No i mnie wzięło na 4.2 TD

23 Kwi 2011, 09:29

Siema! Wygląda to tak, w UK stoi tanio rozbity Y60 LWB 4.2TD i tak myślę czy to podejdzie pod K260 (pierwsza w PL?) Silnik ze skrzynią + mosty lub przełożenia 5.14 z mojego Parcha w mosty Y60 (mam H233B z przodu i z tyłu). Dużo rzeźbienia by było? Oczywiście od razu springi itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Kwi 2011, 09:38

dużo, pod skrzynie nie podejdzie, jak zostawisz mosty to se 42 cale kup :mrgreen:
ogólnie poroniony pomysł ;)
lepiej tego 4,2 LWB przełożyć i mieć na wyprawy 2 auto, bedzie taniej :mrgreen:

ano i jeszcze jedno to Turbo to dokładane czy oridżin :?:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Kwi 2011, 13:47

Ale jak coś to silnik razem ze skrzynią przełożyć. Co do turbo to nie wiem, wiem że jest, auto raczej nie nada się już trafione z prawej strony na wysokości słupka B między drzwiami, rama ruszona, więc robić przekłądkę i rzeźbić ramę to raczej nie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Kwi 2011, 14:06

do 260 do błota bez sensu, do długiego GRA na wyprawy jeszcze jeszcze :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Kwi 2011, 08:47

No i d..a....ale i tak go chyba wezmę, bo jest poniżej 1000 funtów za całość :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2011, 09:53

kupisz sobie długiego Y61 z wybuchniętym 3.0 i bedzie jak znalazł ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


24 Kwi 2011, 14:28

pocieszny napisał(a):kupisz sobie długiego Y61 z wybuchniętym 3.0 i bedzie jak znalazł ;)


Czyli TD42 z Y60 pasuje do Y61 ? :smile:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Kwi 2011, 19:37

Generalnie tak, wsadzić też można diesla V8 :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2011, 15:50

ćóż jak kroś woli kundlenie i później kombinowanie żeby te 1500 obrotów zamienić na jazde to można i V8 :mrgreen:
ale do rzeczy
TD42, TD42T, TD42Ti, TD42ETi to konstrukcie na tym samym bloku silnika różniące się w zasadzie osprzętem, montowane były do wszystkich GU oprócz GU4 tam w zasadzie nie można uświadczyć poza Arabią gdzie można zamówić co się chce ;) łącznie z fabrycznie nowym Y60 :mrgreen:
włożenie 4,2 zamist 3,0 nastręcza kilu problemów, ale to raczej są problemy natury elktryczno/elektronicznej bo reszta pasuje mniej więcej do siebie ;) łącznie z tym że skrzynia z ZD30T to w zasadzie delikatnie zmieniona skrzynia FS50R5 od silnika 4,2 :wink: a automat w zasadzie jest identyczny, inną ma tylko elektronikę,
różnic silnikowych jest troche od większej masy 4,2 do większej ilości cylindrów (wbrew pozorom to jest największy problem przy przekładaniu i dogrywaniu czujników),
i teraz w zależności czy mam do włożenia silnik starszy (zupełnie mechaniczny wtrysk, sterowanie itp) czy nowszy (ETi czyli "elektronicznie" sterowany wtrysk, pedał z krańcówkami bez linki itp) to mamy różny zakres przeróbek ;) ogólnie sprawa do ogarnięcia prze większość rozgarniętych mechaników :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Kwi 2011, 19:12

A tak na szybko... Padło mi łożysko z przodu, jest to coś nietypowego czy w hurtowni z łożyskami dopasują? A uszczelniacz kuli, IC ogarnie temat?

[ Dodano: 25 Kwiecień 2011, 19:14 ]
A tarcza identyczna jak w Y60 z przodu? Po sklepiku srajdów niby tak :?:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2011, 20:02

Czyli najlepiej ładować zestaw TD42+automat :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

25 Kwi 2011, 21:08

Jogi4x4, kŧóre łożysko? co do uszczelniacza się nie wypowiem bo ty masz 260 ale z autopsji kup oryginał :mrgreen:
no chyba że bierznia na półosi wywalona to dobrać uszczelniacz hydrauliczny za 20 PLNów w sklepie :mrgreen:
tarcze przód identyczne

Stiopa, zależy do czego auto ma być
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Kwi 2011, 21:41

No zależy zależy, tak napisałem biorąc pod uwagę fakt że teoretycznie mniej grzebania bo skrzynie, jak wspomniałeś są w zasadzie takie same :smile:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

25 Kwi 2011, 23:30

w zasadzie to nie oznacza takie same, mechanicznie to to samo elektronicznie już niestety nie, to tak samo jak ASIN w mitsu i TLC niby ta sama skrzynia a mało zamienna między silnikami :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Kwi 2011, 07:21

Igiełkowe przedniej półosi. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna