Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacji

07 Sie 2017, 11:17

Firma Denso przedstawiła nowe czujniki optyczne i radarowe dla Lexusa LS piątej generacji, które zwiększą skuteczność i funkcjonalność systemów bezpieczeństwa czynnego i asysty prowadzenia.
Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacjiNowe czujniki to stereoskopowy czujnik optyczny oraz ulepszony radar. Czujnik optyczny wykorzystuje dwie kamery umieszczone za przednią szybą. Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacjiRejestrowane przez nie obrazy są analizowane za pomocą algorytmu Dense Stereo Matching. W efekcie powstaje trójwymiarowa "mapa" przestrzeni przed samochodem z zaznaczonymi krawędziami pasa ruchu oraz przeszkodami takimi, jak np. pojazdy, piesi czy bariery ochronne. Nowe kamery mają też większą czułość, dzięki czemu lepiej wykrywają pieszych w nocy.
Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacji
Pracujący w pasmie fal milimetrowych czujnik radarowy odznacza się większą czułością przy wymiarach mniejszych o 60 procent w stosunku do poprzedniej generacji. Nowy radar z antenowym szykiem fazowanym ma też szersze pole obserwacji i umożliwia wykrywanie pieszych zbliżających się do jezdni z boków.

Zastosowanie ulepszonych czujników w nowym Lexusie LS zapewnia skuteczniejsze działanie systemów bezpieczeństwa czynnego, w szczególności awaryjnego hamowania i omijania przeszkód, a także funkcji asysty prowadzenia pojazdu Lexus CoDrive, które odciążają kierowcę podczas jazdy po autostradach, drogach z wieloma zakrętami i w korkach, np. Lane Tracing Assist, która pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy z włączonym aktywnym tempomatem.
Nowe czujniki optyczne i radarowe - Lexus LS piątej generacjiLexus LS 500 to piąta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód napędzany jest skonstruowanym od podstaw sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Model LS 500h wyposażony jest w hybrydową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System, analogiczną do zastosowanej w Lexusie LC 500h.

źródło: Lexus, Denso
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

15 Gru 2017, 17:27

Jeszcze chwilka a kierowca będzie nie potrzebny.
bamana
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 18 10 1983
Auto: Nie mam

16 Gru 2017, 15:35

bamana napisał(a):Jeszcze chwilka a kierowca będzie nie potrzebny.
Przy samochodach autonomicznych już tak jest dla kierowców lubiących prowadzić własne auto to masakra. Fajna sprawa że można to wykorzystać i zamiast taksówki wrócić np. Własnym autem ale w takich samochodach jest tyle systemie że nawet prowadząc auto samemu nie ma takiej frajdy jak kiedyś.
Clarkson testując najnowszy model Astona Martina powiedział że kończy się już prawdziwa motoryzacja która dawała prawdziwa frajdę z jazdy. Dźwięk silnika V8, V6 czy innego potężnego motoru jest nie do zastąpienia nawet przez specjalne emitery które często spotykamy we współczesnych samochodach :(
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999