Najlepsze i najgorsze silniki pod LPG w Kompaktach za ~15k

26 Lut 2018, 12:05

Szukam kompakta za ~15k z myślą o zagazowaniu zaraz po zakupie.

Za dużego wyboru to nie mam:

Astra H
Corolla E12
Mazda 3 I
Focus MK2
307 II

od biedy ibiza III albo Polo IV ale to już niestety małe auta.

Napiszcie proszę, które silniki dobrze zniosą LPG, a które będą w grupie ryzyka.

W astrze podobno 1.6 najgorszy do gazu, a najlepiej wypada 1.8 125km.
W Focusie to podobno wszystkie Zetec się nie nadają.
W Maździe to podobno w tym okresie były benzyny od forda i też kiepsko.
W 307 II podobno 1.6 dobrze współpracuje z LPG.

Tyle udało mi się dowiedzieć. Ile w tym prawdy to nie wiem :naughty:
Exile
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 26 10 2016
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Nie mam

26 Lut 2018, 12:52

Ford z 2.0, dobrze sprawdzić przed zakupem czy silnik jest w dobrej kondycji, markowa instalacja u polecanego warsztatu, regulacja luzu zaworowego co 45 tys. km i powinno być ok. 1.8 pali podobną ilość paliwa, a ma problemy z podwyższonym zużyciem oleju.

Peugeot zarówno 1.6 jak i 2.0 są ok.
Astra H, najlepiej 1.8, 1.4 jest ok, tylko trochę za słaby.
Corolla E12 1.4 i 1.6 są ok.
Mazda 3 - 1.6 i 2.0 są ok.

Najmniej problemowy silnik do LPG to 1.6 8V z grupy VAG, ale osiągami nie ma startu do silników 1.8 czy 2.0 od Forda, Opla czy Mazdy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lut 2018, 14:31

Dzięki za odpowiedź.
Ossy napisał(a):Mazda 3 - 1.6 i 2.0 są ok.

Wyczytałem, że 1.6 ma miękkie gniazda, plastikowy kolektor i luz zaworowy regulowany mechanicznie. To niepowinno go w praktyce dyskwalifikować
jako dobrego silnika do LPG?

Ossy napisał(a):Najmniej problemowy silnik do LPG to 1.6 8V z grupy VAG

W moim zestawieniu i budżecie nie ma niestety takiego silnika.
Exile
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 26 10 2016
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Nie mam

26 Lut 2018, 17:07

Exile napisał(a):W moim zestawieniu i budżecie nie ma niestety takiego silnika.


A3 I i II, Golf V, Toledo I/II, Octavia I (w 2 nie wiem jak z cenami)
niemało pali, słabo jedzie, w sumie tyle o tym silniku

Wszystkie silniki, które wymieniasz nadają się do zamontowania lpg i będą na nim prawidłowo jeździć. Niektóre po prostu wymagają większej wiedzy/bardziej ogarniętego fachowca i lepszych podzespołów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Mar 2018, 12:05

Ossy napisał(a):Peugeot zarówno 1.6 jak i 2.0 są ok.
Astra H, najlepiej 1.8, 1.4 jest ok, tylko trochę za słaby.
Corolla E12 1.4 i 1.6 są ok.
Mazda 3 - 1.6 i 2.0 są ok.


Exile, nie sugeruj się tym. Jeżeli pytasz o najlepsze z tej grupy to: silniki Peugeot i Opla (hydrauliczna regulacja luzu). W przypadku Mazdy i Toyoty, regulacja za pomocą wymiany szklanek - a za to zapłacisz ;)
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM
    Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszą-cym 2311 mm zapewnia maksymalny komfort i poziom ...
    53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...