Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze

03 Lip 2020, 14:13

Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji.

Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi i bardziej dynamiczne przyspieszenia, z maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm już od 2750 obr./min dla Clio i 170 Nm już od 2000 obr./min dla Captura. Jest niezwykle uniwersalna, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Emituje o około 8% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe.
Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze Technologia przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji
Renault proponuje niezawodny silnik z fabryczną instalacja gazową LPG w nowym Clio i nowym Capturze w atrakcyjnej cenie. Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa - nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego.

Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 40% w porównaniu do samego silnika benzynowego.

Mobilność bez ograniczeń
Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. Takie połączenie zapewnia nieograniczony zasięg działania gdyż LPG jest dostępny niemal na wszystkich stacjach paliwowych w kraju i w 1/6 stacji w Europie Samochody z instalacją LPG mogą korzystać z podziemnych parkingów, gdyż są wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (zawór bezpieczeństwa, zawór odcinający i układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%).

Sprawdzona i bezpieczna technologia, dopracowana wiele lat temu
Układ LPG w samochodach Renault jest fabryczną instalacją montowaną bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym Renault. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w sieci Renault, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy TCe 100 od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.

W Unii Europejskiej jeździ blisko 15 milionów samochodów na gaz (LPG). Na całym świecie jest ich 26 milionów. Renault oferuje samochody z fabryczną instalacją LPG od 2010 roku. Dowodem niezawodności tej technologii jest pełna gwarancja producenta (2 lata bez limitu kilometrów), a więc taka sama jak na pozostałe samochody z gamy Renault.

Prosta technologia
Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.

Napełnianie zbiornika (o pojemności 32 l w nowym Clio i 40 l w nowym Capturze) jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty. Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.

źródło: Renault | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3365
Zdjęcia: 12346
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczne i adaptacyjne światła w samochodach – czym się różnią?
    Pierwszym przełom na rynku samochodowego oświetlenia nastąpił już w 1924 roku, wraz z wprowadzeniem przez firmę Philips żarówki z dwoma żarnikami dającej możliwość emisji świateł mijania i drogowych. Rozwiązanie udoskonalano, ...
    System czterech kół skrętnych - technologie high-tech w nowym Touaregu
    Brzmi to trochę jak "mission impossible" za sprawą Touarega trzeciej generacji Volkswagen wprowadza na rynek luksusowego SUV-a, który jest równie zwrotny, jak auto kompaktowych rozmiarów. Czy to możliwe? ...

  •