Mercedes W210 E300D problemy z przegrzewaniem

10 Lip 2016, 23:33

Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio zakupiłem od teścia Mercedesa w210 e300d. Na starcie przywitał mnie problem z przegrzewaniem. Samochód stał prawie 3 lata nie używany. Przed tym "staniem" 15tyś km temu została wymieniona głowica (cała na nową ze wszystkimi uszczelkami) oraz termostat. Samochód chodzi świetnie, automat nie szarpie silnik dobrze chodzi. Co może być przyczyną tego przegrzewenia? Wymiełem tydzień temu sprzęgło od wiskozy(teraz działa prawidłowo) oraz oleje i filtry (blabla). Samochód ma klimatyzacje lecz nie sprawną i te dwa wiatraczki na chłodnice nie działają. Dodam również , że płyn chłodniczy nie ucieka, nie ma w nim bombelków powietrza oraz na goracym samochodzie po otworzeniu korka nie wybucha płyn. Oleju w płynie nie ma, chłodnica podczas jazdy gorąca a wężę miękkie. Od czego zacząć ? Gdzie szukać przyczyny?
konzdrad24
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 02 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mercedes W210
Silnik: 3.0 D 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1996

11 Lip 2016, 14:41

konzdrad24 napisał(a):te dwa wiatraczki na chłodnice nie działają
Sprawdź dlaczego te wiatraki nie załączają się (może padł rezystor wentylatorów chłodnicy). I nie przegrzewaj dalej samochodu bo skończy się kolejną drogą naprawą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2016, 14:50

Nie przegrzewam bo stoi u mechanika już tydzień a on czasu nie miał i dopiero jutro da coś znać.. nie działają bo nie ma klimy
konzdrad24
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 02 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mercedes W210
Silnik: 3.0 D 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1996

11 Lip 2016, 16:07

konzdrad24 napisał(a):nie działają bo nie ma klimy
Nie ma to znaczenia. Jeżeli masz dwa to jeden z nich na pewno powinien się włączać do chłodzenia silnika, a drugi opcjonalnie w przypadku wysokich temperatur jak ten pierwszy nie będzie dawał rady. A klima swoją drogą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2016, 16:13

Są ogólnie 3 jeden między silnikiem a chłodnica i dwa na chłodnice od klimy gdzie jeden bez drugiego nie działa (a do tego podobna potrzebna jest klima) duży silnik dziala
konzdrad24
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 02 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mercedes W210
Silnik: 3.0 D 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1996