Nie odpala, nie wchodzi na obroty..

31 Mar 2012, 19:58

Witam serdecznie. Mam problem z moją carismą 1,9 TD rok produkcji 1998. Gdy kupiłem samochód okazało się że leją wtryski, więc kupiłem nowe wtryski i zamontowałem je, auto jeździło bardzo dobrze. Po jakimś czasie zginął 2 bieg, nie wchodził. Najpierw wymieniłem pasek rozrządu i rolki. Następnie wyjąłem skrzynię biegów i okazało się że pękł jeden drucik odpowiedzialny za 2 bieg, więc go wymieniłem, złożyłem skrzynie, założyłem nowe sprzęgło i naprawioną skrzynię. Po odpaleniu okazało się że głośność silnika strasznie wzrosła, a w kabinie jest tragedia, jest tak głośno jak w traktorze. Oprócz tego coś z wolnymi obrotami jest nie tak, ponieważ auto zaczyna ,,ciągnąć,, dopiero od około 2600 obrotów do 3000 obrotów. Wcześniej podczas wolnego ruszania do przodu lub cofania nie musiałem dodawać gazu, samochód ładnie ruszał bez gazu a teraz jest to nie możliwe ponieważ jeśli nie dodam gazu podczas wolnego ruszania to samochód gaśnie, muszę dodać gazu do około 1700 obrotów i dopiero rusza. I są problemy z odpalaniem, gdy silnik jest zimny to po przekręceniu kluczyka jest tylko łech łech łech i muszę przerwać odpalanie i próbować drugi raz, za drugim razem odpala, gdy jest silnik ciepły to zapala od razu. Pomóżcie co może być nie tak, bo już nie wiem co robić. Bardzo proszę o pomoc.

REG. 10h i 4 - silvo44
Ostatnio edytowany przez silvo44, 07 Sty 2013, 13:37, edytowano w sumie 1 raz
Powód: poprawiłem tytuł
dominik0
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 07 2008
Auto: mitsubishi carisma1, 1,9TD 90K

01 Kwi 2012, 15:51

Witam...trudno dokladnie okreslic przyczyn moze byc kilka co do utrudnienia odpalenia na zimnym silniku to moze swiece zarowe nie grzeja i dlatego na zimnym nie chce odpalic..
Co do spadku mocy na wolnych obrotach moze to byc spowodowane ze cos z zaworami nie tak lub gniazdami zaworów...moze tez przy wymianie rozrzadu..zle go ustawiles i dlatego te zawory zle pracuja...moze tez pompa wtryskowa nie daje odpowiedniego cisnienia.
Prponuje wykonac najpierw pomiar cisnienia sprezania w cylindrach pomoze ci to wyeliminowac usterki zwiazane ze zuzyciem gladzi cylindrow,tłoka,pierscieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd...nastepnie uzyskane pomiary sprawdz z danymi technicznymi pojazdu podanymi przez producenta...roznice cisnien miedzy poszczegolnymi cylindrami nie powinny byc wieksze jak 10%.

Z tego co wiem to przy pompie wtryskowej powinien znajdowac sie regulator predkosci obrotowej moze tam jest ukryta wina.
Myslalem tez ze moze cos z tymi wtryskiwaczami ale skoro piszesz ze po wymianie jezdzilo ok to mysle ze pomieszales cos z rozrzadem...a jesli nie to obstawiam zawory...jak sprawdzisz cisn.sprez w cylindrach to sie dowiesz.
Dizio
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 20 09 2002

01 Kwi 2012, 17:09

Dzięki za poradę. Sprawdzę to ciśnienie i napiszę czy jest prawidłowe.
dominik0
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 07 2008
Auto: mitsubishi carisma1, 1,9TD 90K

06 Sty 2013, 14:48

źle rozrząd złożyłeś i teraz tłoki tłuka ci po zaworach (dlatego głośno pracuje) a pompa daje paliwo w złym momencie co wyjaśnia spadek mocy i słabe zapalanie
kravter
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: nie mam

07 Sty 2013, 13:39

dominik0 napisał(a):napiszę czy jest prawidłowe.


Długo jeszcze mamy czekać ??

kravter - archeologię studiujesz ?? Kolega pewnie już dawno auto sprzedał...
Za 24h temat poleci do kosza ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Environmental Challenge 2050
    W 2015 roku, na 2 miesiące przed konferencją klimatyczną w Paryżu, Toyota ogłosiła swój plan Toyota Environmental Challenge 2050. Firma, która jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny samochód hybrydowy, ...