Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacji

Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacji

07 Sie 2017, 11:17

Firma Denso przedstawiła nowe czujniki optyczne i radarowe dla Lexusa LS piątej generacji, które zwiększą skuteczność i funkcjonalność systemów bezpieczeństwa czynnego i asysty prowadzenia.
ImageNowe czujniki to stereoskopowy czujnik optyczny oraz ulepszony radar. Czujnik optyczny wykorzystuje dwie kamery umieszczone za przednią szybą. ImageRejestrowane przez nie obrazy są analizowane za pomocą algorytmu Dense Stereo Matching. W efekcie powstaje trójwymiarowa "mapa" przestrzeni przed samochodem z zaznaczonymi krawędziami pasa ruchu oraz przeszkodami takimi, jak np. pojazdy, piesi czy bariery ochronne. Nowe kamery mają też większą czułość, dzięki czemu lepiej wykrywają pieszych w nocy.
Image
Pracujący w pasmie fal milimetrowych czujnik radarowy odznacza się większą czułością przy wymiarach mniejszych o 60 procent w stosunku do poprzedniej generacji. Nowy radar z antenowym szykiem fazowanym ma też szersze pole obserwacji i umożliwia wykrywanie pieszych zbliżających się do jezdni z boków.

Zastosowanie ulepszonych czujników w nowym Lexusie LS zapewnia skuteczniejsze działanie systemów bezpieczeństwa czynnego, w szczególności awaryjnego hamowania i omijania przeszkód, a także funkcji asysty prowadzenia pojazdu Lexus CoDrive, które odciążają kierowcę podczas jazdy po autostradach, drogach z wieloma zakrętami i w korkach, np. Lane Tracing Assist, która pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy z włączonym aktywnym tempomatem.
ImageLexus LS 500 to piąta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód napędzany jest skonstruowanym od podstaw sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Model LS 500h wyposażony jest w hybrydową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System, analogiczną do zastosowanej w Lexusie LC 500h.

źródło: Lexus, Denso
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wypadek czy kolizja? Zatrzymaj się, pomyśl i pomóż Wypadek czy kolizja? Zatrzymaj się, pomyśl i pomóż
    Jeżeli w zdarzeniu drogowym ucierpiały jedynie pojazdy – to znaczy, że doszło do kolizji. Jeżeli jednak poszkodowani zostali ludzie – mamy do czynienia z wypadkiem. Jak powinni zareagować uczestnicy i świadkowie ...
    BMW Concept Active Tourer 2012 BMW Concept Active Tourer 2012
    Koncepcyjne BMW Concept Active Tourer o harmonijnych proporcjach wyróżnia się sportową elegancją, potwierdzając jednocześnie, że kompaktowe rozmiary, funkcjonalność oraz wszechstronność mogą iść w parze z dynamiczną ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI