Nissan Almera N15 - wymiana żarówki

26 Lip 2014, 12:33

Witam
Właśnie spaliła mi się żarówka w mojej N15 98r. 2.0D 5D . Jako , że jest to pierwsza tego typu sytuacja z moim autem to nie mam pojęcia jaką żarówkę zamontować (wydaje mi się , że H4 55/60W) i jak wyjąć starą. Dziś próbowałem zdemontować lampę ale w instrukcji "Sam naprawiam" jest biedna pomoc ,a do tego dostęp do śrub jest tak mocno ograniczony ,że bez kluczy , których aktualnie nie posiadam bo jestem na wyjeździe nie da rady tego zrobić i męczenie się z kombinerkami nic nie daje...
Moje pytanie , czy muszę wyciągnąć cały reflektor czy mogę w jakiś sposób wyjąć tylko samą żarówkę ?
AreQ
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 08 2009

26 Lip 2014, 12:49

Z tyłu reflektora jest zaślepka (gumowa, bądź plastykowa). Musisz ją ściągnąć, a pod nią znajduje się żarówka zabezpieczona drucikami, do której podpięta jest kostka zasilająca. Ściągasz kostkę, odbezpieczasz zabezpieczenie i możesz wyciągnąć żarówkę. Jeśli chodzi o typ, to powinieneś tam mieć H4 55/60W.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lip 2014, 12:52

No to super , dzięki za informacje! Bo już się głowiłem jak odkręcić te śruby , które chyba się "zapiekły" i za nic nie chciały się ruszyć :P
AreQ
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 08 2009

26 Lip 2014, 13:00

Owszem, w niektórych autach dostęp do żarówki jest na tyle skomplikowany, że łatwiej jest ściągnąć reflektor, ale wątpię, że w N15 tak właśnie jest. Jeśli będziesz miał jeszcze problemy, to wpisz w Google "wymiana H4" i ustaw grafika. Naprowadzi Cię to na odpowiedni trop :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lip 2014, 22:26

Super dziękuje za pomoc jutro się za to wezmę bo dopiero z pracy wróciłem.
Tak przy okazji żeby już nie zakąłdać multum tematów.
Od mojej ostatniej podróży (około 1000km w dwa dni) głównie po autostradzie/ekspresówce (średnia prędkość 120-140km) auto zaczęło hałasować jak autobus , dokładniej hałas pochodzi z okolic przednich kół , rozpoczyna się po przekroczeniu 60km/h , domyślam się , że mogą to być łożyska więc je zamierzam wymienić do tego na pedałach czuć tarcie bo do szumu z kół dochodzi dzwięk tarcia ale tutaj już podejrzewam klocki/tarcze do wymiany to jednak inna bajka.
Druga sprawa , że samochód strasznie ściąga na lewą stronę , pomyslałem że odkąd mam to autko nie wymieniałem drążków ani końcówek , czy może to być powodem ?
Ogólnie auto prowadzi się tragicznie i zamierzam (w końcu) się tym zająć , jeśli macie jakieś inne pomysły co może powodować jeszcze to złe prowadzenie proszę o info!
Dodam , że w ciągu ponad pół roku wymieniłem amorki. Zaś przeguby wahacze gdzieś z rok w tył z tym , że auto było bardzo mało uzywane.
Do tej pory zostawiałem kupno części w rękach mechaników , teraz myślę , że czas samemu się tym zająć bo zapewne mogę an tym oszczędzić ,a nie powiem kasy za wiele nie ma....

Pytania jakie rodzą się w mojej głowie bo w ogóle nie znam się na cenach i trwałości.
1. Rozumiem , że co do łożysk wystarczy kupić 2 takie zestawy po jednym na lewą stronę i prawą stronę.
2. Ile takich drążków poprzecznych i końcówek trzeba zakupić ?
3. Jaki sklep internetowy byście mi polecili jako godny zaufania
4. Czy w/w problemy może powodować coś jeszcze prócz łożysk/drążków?
AreQ
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 08 2009