Nissan terrano 2.7 sprzęgi kół przednich...?

06 Wrz 2009, 22:10

witam wszystkich zmotoryzowanych
problemem są zuzyte pierscienie cierne w sprzęgłach automatycznych kół przednich [rzecz jasna]ktore odpowiadają za załączenie sprzegieł.
Poprzedni własciciel wymienił całe sprzęgi ale działały jeden dzień!
nie wiem dlaczego tak szybko się zepsuły?
na co zwracać uwagę przy montarzu nowych?
czy trzeba odpowiednio je wyregulować...?
czy jest mozliwosc regeneracji pierscieni?
jesli macie chwilke i dobrą radę,miałeś podobny problem napisz
Pozdrawiam
gangster
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: kujawsko-pomorskie

06 Wrz 2009, 22:59

Ale chodzi ci o haldexa?
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

07 Wrz 2009, 01:24

dawidbn napisał(a):Ale chodzi ci o haldexa?
nie :mrgreen:
chodzi o sprzęgiełka piast przednich spinające półosie z piastą koła :mrgreen:
@ gangster
sprzęgiełek się nie reguluje, zakręcasz tak jak masz lekko przesmarowujesz tylko smarem (na przykład grafitowym).
rozbierz te sprzęgeiełka co masz i zobacz czy nie masz za dużo smaru w sprzęgach :!: czasem to powoduje niemożliwość zapięcia się sprzęgiełek :wink: dużo też zależy od umiejętności obsługiwania tychże, i wielkości opon :mrgreen: orginały są dobre ale używki to loteria niestety :neutral: co do regeneracji nie spotkałem się z taką co by starczała na długo to raczej półśrodek.
jeśli te automaty co masz znowu umarły zastanów się nad założeniem manualnych na przykład AVM lub Super Winch upierdliwe jest wysiadanie z samochodu ale cóż można się przyzwyczaić albo jeździć z zapiętymi na stałe :wink: ale wtedy lepiej zapodać zabieraki są o wiele bardziej wytrzymałę :wink:

BTW takie pyteania raczej zadawaj w dziale terenowym bo większość ludzi nie załapie o czym piszesz :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Wrz 2009, 22:14

@Pocieszny ma rację.
a jak załatwić nowe automaty w 1 dzień? przejechać na zapiętych przez miasto... najlepiej mając inne opony z tyłi z przodu... :roll:

I zapraszam do działu 4x4... ;)

PS.: przenoszę temat, zanim ktoś inny przeniesie go do nieba dla bitów...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

17 Wrz 2009, 21:12

a jak autko będzie jeździło przy włączonych sprzęgiełkach i ustawieniu wajchy na 2DW (koła załączone z przednim mostem ale napęd tylko na tył)-to nie będzie później problemów z jakimiś naprawami :?: Aha i jeszcze jedno pytanko - co to są zbieraki?
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

17 Wrz 2009, 21:17

bobobrat napisał(a):a jak autko będzie jeździło przy włączonych sprzęgiełkach i ustawieniu wajchy na 2DW (koła załączone z przednim mostem ale napęd tylko na tył)-to nie będzie później problemów z jakimiś naprawami :?: Aha i jeszcze jedno pytanko - co to są zbieraki?

będzie to powodowało większe zużycie paliwa (tak z 0.5l na 100) większe zużycie dyferencjału z przodu (odczuwalne po milionie kilometrów) i lepsze smarowanie wału przedniego :mrgreen: co akurat jest dobre :wink:
reasumując nic złego się nie stanie
zabieraki to takie urządzenie spinające półoś z piastą na stałe, bez możliwości rozłączenia tych elementów, były stosowane do zamówień wojskowych i ogólnie do wersji HD
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)