usłyszałem 800 zł za szt a trzeba 2 :ok: na szczęście są zamienniki no ale wraz kpl filtrów to ok 800 zł a gdzie jeszcze olej usługa.
1.8 kompresor ogólnie jest spoko, newralgicznym jest rozrząd ale do ogarnięcia.
Ps. Temat czyszczę z offtopu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Gru 2022, 13:57

Kao napisał(a):S klasa dla kogoś kto nie ma zaplecza do napraw niestety jest złym pomysłem

Ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem iż chodzi o E .

Co do reszty to dla mnie SBC i rozrząd w 1,8k jest tematem trochę napompowanym. Oczywiście może drażnić wydawanie kasy na auto bida edyszyn premium które nie trzyma ceny a i tak swoje pociągnie.

Xawer197 napisał(a):Ta,kupiłem nawet cayenne

No widzisz kupiłeś i co ? Nie bałeś się ?
Nie wiem którą opcję kupileś ale nawet jak z najmniejszym silnikiem i na pneu to mogło być grubo $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Gru 2022, 14:22

Tak. Kupiłem 3.2 VR6 na pneu. Oczywiście że miałem też obawy. Ale ostatecznie auto sprawdziłem i wziąłem. Są jednak auta,.które mogą wyglądać dobrze w momencie zakupu a po kilku dniach zaczyna się dyskoteka na pulpicie. To nie jest "strach", bo nie mam hajsu a chce kupić stare auto premium. Chodzi bardziej o to, że auto ma jeździc a nie stać po serwisach czy czekać na części, bo nie ma opcji kupić jakiegoś bzdetu poza ASO. A z tymi modułami komfortu w w211 to już od kilku osób słyszałem że może być nieciekawie. Dodatkowo często są jakieś problemy z poborem prądu nie wiadomo skąd (tak słyszałem). Napisałem tu na forum, licząc że napisze mi ktoś kto takie auto ma lub je naprawiał. Jeden kolega obszernie mi tu opowiedział, co zresztą potwierdza to co dotąd słyszałem. Wybór 1.8 kompresor nie był musowy. Po prostu takie auto miałem na oku. W grę wchodził też 2.6 benzyna bez turbo, ale strasznie mam daleko żeby obejrzeć auto które mi się podoba. Ponad 500km.
Ps. Z czasem obawy o pneu w Cayenne się zresztą sprawdziły będąc szczerym. Auto żyło własnym życiem. Ostatecznie wymienilem kompresor i profilaktycznie zaworki. Pojeździłem chyba z 7 miesięcy i sprzedałem. Często kupuje różne auta. Przeważnie stare, bo te mi się podobają najbardziej. Lubię zmiany.
Xawer197
Nowicjusz
 
Posty: 38

24 Gru 2022, 14:31

szybki napisał(a):iż chodzi o E .
:ok: czytał jedno napisał drugie. Mój błąd.

Tak czy tak SBC temat szeroki ale nie należy jej się bać, jej żywotność przy olewaniu np regularnym wymienianiu plynu ham to jakieś 300 tyś. Tak naprawdę to co tam ma się zepsuć? Albo rozszczelnienie albo koniec szczotek od silniczka, tyle.
Problem polega na tym że duża większość pseudo speców od regeneracji robi tylko tak aby działała a nie kompleksowo stąd też biorą się częste awarie owej pompy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Gru 2022, 18:13

Xawer197 napisał(a):Tak. Kupiłem 3.2 VR6 na pneu.

No widzisz to gdzie tu strach przed zwykłym Mercedesikiem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe