Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012

27 Wrz 2012, 09:19

Skonstruowana tak, aby użytkownik mógł poczuć z nią pełną jedność. Nowa Mazda6 to najbardziej zaawansowane do tej pory rozwiązania Odpowiedzialnego Zoom-Zoom – przyjemności z jazdy i dbałości o środowisko – oraz elektryzująca stylizacja KODO w samochodzie kluczowego segmentu C/D.

Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012

Mazda6 łączy w sobie wygodę i komfort godne flagowego modelu marki z obowiązkową w każdej Maździe sportową, liniową charakterystyką. To pierwszy model Mazdy6 wyposażony we wszystkie elementy technologii SKYACTIV i pierwsza Mazda korzystająca z wyjątkowego systemu odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP. Oznacza to, że jest nie tylko mocniejsza, ale i bardziej oszczędna niż do tej pory. Projektanci i inżynierowie pracowali wspólnie, aby funkcje samochodu zawrzeć w oszałamiającej formie. Rezultat jest bezkompromisowy: ten samochód jest tak dobry, jak wygląda.

W Paryżu po raz pierwszy Mazda prezentuje obok siebie wersję sedan i Sport Kombi. Oba modele swoją wielkością, rozstawem osi, rozmiarami wnętrza, są na szczycie segmentu. Oznacza to najwyższy poziom komfortu dla kierowcy i pasażerów. A dzięki innowacjom SKYACTIV, nowa Mazda6 jest lżejsza od poprzedniej wersji, mimo powiększonych rozmiarów.

Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012
POLECAMY Mazda6 Sport Kombi

Układy napędowe zoptymalizowano pod kątem zwiększenia mocy i zmniejszenia zużycia paliwa. Podwozie i struktury karoserii są sztywniejsze, dzięki większej zawartości stali wysokowytrzymałej w konstrukcji auta. Układ kierowniczy i zawieszenie łączą zwrotność przy niskich prędkościach ze stabilnością podczas szybkiej jazdy i podążaniem za wolą kierowcy w sposób niespotykany w segmencie C/D. A poza tym, że jest cichsza i bardziej opływowa, nowa Mazda6 to również lider segmentu w kwestiach bezpieczeństwa.

Charakterystyczny dla marki przód Mazdy6 i jej kształty wyrażające siłę, zwrotność i witalność – wrodzone cechy filozofii KODO – powodują, że od razu chce się zasiąść za kierownicą. A bezkompromisowe osiągi i zachowanie na drodze sprawią, że kierowcy nie będą zawiedzeni.

Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012

Mazda6 - Oszałamiający, nowoczesny i funkcjonalny design

Nowy flagowy model Mazdy magnetycznie przyciąga kierowców. Debiutująca w Paryżu Mazda6, w obu wersjach nadwoziowych, została zaprojektowana tak, aby kierowca czuł się z nią jednością. Przykuwający uwagę wygląd to wcielenie motywu "KODO – dusza ruchu". Kształty Mazdy6 wynikają bezpośrednio z koncepcyjnych modeli TAKERI i SHINARI. Dzięki wydajnym technologiom SKYACTIV, nie trzeba żadnych wyrzeczeń – zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i o oszczędność paliwa.

Nowa Mazda6 – już trzeciej generacji – to równocześnie pierwszy seryjnie produkowany samochód wyposażony w i-ELOOP, wyjątkowy system odzyskiwania energii hamowania zaprojektowany przez Mazdę. To najnowszy dodatek do strategii Odpowiedzialnego Zoom-Zoom, będącej bazą do tworzenia oszczędnych i sprawiających przyjemność z jazdy samochodów. i-ELOOP dołącza do nowoczesnego systemu i-stop i zaprojektowanych w programie SKYACTIV silników, podwozi i karoserii (pierwszy raz zastosowanych w kompaktowym SUV-ie CX-5) i ustanawia nowe rekordy w oszczędności paliwa i poziomie emisji CO2 (3,9 l/100km i 104 g/km*) w najważniejszym w Europie segmencie C/D – nie pogarszając nawet minimalnie osiągów samochodu.

Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012

Kierowcy dostrzegą wyjątkowo liniową charakterystykę jednostek SKYACTIV (dwóch diesli i trzech jednostek benzynowych) przenoszących moc na koła przez sześciobiegowe skrzynie ręczne lub automatyczne. Zastosowane w SKYACTIV-Chassis inteligentne wspomaganie kierownicy i nowoczesne zawieszenie zapewniają znakomite zachowanie i precyzyjną realizację zamiarów kierowcy. Tymczasem SKYACTIV-Body, zapewnia wiodące w klasie bezpieczeństwo, dzięki bardzo sztywnym strukturom przyjmującym uderzenie i innowacyjnym rozwiązaniom rozpraszającym energię z dala od kabiny pasażerskiej. Nowa Mazda6 pomaga również unikać wypadków, dzięki licznym systemom i technologiom poprawiającym bezpieczeństwo. A gdy kolizja staje się nieunikniona, Mazda6 stara się zmniejszyć jej skutki – dla pieszych, pasażerów, a nawet dla samego samochodu – do minimum.

Specjalnie dla samochodów zaprojektowanych zgodnie z KODO wprowadzono nowy kolor Soul Red Metallic. Dzięki wyjątkowej kompozycji daje on niespotykaną głębię, grę cieni i kontrastów, która podkreśla charakterystyczne linie Mazdy6.

Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012

KODO nie jest jednak fasadą, za którą nic się nie kryje, jego połączenie z mocą, zwrotnością i sprawnością auta nie jest przypadkowe. We wnętrzu Mazdy6 forma łączy się z funkcją w nowym, wyjątkowo ergonomicznym kokpicie. Skonstruowano go tak, aby jazda była tak łatwa i przyjemna, jak to tylko możliwe. Wszystko jest dokładnie tam, gdzie powinno być, nawet przesunięte w tył (w stosunku do poprzedniej wersji) słupki A przyczyniają się do bezstresowej jazdy, dzięki zwiększeniu pola widzenia kierowcy. Z kolei pasażerom kabina oferuje przyjemną atmosferę, w której króluje sportowy komfort we wnętrzu o rozmiarach porównywalnych z największymi w segmencie i wyposażonym w najnowsze technologie informacyjno-rozrywkowe, w tym system dźwięku przestrzennego BOSE® z 11 głośnikami.

POLECAMY Mazda6 zaawansowana technologia i-ACTIVSENSE

Projektanci i inżynierowie Mazdy stworzyli wyjątkowe dzieło wzornictwa przemysłowego, którego wygląd natychmiast zdradza zaawansowanie ukrytych w nim technologii. To symbioza sportu, osiągów i wyrafinowania, która w chwili wejścia na europejski rynek segmentu C/D zrobi ogromne zamieszanie.

Zobacz zdjęcia » Galeria Mazda6
Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012 Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012 Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012 Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012


źródło: Mazda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3797
Zdjęcia: 13095
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne