Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 20:30

Witam,

Piszę do Was, ponieważ już mi ręce opadają na temat dolegliwości mojego Peugeot 508 2.0 HDi 140km. Otóż, samochód po dłuższym postoju (10h +), nierówno startuje i przez około 3-4 sekundy dymi na biało-lekko niebieskawy dym śmierdzący ropą. Zaraz po odpaleniu samochód pracuje równo, nie dymi. Oleju nie spala, płynu chłodzącego tak samo.

W samochodzie po odwiedzinach mechanika, stwierdzono niską kompresję na cylindrach (dokładnie 20, 24, 26, na 4 cylindrze nie dali rady sprawdzić kompresji, ponieważ nie dało się wykręcić świecy żarowej.) Po ściągnięciu głowicy, okazało się, że jest lekko nadpalony tłok (patrz zdjęcie) na krawędzi 1 cylindra. Zapewniono mnie, że nie trzeba wymieniać tego tłoka, gdyż pierścienie są ok. Po założeniu głowicy (z nowymi zaworami, dźwigniami itd) ciśnienie sprężania polepszyło się następująco (24, 25, 28, 28).

Samochód przed naprawą chodził bardzo nierówno na zimnym silniku, po naprawie praca silnika polepszyła się do stopnia, że nie można mu nic zarzucić, ale sam start po dłuższym postoju jest nierówny i dymi niespaloną ropą.

Proszę o pomoc czym może to być spowodowane.

Lista czynności oraz części jakie zostały wymienione:
- zregenerowana głowica silnika (nowe zawory, dźwignie itd)
- zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia
- zregenerowana turbosprężarka (luz)
- wymieniony kompletny rozrząd z płynem chłodzącym
- uszczelka pod głowicą, pokrywy zaworów, uszczelka kolektora dolotowego oraz wydechowego, uszczelka turbosprężarki.
- sprawdzone wtryskiwacze (wszystkie były ok, nadali maszyną nowe kody IMA które zakodowałem do sterownika silnika - niestety nic to nie dało)
- wyczyszczony bak z wszystkimi przewodami paliwowymi
- wyczyszczone kanały olejowe
- wymieniony filtra paliwa, filtr oleju oraz olej.
- wymienione świece żarowe

Dodam jeszcze, że samochód został ukradziony poprzedniemu właścicielowi (odzyskał go), a po 5 miesiącach prawie ukradli go mnie.
Odpalili go przez wejście OBD. Po całym zdarzeniu przestało mi działać otwieranie/zamykanie samochodu z pilota. Odwiedziłem ASO, które nadało mi nowe PIN'y do pilotów. Czy próba kradzieży samochodu mogła mieć jakiś wpływ na mapę silnika? Czy przeinstalowanie softu bądź wymiana sterownika silnika mogła być zapobiec temu objawowi?

Przepraszam za długi post, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Lis 2018, 19:59

Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 20:42

odrazu na myśl się wtryski nasuwają, nie trzeba czytać nawet posta do końca :wink: , nie bez powodu ten tłok się wypalił a nikt się wtryskom nie przyjrzał
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8538
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 20:47

Napisałem w dalszej części postu, że wtryskiwacze były sprawdzone i to na 2 razy. Wspomniałem tylko o jednym, ponieważ były bardziej znaczące. Proszę przeczytać do końca post. Dzięki za odpowiedź.
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Lis 2018, 19:59

Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 21:05

Trochę nie bardzo potrafię sobie wytłumaczyć wypalony tłok i sprawny wtrysk.Dodatkowo po uruchomieniu czuć nieprzepalone paliwo i dymi. Tak trochę nie logicznie.

Jakieś błęd na komputerze się pokazują?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8538
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 21:11

Żadnych błędów nie ma. Wtryskiwacze są na pewno ok, dostałem nawet wydruki potwierdzające ich dobrą kondycję.
shaabash
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Lis 2018, 19:59

Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

22 Lis 2018, 21:21

Teraz może są ok, co było wcześniej nie wiesz. Tłoki nie wypalają się same z siebie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6847
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - modele segmentu A czyli mistrzowie w miastach TOP 5 - modele segmentu A czyli mistrzowie w miastach
    Małe samochody o długości do 3,5 metra, z niewielkim promieniem zawracania i małymi silnikami o mocy ok. 70 KM. To właśnie one najlepiej nadają się do jazdy po mieście. Są chętnie wybierane zarówno przez nabywców ...
    Firmowe hatchbacki klasy C – co oferują wersje bazowe? Firmowe hatchbacki klasy C – co oferują wersje bazowe?
    Według najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najpopularniejszym segmentem minionego roku okazała się klasa C. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w sumie 139 tys. kompaktów. Jak podaje Samar, ...

  • Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

    22 Lis 2018, 21:46

    Czyli mam rozumieć, że wina leży po stronie dołu silnika? czyt. pierścienie, tłoki, korby, panewki itd?
    shaabash
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 22 Lis 2018, 19:59

    Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

    22 Lis 2018, 22:02

    No właśnie nie. Co ma tłok/pierścień do wypalenia? Tu chodzi o skład mieszanki, temperaturę spalania.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6847
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Nierówny start, dym oraz smród niespalonej ropy

    22 Lis 2018, 22:28

    Może to być spowodowane złą pracą komputera? Podaje, za dużo paliwa przy starcie i takie rzeczy się dzieją?
    shaabash
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 22 Lis 2018, 19:59