Mercedes w202 2.2d/2.5d warto ? nie za słabe ?

07 Lut 2014, 21:34

Witam zastanawiam się nad zmianą samochodu i wybór padł na Mercedesa w202 w dieselku tylko mam problem. Nie wiem czy dobre dane wyczytałem ,ale to prawda ,żę sedan w202 2.5D 20V 113kucy robi setke w aż 14.8sek ? bo wychodzi na to ,ze moj mondeo mk1 kombi 1.8td 88km robi ją w 14.3 i teraz nie wiem czy ten silnik w Mieczysławie to taki muł czy zle wyczytałem ? Bo 2.2d 95km to juz wogole tragedia z tego co wyczytałem. No ,ale to takie pytanie glownie z ciekawosci a jako główne pytanie to czy Warto kupic 2.5TD 150km w automacie czy lepiej dołożyc i kupić 2.2CDI ? Chodzi mi o to który silnik więcej wytrzyma?

I chcąc kupic 2.5TD (w sumie obojetnie kombi czy sedan) na jaki wydatek się szykowac bo ceny są rózne a mi zalezy na sprawnym dobrym aucie a jakies rdzawe elementy czy wizualka w sumie mnie nie interesuje.

I to samo o CDI ile trzeba dac za dosc dobrego ?

Lepiej kupić tanszego i wsadzic w niego cos ?
vrs2010
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 18 11 1992
Auto: Scorpio mk3 2.0 DOHC MSB
Silnik: 2.0 DOHC
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

07 Lut 2014, 21:49

Hehe temat rzeka. Powiem tak miałem w202 kombi 2.2cdi w automacie przyspieszenie mierzone stoperem przez pasaera miedzy 10-11sek potem przez jakis czas jezdzilem kolegi sedanem 2.5d to tragedia była. Pomyslałem sobie początkowo tylko 12kucy mniej ale i buda lzejsza wiec bedzie podobnie ,ale tak nie było (15-16sek do setki) Ale to moment obrotowy 2.5 ma 170nm a 2.2cdi około 250nm wiec jest roznica. Co ciekawe miedzy 2.2 95km a 2.5 113km nie ma duzej roznicy w przyspieszeniu. Te silniki są do spokojnej jazdy z klasą. Jak chesz poszaleć to albo benzynka albo 2.5TD lub ten CDI.

Co do ceny to róznie.

2.5TD w dobrym stanie (mechanicznym)idzie znalezc w kwocie miedzy 6-7 (z naciskiem na te 7) a jesli sie znasz na autach to wrazie czego cos tam porobisz podszykjesz go tanim kosztem potem tylko lać i latać. Ale ja zawsze jak biore jakies auto to odrazu sobie 2tyś odkladam na podreperowanie czegos i doprowadzenie do porządku bo wiadomo ,że nie są to nowe auta. No i oczywiscie jakas kase dodatkowo na pakiet startowy.

2.2CDI Drozej bo są nowsze ja mojego kombi 2000r sprzedałęm rok temu za 13500zł
Jest: Audi 200 2.2T , Audi V8 4.2+LPG PRINS
jurek600
Początkujący
 
Posty: 116
Prawo jazdy: 04 04 2000
Auto: Audi 200
Silnik: 2.2 Turbo 10v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

07 Lut 2014, 21:51

Twoje Mondeo ma aż tyle do setki? :shock: Normalnie powinno mieć ~12, 8s. Co do silników w Mercu to 2.2d jest strasznym mułem. W trasę to musisz mieć chyba z kilometr zapasu żeby wyprzedzić..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Lut 2014, 21:58

Mk1 w kombi miało wlasnie 14.3s fabrycznie (tak mam w ksiązce od mojeo mondeo napisane) (a akurat moje mondeo to ma z 20s hehe). Sedan 13.5s. Skąd te 12.8 w kombi ?

Z tym 2.2d to się w pełni zgadzam i z 2.5d jest podobnie.


Ps: Jesli Twoje mondeo teraz ma te 14.3 będąc prawie 20 letnim autem to szacun :D Chyba ze poprostu pisałeś ile miał jak fabryka zrobiła.
Jest: Audi 200 2.2T , Audi V8 4.2+LPG PRINS
jurek600
Początkujący
 
Posty: 116
Prawo jazdy: 04 04 2000
Auto: Audi 200
Silnik: 2.2 Turbo 10v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

07 Lut 2014, 22:02

Kiedyś czytałem ale może ktoś pomylił Mk1 z Mk2. Moje MDO ma coś koło 12,2. Co do Twoich 20 sekund, podkręc go. W necie jest temat 15KM za darmo :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Lut 2014, 22:07

A to całkiem mozliwe moze mk2 inaczej się zbiera.
W moim podkręcenie chyba nic nie da bo nie dosc ,ze 20sekund (19,4) to 120-130 na autostradzie i więcej już się nie da.. bujałem go 16km na prostej przy 130 i nie poszedł więcej. Chyba turbina klęka. Ale odziwo spalanie ma chyba normalne trasa 6 miasto 7-8. Dodam ,że EGR zaslepiłem i jest duzo lepiej bo wczesniej to on wogole nie przyspieszał dopiero od 3tyś cos tam sie dzialo a teraz juz od dolu jakos idzie ,ale 19.4 to itak lipa.

Co do autora tematu to musisz pamiętać ,że CDI nie lubi marnych paliw i nie raz się o tym przekonalem.
Jest: Audi 200 2.2T , Audi V8 4.2+LPG PRINS
jurek600
Początkujący
 
Posty: 116
Prawo jazdy: 04 04 2000
Auto: Audi 200
Silnik: 2.2 Turbo 10v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...

07 Lut 2014, 22:10

To na bank będzie cos z turbina. Na szczęście naprawa nie będzie droga. Wtedy juz można pomyśleć o podkręceniu :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Lut 2014, 02:38

Wyobraźcie sobie w210 (e klasę) z dokładnie tym 2.2d .. po zdaniu prawka od czasu do czasu śmigałem takim (był w rodzinie). Tragedia. Co do silników CDI to najlepsza propozycja do w202 to właśnie 220CDI z którym też miałem parę razy do czynienia (również w rodzinie, do dziś taki jeździ w kombi). Jak na mercedesowskiego diesela całkiem żwawy motor.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

08 Lut 2014, 08:52

2.2D w W210 to tragedia, znajomy tym lawetę ciągał :lol: Jak do Okulara (przed liftem) to 2.9TD już jedzie a nie pali tyle co 300D. Wujek natomiast miał W202 220D i to tylko jechało. Ja bym szukał W202 220 CDI, a co do przyspieszenia to po cholerę to? I tak nie jest wykorzystywane, ostatnio z ciekawości zmierzyłem ile wynosi przyspieszenie od świateł do 100km/h w normalnym ruchu ulicznym... przyspieszenie 30-35s. zależy kto jak jeździ, a mój Compact ma podobno 9.9s- 100km/h i co z tego jak tego nie wykorzystuje. Ważniejsze jest aby był żwawszy w zakresie 60-100km/h i 80-120km/h
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2014, 01:12

Tutaj kolega ma racje ,ze sie z tego przyspieszenia nie korzysta ,ale są momenty ,że coś się wyprzedza itd.. no ten 2.2 to nie porozumienie jesli chodzi o osiągi w E klasie.

Szukałem i nic za sensowną kase w CDI nie ma jest kilka ładnych w202 ,ale 2.5TD czy to są dobre silniki ? 150kucy i automat mysle ,że to dobre rozwiązanie ??

Najbardziej zdziwił mnie 2.5 20V no ma te 113kucy ,a niewiele lepiej sie zbiera od 2.2d.
vrs2010
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 18 11 1992
Auto: Scorpio mk3 2.0 DOHC MSB
Silnik: 2.0 DOHC
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

09 Lut 2014, 01:29

w202 2.5 wazy podobnie co oko 3.0td..
dominik89
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 320
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Liverpool
Auto: bmw
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009