Mocny samochód, do lpg, 2+3 60-70k

21 Sty 2021, 21:46

Cześć,
Szukamy samochodu dla rodziny. Bedzie to główny samochód, żona ma renegade na latanie po mieście. Samochodem będę jeździł codziennie do pracy (100 km dziennie) +wakacje, wyjazdy weekendowe itp.
Musi być dosyć pojemny, +500 l bagażnik. Bedzie nim wożone 3 dzieci (6,5,1 lat czyli musza zmieścić sie foteliki). W zwiazku z przebiegami poszukuję w miarę mocnej benzyny nadającej sie do lpg. Automat. Buda liftback, kombi, w ostateczności van lub suv.
Budżet 60k ale to takie wstępne założenie, w razie potrzeby pomyślimy o zwiekszeniu. Najlepiej uzywka do 5 lat.

Z mojego wstepnego rozeznania pasowałby avensis ma jednak spory minus w postaci cvt. Może uda wam sie. Wymyślić coś ciekawszego. Zwracam bardzo uwage na niezawodność.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 36

21 Sty 2021, 21:56

Jak chcesz mieć 3 foteliki to w praktyce musisz szukać czegoś z 3 oddzielnymi fotelami
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6277
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

22 Sty 2021, 11:31

Jeśli 3 foteliki z tyłu to musi to być auto z oddzielnymi fotelami z tyłu. I co to znaczy mocny silnik dla Ciebie?

Z Toyoty jeśli już to Verso np.:
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ve ... 4ac9d884f6
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2021, 17:27

Rzeczywiście, mocny samochód to nieostre określenie. Teraz mam Civic viii 1.8 i jest ok. Nie chciałbym kupować bardziej mułowatego wiec te 9 sekund do 100 powinien mieć.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 36

22 Sty 2021, 18:19

Czas 0-100 to żaden wyznacznik "dynamiki" w codziennym użytkowaniu (chyba, że jeździsz samochodem zmieniając biegi wyłącznie przy odcięciu)
Taka np. mazda 3 2.0/120 jeździ o wiele przyjemniej (i nie wolniej) mimo niższej mocy dzięki lepszej krzywej momentu
W avensisie będziesz miał to samo co w chądzie, żeby pojechał trzeba piłować
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6277
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

22 Sty 2021, 19:19

Jasne, rozumiem. Czy poza Toyotą są jakieś nowsze duze kombi lub vany z pośrednim wtryskiem zeby do lpg sie nadawalo? Dotrysku nie chcę
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 36
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzeci sygnał pojazdu uprzywilejowanego - wysyłany do kierowców
    Słyszeliście o takiej metodzie informowania kierowców na drodze, że zbliża się np. straż pożarna, karetka czy policja? Dzisiaj coś słyszałem o testowaniu takiej metody i o tym jak ona działa. Każdy kierowca słuchający ...
    Audi RS 5 Sportback 2018 - nadzwyczajna stylistyka i maksymalne osiągi
    Audi Sport wprowadza na rynek progresywny, pięciodrzwiowy model sportowy. Podczas New York International Auto Show debiutuje Audi RS 5 Sportback. Auto łączy w sobie pełną emocji stylistykę, wysokie wartości użytkowe oraz ...

  • 22 Sty 2021, 19:39

    Dotrysku się praktycznie nie stosuje, raczej wtrysk w fazie ciekłej z użyciem wtryskiwaczy pb

    BTW ciężko znaleźć duże, 5 letnie auto z opcją bezproblemowego montażu lpg. Zostają mniej lub bardziej zmęczone życiem amerykańce.

    Możesz spróbować wygrzebać jakąś insignie 1.6t
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6277
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    23 Sty 2021, 09:46

    Z kombi jeszcze Kia Optima miała montowany silnik 2.0 163KM z wtryskiem pośrednim do 2019, ale mało tego jest na rynku wtórnym.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6963
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    25 Sty 2021, 12:01

    Ok, dziękuję. Szkoda, wygląda na to, że to będzie mój ostatni samochód z LPG. Pośredni wtrysk to wymierający gatunek, a z tego co czytałem to koszt instalacji LPG w samochodach z bezpośrednim jest problematyczny i znacznie droższy, samo korzystanie też zapewnia mniejsze oszczędności. Koszt użytkowania pewnie wyjdzie w okolicach Diesla. Szkoda.
    lsz88
    Nowicjusz
     
    Posty: 36

    25 Sty 2021, 12:41

    Sam nad tym ubolewam. Bo albo można kupić auto 10 letnie albo młodsze ale z o zerowej dynamice - tylko w takich pośredni wtrysk pozostał i to tylko do pewnego roku. Może i są modele mocniejsze pod lpg i w miarę świeże ale jak czegoś jest mało na rynku to i 2 lata można szukać.
    Co do instalacji LPG do bezpośredniego wtrysku montują też takie z dotryskiem benzyny, ceny od standardowych już tak bardzo się nie różnią. W stagu podawali mi cenę takiej 3800 zl przy czym dużo zależy jaki silnik bo nie pod każdy jest łatwo zestroić taką lpg. Nawet taka instalacja uważam że się opłaca jak ktoś dużo autem jeździ.
    Natomiast co do jej awaryjności to się nie wypowiem bo w warsztacie staga mówią że jest super że po ustawieniu przez nich dotrysku benzyny wtryskiwacze sa wystarczajaco zabezpieczone i nie powinno ich zniszczyć.
    Na forum LPG zaś staga odradzają i zapraszają do siebie na strojenie LPG- tu zaś te warsztaty na google maps maja kupe złych opinii ;)
    Są instalacje z wtryskiem w fazie ciekłej gazu ale 11 tysięcy za taką trochę chyba mija się z celem, ale może jestem w błędzie i ktoś mnie z niego wyprowadzi.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 96

    25 Sty 2021, 15:22

    Mam samochód z LPG ale polecam czasem policzyć czy to rzeczywiście aż tak bardzo się opłaca. Poniżej 20kkm/rok nie ma najmniejszego sensu (przeglądy LPG, droższy przegląd w skp, wtryski rzadko które wytrzymają więcej niż 100k (moje auto ma 177 kkm i trzecia listwa, ta z salonu wytrzymała 64 kkm). U autora wyjdzie trochę więcej ale i tak polecam wszystko podliczyć bo może diesel nie wyjdzie dużo drożej (a przynajmniej jest duży zasięg na jednym baku)
    sisinho17
    Początkujący
     
    Posty: 99
    Przebieg/rok: 21tys. km
    Auto: Octavia II
    Silnik: 1.6 mpi
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi

    25 Sty 2021, 15:36

    I to mają być koszty czyniące montaż lpg nieopłacalnym poniżej 20k rocznie?
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6277
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    25 Sty 2021, 15:41

    Oszczędność roczna przy aktualnych cenach i przebiegu 20kkm/rok, niecałe 2 tysiące złotych (w moim aucie). Sama listwa ponad tysiaka + pierdolki przeglądy itp. Ok to nie są rzeczy które wymienia się na codzień. Teraz policzmy koszt montażu nowej instalacji i postawmy pytanie kiedy to się zwróci przy mniejszym przebiegu, w 3 lata;)? Oczywiście im większa auto tym bardziej się opłaca dlatego polecam policzyć.
    sisinho17
    Początkujący
     
    Posty: 99
    Przebieg/rok: 21tys. km
    Auto: Octavia II
    Silnik: 1.6 mpi
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi

    25 Sty 2021, 17:12

    Cena wg e-petrol pb to cirka 5, lpg 2,2
    Zakładamy, że auto pali dyszkę benzyny a po montażu instalacji dyszkę gazu plus litr benzyny
    Co daje koszt na setkę odpowiednio 50 i 27 czyli 23 plny "oszczędności" na każdym 100km. Przemnożysz to razy 200 i dostajesz 4600 "oszczędności" na tankowaniu w ciągu roku. Ile ta różnica 4600 stanowi % całkowitych wydatków na paliwo?
    Przegląd droższy o 60 złotych, serwis instalacji licz nawet 500 rocznie. Zostaje 4k, możesz za to nową instalację montować co roku a nie śmieszną listwę wymieniać
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6277
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    25 Sty 2021, 17:38

    Jakie auto spali tyle samo gazu (plus litr na rozruch) co benzyny? Kupuję z miejsca. Nawet na gazeo w kalkulatorze zakładają na start 15% co jest mocno niedoszacowane (zwykle bliżej 25%). 4.7x7.5 l benzyna (35.25 za 100km), gaz 2.17x9.5 plus litr benzyny 4.7 (25.31). Razy 200 to jest niecałe 2k ;)
    sisinho17
    Początkujący
     
    Posty: 99
    Przebieg/rok: 21tys. km
    Auto: Octavia II
    Silnik: 1.6 mpi
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi