Maciej Polody występujący w barwach Need For Speed ProStreet zajął dobrą, piątą pozycję w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy w Driftingu.
Ostatnia runda European Drift Championship odbyła się na lotnisku NorthWeld koło Londynu. Na starcie stanęła czołówka europejskich drifterów. Nie zabrakło wśród nich Macieja Polodego, jedynego Polaka w stawce. W zawodach na tym wymagającym dużych umiejętności technicznych torze wzięło udział 25 kierowców.
Podczas zawodów padał deszcz, co sprawiło, że moc samochodów zaczęła odgrywać mniejszą rolę. Nierówna nawierzchnia znacznie utrudniała utrzymanie właściwego toru jazdy. Przejazd kwalifikacyjny polskiego zawodnika wyglądał bardzo efektownie, jednak w ocenie sędziów Polody za bardzo oddalił się on od tzw. clipping pointów, wyznaczających optymalny tor jazdy.
– Organizatorzy zadbali o to, by jazda po tym torze była wyzwaniem dla drifterów i dobrą rozrywką dla widzów – komentuje Maciej Polody. – Na najdłuższej prostej prędkości sięgały 140 km/h, a to naprawdę dużo w sporcie, który polega na wpadaniu w kontrolowany poślizg.
W rundzie finałowej naszemu mistrzowi zabrakło szczęścia; podczas gwałtownego hamowania zablokowało się koło w jego Nissanie, przez co stracił bezpowrotnie szanse na podium. Ostatecznie w klasyfikacji generalnej cyklu EDC triumfował Bret Castle przed Markiem Luneyem i Markiem Johnstonem. Maciej Polody zajął dobre, piąte miejsce.
– W ostatnim wyścigu byłem sporo szybszy od Bena Brook Smitha, z którym startowałem – podsumowuje Maciej Polody. – Aby uniknąć zderzenia na zakręcie, musiałem ostro hamować, i dlatego straciłem cenne punkty. Cieszę się jednak z awansu o 3 pozycje w klasyfikacji generalnej w porównaniu do zeszłego roku.
Maciej Polody jest ambasadorem gry Need For Speed. Na swoim koncie ma wiele nagród i tytułów, m.in. Rajdowego Mistrza Polski Dziennikarzy 2001 i 2002, Samochodowego Wyścigowego Mistrza Polski w klasie N1150 2003 oraz Zwycięzcy Drift Challange 2004 na torze Hockenheim.
Przewodnik po konfiguracji nowoczesnego SUV-a klasy premium Dzięki udostępnionym przez Audi zaawansowanym narzędziom możecie skonfigurować kupowane przez siebie auto i w pełni dostosować je do swoich potrzeb. Jak z nich korzystać? Szczegółowa personalizacja modelu Q8 to sposób ...
Lexus RX - pierwszy na świecie SUV klasy premium z napędem hybrydowym Debiutując w 1998 roku Lexus RX dał początek segmentowi luksusowych SUV-ów. Lexus RX był również pierwszym SUV-em z napędem hybrydowym. Powstały cztery generacje modelu, a w 2019 roku RX przeszedł gruntowny ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.