Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM

Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM

16 Lip 2012, 11:04

Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszą-cym 2311 mm zapewnia maksymalny komfort i poziom bezpieczeństwa aktywnego. Do osi przedniej przymocowano kolumny MacPherson z ramą pomocniczą. Tylna oś opiera się na belce skrętnej. Wielkość kół wynosi od 15 do 18 cali (38,1–45,7 cm), przy czym samochody z obręczami o wielkości 17 lub 18 cali są standardowo wyposażone w podwozie sportowe o bardziej wrażliwej charakterystyce. System wspomagania (Electrical Power Steering — EPS) obejmuje dedykowany tryb miejski (CITY), zwiększający poziom pomocy przy małych prędkościach — jest to opcja szczególnie przydatna podczas manewrowania samochodem. Pełny system ESP najnowszej generacji, również wchodzący w skład standardowego elementu wyposażenia wszystkich wersji modelu ADAM, jest oferowany z wieloma dodatkowymi funkcjami, np. asystentem ruszania na wzniesieniach (Hill Start Assist).

Image

Wyjątkowo sztywna kabina pasażerska, wykonana ze stali o dużej wytrzymałości, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Dodatkowo ADAM jest wyposażony w po-duszki powietrzne (przednie, boczne oraz kurtyny chroniące głowy) oraz podwójne napina-cze pasów bezpieczeństwa przy siedzeniach przednich, które dodatkowo zapewniają ochronę kolan i nóg. Inne funkcje bezpieczeństwa to: dwa zestawy punktów ISOFIX oraz mocowania górne, umożliwiające łatwe i bezpieczne zamocowanie fotelików dziecięcych na składanej (50:50) kanapie tylnej.

POLECAMY Opel ADAM modny mały samochód miejski

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2766
Zdjęcia: 9826
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ospały i senny za kierownicą Ospały i senny za kierownicą
    Nie bądź ospały i senny za kierownicą ponieważ takie zachowania sprawiają, że reakcje kierowcy są dużo wolniejsze, jego percepcja słabsza, a do tego ryzyko wypadku dużo wyższe. Jesienią i zimą, kiedy dni są krótsze ...
    Napędy w pojazdach budowlanych Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

  •