Mondeo 3 klekocze, gaśnie, nie dostaje dawki paliwa

13 Sty 2018, 17:47

Cześć, mam problem z moim Fordem, (Mondeo 3 2.0tddi 2001r) ale od początku. Zaczeło się od lekkiego szarpania na drugim i trzecim biegu, więc wymieniłem filtr paliwa ale nic nie dało. Jeździłem z tym 3 miesiące, aż do dzisiaj, bo mi to nie przeszkadzało. Dziś jednak pojeździłem z 10km, zgasiłem auto, odpalam po minucie postoju, jadę kilometr i auto zaczeło klekotać jak jakaś stara T4-ka. Porzęźiło i zgasło. Odpaliłem, dojechałem do najbliższego parkingu i auto stoi. Niby odpala normalnie, ale jak chwile pojeździ to zgaśnie, i ten hałas.. Po za tym, tam gdzie auto stoi po odpaleniu silnika robi się malutka plamka, wyglądająca jak od oleju wielkości monety. Auto zaczeło kopcić też na czarno, po odpaleniu na ziemi zostaje czarna sadza.
Mogą być to wtryski? Dodam, że rok temu była wymieniana pompa wtryskowa + sprawdzanie wtrysków i było ok.
Proszę o pomoc, jestem daleko od domu, a boje się jechać nim do mechanika bo jeszcze bardziej się zepsuje.
alsek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: seat

14 Sty 2018, 12:16

Perwsze to,z tych rocznikow to raczej Ford Mondeo II,drugie jaki to silnik,bo 2.0 tddi nic nie mowi,byly montowane dwa o roznych mocach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Sty 2018, 15:29

skoro nie pracuje jak trzeba mozna podejrzewac uklad wtryskowy, masz 90 czy 115 KM?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Sty 2018, 16:44

Mondeo III 2.0TDDi 115km rok 2001
alsek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: seat

14 Sty 2018, 16:59

Czyli tam jest sterowana elektronicznie pompa VP Bosch,moze istniec problem ze sterowaniem elektronicznym pompy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Sty 2018, 18:09

Jeśli chodzi o pompe wtryskową to była regenerowana rok temu. Tak po za tym przypomniało mi się, że widziałem jeden mały przewód urwany pod maską w dolnej prawej części silnika, musiałbym zobaczyć go od spodu by dowiedzieć się od czego on jest.
alsek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: seat
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Vision ConnectedDrive 2011
    Majestatyczny koncept nadaje formę najnowocześniejszym technologiom oraz nowatorskim pomysłom, natomiast jego głównym zadaniem jest inteligentne zintegrowanie kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Wszystko to znajduje ...
    Jak zachować się na skrzyżowaniu równorzędnym?
    Skrzyżowania równorzędne to we współczesnych miastach niezbyt częsty widok, dlatego wielu kierowców nie potrafi się właściwie zachować w takim miejscu. Podstawą jest przestrzeganie zasady prawej ręki. ...

15 Sty 2018, 14:22

Phatom miał rację, to sterownik od pompy
alsek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: seat

15 Sty 2018, 16:36

Nietrudno bylo postawic wlasciwa diagnoze,gdyz to jest typowa przypadlosc tych ukladow wtryskowych,mechanicznie te pompy sa ok,wtryskiwacze tez,gdyby to byl TDci przyczyna byla by inna,raczej kosztowna.Bezproblemowo elektronika pompy funkcjonuje do ok.200 tys km,przy takim przebiegu mozna sie spodziewac problemow.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2018, 18:48

A próbowałeś zrobić coś z wtryskiwaczami. Przykładowo są dodatki do paliwa, które mogę je przeczyścić (no i układ dolotowy). Jestem pewny, że K2 ma takie środki, jednakże szukaj ich na własną rękę.
bask
Początkujący
 
Posty: 116
Auto: Opel