Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na salonie Retromobile

04 Kwi 2022, 16:25

Obchody 50-lecia Renault 5 będą trwały cały 2022 rok. To ważny jubileusz, bo Renault 5 było modelem, który miał ogromny wpływ na markę, firmę, a nawet epokę.

  1. Renault 5 – ikona popkultury
  2. Samochody wystawione na stoisku
Stoisko Renault na salonie Rétromobile 2022 jest hołdem dla kultowego modelu i jest mu poświęcone w całości. Plan stoiska nawiązuje do kształtu logo jubileuszu słynnego Renault 5.
Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na  salonie Retromobile Na powierzchni 820 m² odwiedzający będą mogli podziwiać 12 kolekcjonerskich Renault 5. Auta z epoki zostały wybrane z zasobów kolekcji Renault Classic z myślą o pokazaniu historii modelu – od wersji "L" z 1972 roku po Supercing Baccara z 1990 roku.

Sporty samochodowe zawsze stanowiły część historii Renault. Renault 5 nie jest tu wyjątkiem. Sportowe i wyczynowe wersje w znacznym stopniu przyczyniły się do zbudowania legendy i pozycji tej ikony motoryzacji. Na stoisku wystawiono kilka wręcz legendarnych wersji.
Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na  salonie Retromobile Renault 5 Prototype, ustawione na wprost elektrycznej wersji Renault 5 z 1974 roku, tworzy coś na kształt dialogu między przeszłością a przyszłością. To pierwsza okazja, by zobaczyć we Francji przyszły popularny model samochodu elektrycznego Renault, który – tak jak poprzedni – ma wszystko, co ważne.
Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na  salonie Retromobile Przyszłe elektryczne Renault 5 pojawi się w sprzedaży w 2024 roku. Nowy model będzie produkowany we Francji, w Douai, w fabryce stanowiącej część kompleksu Electricity.

Renault 5 – ikona popkultury
Renault jest producentem samochodów, który wyprzedza swoją epokę. Tworząc odważne Renault 5, marka idealnie wpisała się w nowe oczekiwania ówczesnego społeczeństwa. W 1972 roku Renault 5 było zdecydowanie innym samochodem niż wszystkie modele z tamtej epoki.

Zdecydowanie nonkonformistyczne
Renault 5 było idealnie dostosowane do oczekiwań ówczesnego społeczeństwa z nowopowstającą klasą średnią, przedmieściami, supermarketami i emancypacją kobiet. Marka miała odwagę zaproponować po raz pierwszy w segmencie popularnych samochodów wersję 3-drzwiowego hatchbacka.
Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na  salonie Retromobile Renault 5 zostało zaprojektowane jako uniwersalny samochód, który równie swobodnie czuł się w mieście, co na szosie. Renault 5 podbijało serca wszystkich grup nabywców zaokrąglonymi, łagodnymi kształtami. Praktyczna tylna klapa i innowacyjne przednie i tylne zderzaki z tworzywa sztucznego pozwoliły mu zdobyć nowych klientów, zwłaszcza wśród kobiet i młodych ludzi, którzy cenili jego niekonwencjonalny charakter. Nowy model szybko zdobył powodzenie dzięki swojemu stylowi i przyjemności jazdy.

Renault 5 było produkowane we Francji, Hiszpanii i Belgii i montowane w wielu innych krajach, takich jak Iran, Meksyk, Tunezja, Portugalia i Afryka Południowa. W latach 1972–1985 sprzedało się w liczbie ponad 5,5 miliona sztuk na 5 kontynentach (i blisko 9 milionów w ciągu 20 lat swojej "kariery", jeśli uwzględnimy jego następcę – model Supercinq).
Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na  salonie Retromobile O jego sukcesie świadczy to, że w 1980 roku było drugim najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Przez całe dziesięciolecie – od 1974 do 1983 roku – było także najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji.

Samochody wystawione na stoisku
12 samochodów z epoki i 1 prototyp

Renault 5 TL (pomarańczowe i zielone)
Renault 5 L (żółte)
Renault 5 super production (unikatowy egzemplarz)
Renault 5 Alpine
Renault 5 Le Car Van
Renault 5 Turbo
Renault 5 GTL
Renault 5 elektryczne
Renault 5 samochód policyjny
Renault Supercinq GT Turbo
Renault Supercinq Baccara
Renault 5 Prototype
Renault świętuje 50-lecie modelu Renault 5 na  salonie Retromobile
źródło: Renault Group | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

30 Wrz 2022, 08:46

Takie " wystawy" są dość fajnie. Można się troszkę rozerwać, odchamić, poprzypominać stare czasy, zobaczyć jak zmieniała sie motoryzacja, z jakim postępem szła technika. Szkoda tylko, że takie imprezy są organizowane poza naszym krajem. Nie każdy ma możliwość wyjechać na kilka dni za granicę. Bo jechać na taką imprezę za granicę na jeden dzień, to jak dla mnie męczarnia - podróż, oglądanie i znowu podróż. Cały czas na nogach. A do tego trzeba pilnować czasu, a więc może i pośpiech.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2022, 10:45

Kiedyś w czasach mojej młodości chciałem posiadać takie auto :) najlepiej w wersji Turbo. Dzisiaj też bym nie pogardził bo to już zabytek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Veloster oraz Veloster Turbo
    Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2018 w Detroit Hyundai zaprezentował nowy model Veloster i Veloster Turbo. Awangardowy projekt samochodu jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów ...