Nowy VW Scirocco

22 Sie 2014, 14:15

W polskich salonach rozpoczęto sprzedaż nowego Scirocco. Na rynku dostępna jest także wyjątkowo dynamiczna, najmocniejsza wersja – Scirocco R. Nowe coupé zostało udoskonalone zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, mimo zmniejszonego zużycia paliwa, rozwijają większą moc.

Nowy VW Scirocco

Pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała dokładnie przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osiągalny cenowo samochód sportowy dostarcza radości kierowcom ceniącym sobie dynamiczną jazdę. Zaprezentowane w tym roku w Genewie nowe Scirocco zostało zmodyfikowane technicznie i stylistycznie. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Są też nawet o 19 procent oszczędniejsze. Prawie wszystkie Scirocco są teraz seryjnie wyposażone w system Start-Stop z rekuperacją. Mimo zredukowanego zużycia paliwa, wszystkie silniki mają większą moc. Na przykład nowy Scirocco 2.0 TDI (110 kW/150 KM) jako najoszczędniejszy diesel zużywa tylko 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej, niż jego o 10 KM słabszy poprzednik.

Nowy VW SciroccoDo charakterystycznych cech zewnętrznych Scirocco należy między innymi nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową kierownicę obszytą skórą, nowe Scirocco różni się od poprzednika między innymi kolorami i tapicerką. Nowe rozwiązania techniczne to przystosowany specjalnie do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco.

Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 206 kW/280 KM, czyli o 11 kW/15 KM większą, niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu tylko 5,5 sekundy – o 0,3 sekundy mniej, niż w poprzedniej wersji.

Nowy VW Scirocco

Scirocco R posiada tradycyjnie charakterystyczne elementy wyposażenia. Od pozostałych wersji różni go przód i tył nadwozia z elementami nawiązującymi do sportów motorowych oraz nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi w stylu "R", chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy to kolejne zewnętrzne cechy Scirocco R. Wnętrze charakteryzuje się m.in. tapicerką Race z logo "R", aplikacjami dekoracyjnymi Carbon Race, aplikacjami z połyskiem Piano Black (m.in. panel radia, elementy multifunkcyjnej kierownicy sportowej obszytej skórą) i pedałami ze stali nierdzewnej.

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3833
Zdjęcia: 13141
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Toyota Crown 1955 rok
    Średniej wielkości Crown to pierwszy samochód Toyoty sprzedawany w Stanach Zjednoczonych. Początkowo był oferowany pod marką Toyopet, jednak tamtejszym klientom oznaczenie nie przypadło do gustu i szybko zostało zmienione ...