Niespodziewanie zgasł na skrzyżowaniu, brak mocy - Kia Cerato 1.5 CRDI

14 Paź 2021, 19:20

Witam.Opiszę swój problem.Otóż pewnego dnia w mieście nie spodziewanie zgasł na skrzyżowaniu.Myślałem że z mojej winy lecz próba uruchomienia nic nie dała.Po zepchnięciu z drogi,odpalił.Jazda była dziwna.Do 2 tyś.ledwo się kręcił.Zatankowałem za 100 zł jeszcze paliwa i przejechałem się kawałek.Po około kilku km znowu zgasł i nie dał sie uruchomić ponownie.Pod domem wymieniłem filtra paliwa,znajomy mechanik podpiął pod komputer-0 błędów.Zaprowadziłem do mechanika i po jednym dniu mówi że odpalił.Powiedział ze dotknął jakiejś kostki i odpalił.Jeździłem kilka dni i czułem jakby był słabszy.Podczas podróży chciałem zobaczyć czy faktycznie ma słabszą moc.Przy około 110km/h obrotomierz jakby pokazywał że zaraz będą max obroty,po chwili brak mocy,zaczął dymić a z wydechu czuć było plastik.Zgasiłem i odpaliłem.Puszczał czarną chmurę,na 1 strasznie szarpał i trzeba było dodawać gazu,dalej był brak mocy.Następnego dnia tak pojechał do mechanika chwilę postał i wszystko wróciło do normy.Polecił elektromechanika i znowu nic nie wykrył jeździł normalnie 140/150 km/h.Sam widziałem że z wydechu nic ani chmurki nie było.Dolot sprawdzał jest szczelny,jedynie podkładka wtrysku jest do wymiany po przepuszcza powietrza i chlapie olejem(czymś czarnym).Obecnie normalnie nim jeżdże lecz w koło komina bo boję się że mi stanie gdzieś daleko od domu.Ktoś miał podobny problem? Proszę o jakieś wskazówki.Pozdrawiam
Mateo26
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Paź 2021, 11:15

Wymienić tą podkładkę i na początek sprawdzić czujniki wału i wałka rozrządu oraz zawór SCV. Rozumiem, że silnik gasł i tracił moc tylko jak był rozgrzany?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35

15 Paź 2021, 13:04

Pierwszy raz silnik zgasł po może 1 km.Nie był rozgrzany.A drugi raz stracił moc gdy był już rozgrzany.Napiszę jeszcze kilka rzeczy które zostały wymienione
Olej wraz z filtrem(zawsze co 10 tys km wymieniam)
filtry(paliwa powietrza)
rozrusznik nowy
akumulator nowy
egr(zamówiłem rok czy dwa zamiennik jakiś chiński)Obecnie przyszły zaślepki i myślę nad zaślepieniem tego ustrojstwa
rozrząd kompletny(wymieniony 2 lata temu)
Mateo26
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Paź 2021, 11:05

A można wiedzieć jak sprawdzić ten zawór?
Mateo26
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Paź 2021, 11:41

Ja bym sprawdził wszystkie połączenia elektryczne do wtryskiwaczy i czujników Halla ( pewnie są 2 na skrzyni i wałku nierządu).

Sprawdzić ciśnienie paliwa, bo tu też może być problem.
Andy802
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Paź 2021, 12:11

Mateo26 napisał(a):A można wiedzieć jak sprawdzić ten zawór?
Można zmierzyć oporność i zobaczyć jaka wyjdzie. Trzeba by było poszukać jaka jest prawidłowa dla tego zaworu. Przykładowo w Maździe było około 2,4-2,5 Ohm.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gruba odzież, a nurkowanie podczas hamowania
    Gdy na zewnątrz panują niskie temperatury, większość osób wsiada do samochodu w zimowym ubraniu, często składającym się z wielu warstw. Nie jest to jednak ani wygodne, ani bezpieczne, szczególne w przypadku ...
    Przewodnik po hybrydowych SUV-ach Lexusa
    Segment SUV-ów nieprzerwanie rośnie. Rośnie też popularność hybryd. W bardzo istotnym stopniu przyczynił się do tego Lexus. To Japończycy pokazali pierwszego w historii luksusowego SUV-a, a później pierwszą ...

22 Paź 2021, 20:47

Aktualnie auto jeździ lecz ciągle się boję.Nie wyskakuje check(przed całą akcją check zapalą się gdzie po przekroczeniu 2 tyś obrotów.Czasami gasł od przyspieszania,a czasami po 2 dniach np i tak w kółko.)Sprawdziłem wartości czujnika map i maf i wyszło tak.Na postoju map pokazuje ok.95 kPa a MAF ok,7.08 g/sec.Zastanawiam się czy przeczyścić map sensor czy poszukać nowego.
Auto ma turbine.
Mateo26
Nowicjusz
 
Posty: 5

25 Paź 2021, 14:55

Dziś rano podczas jazdy zauważyłem jakby na 1 szarpnął(podobnie do dławienia się)i zaraz potem na 2 biegu.Wciskająć gaz do oporu mam wrażenie jakby wolniej się kręcił do tych 2 tyś obrótów.Podczas jazdy znowu brak żadnych efektów.Wyczyściłem wczoraj map sensor bo był cały zalepiony nagarem.
Edit:Odpiąłem wtyczkę egr i wyskoczył w obd2 błąd P0405 Niski obwód „A”
,nie wyświetliło check engine.Chwilę gdy mu się przygazowało to czuć było jakby na ułamek sekundy miał zaraz zgasnąć i wracało do normy.Da się też zauważyć po odpaleniu jak obrotu lekko falują.Nie są to ogromne skoki lecz takie leciutkie góra dół.
Mateo26
Nowicjusz
 
Posty: 5