Nowa Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji

Nowa Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji

14 Lut 2020, 14:28

Toyota GR Yaris, nowy hot hatch japońskiej marki, sprawdza się w na trasach rajdowych mistrzostw świata. Samochód, który trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku, przejedzie całą trasę Rajdu Szwecji, jednej z najbardziej wymagających prób w sezonie.

Toyota GR Yaris to samochód absolutnie wyjątkowy. Pod nadwoziem auta w rozmiarze segmentu B kryje się prawdziwy sportowy potwór - trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, innowacyjny napęd na cztery koła GR-FOUR, sześciobiegowa skrzynia manualna i lekka konstrukcja. To gwarancja niesamowitych emocji za kierownicą. Samochód powstał na bazie doświadczeń Toyoty w rajdowych mistrzostwach świata, a nad autem pracowali wspólnie inżynierowie z Toyota Gazoo Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC.
Nowa Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji Japoński koncern chwali się, że GR Yaris jest gotowy do jazdy po odcinkach specjalnych. Na potwierdzenie tych słów Toyota udostępniła organizatorom Rajdu Szwecji czerwonego GR hot hatcha, by pełnił funkcję tzw. zerówki. To samochód, który przejeżdża całą trasę rajdu przed pierwszym zawodnikiem, upewniając się, że trasa jest zabezpieczona. Samochód jedzie po dokładnie tych samych drogach, po których chwilę później będą ścigać się najlepsi kierowcy świata. Rajd Szwecji to jedna z najbardziej wymagających imprez w kalendarzu WRC. A w 2020 roku z powodu anomalii pogodowej poprzeczka jest zawieszona jeszcze wyżej - kierowcy mierzą się z trasą, która jest mieszanką szutru, śniegu i lodu. To duże wyzwanie dla rajdówek, a co dopiero dla seryjnego auta.

GR Yaris do roli "zerówki" na Rajd Szwecji nie został zmodyfikowany. Jedyną różnicę w stosunku do samochodu, który trafi do salonów, stanowią rajdowe felgi z oponami z kolcami oraz chlapacze, które mają chronić progi oraz zderzak przed zniszczeniem od kamieni i lodu. Wyposażenie dodatkowe stanowią systemy łączności, a także dwa zapasowe koła oraz łopata.

Za kierownicą GR Yarisa zasiadła prawdziwa legenda rajdów - Per Eklund. 73-letni obecnie Szwed wygrał ten rajd w 1976 roku, a przez część kariery był związany z Toyotą jako członek Toyota Team Europe. Prowadził w mistrzostwach świata m.in. Celicę drugiej generacji czy B-grupową Celicę Twincam Turbo TA64.

GR Yaris znajdzie się w sprzedaży w drugiej połowie 2020 roku. Auto jest drugim globalnym modelem opracowanym przez Gazoo Racing i stanowi bazę kolejnej rajdówki WRC. Pierwsze testy Toyota GR Yaris WRC na 2021 rok ma już za sobą.

źródło: Toyota Gazoo Racing | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3154
Zdjęcia: 11750
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zachować się na drodze podczas silnego wiatru, wichury? Jak zachować się na drodze podczas silnego wiatru, wichury?
    Występowanie wiatru ma duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Silny wiatr jest w stanie zepchnąć auto z toru jazdy oraz sprawić, że na jezdni pojawią się przeszkody takie jak połamane gałęzie. Jak w takich warunkach powinien ...
    Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic
    Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM? Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości ...

  •