Obroty Megane 2 1.6 16V

18 Lut 2020, 16:23

Witam Mam problem z obrotami w megance 2. Problem polega na tym że na luzie silnik ma 800-900 obrotów I nagle potrafią spaść do 200 obrotów I po chwili wracają do normalnych dzieje się tak Max. Co 30 sekund. Wymieniłem czujnik wału, świece, cewki przepustnica wyczyszczona I jedyna różnica po tym że nie pojawia się to tak często Ale jednak ciągle jest I powoduje to dyskomfort bo samochód aż się trzęsie jak spadają obroty
Maciek2904
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 1
  • 24 Lut 2020, 22:56

    Czy sprawdzałeś silnik krokowy, zaglądałeś do niego?
    Wyświetlają ci się jakieś błędy?

    Czy po czyszczeniu przepustnicy zrobiłeś jej adaptację?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    24 Lut 2020, 23:10

    Z tego co wiem nie ma w tym modelu krokowca A adaptacja przepustnicy czytałem na forum że sama się robi po iluś tam kilometrach chyba że mnie wprowadzili w błąd
    Maciek2904
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 1

    24 Lut 2020, 23:22

    Maciek2904 napisał(a):Z tego co wiem nie ma w tym modelu krokowca
    Aha czyli widocznie mi się pomyliło z Megane I 1.6 :) Czyli tu za wolne obroty odpowiada przepustnica. Jak ją wyczyściłeś to przy montaży trzeba zwrócić uwagę na szczelność układu dolotowego. Po złożeniu wszystkiego powinno się zrobić reset komputera i najlepiej adaptację przez odpalenie silnika bez żadnych dodatkowych odbiorników prądu tak żeby sobie pochodził aż złapie temperaturę (włączy się wentylator) bez dodawania gazu.

    Maciek2904 napisał(a):czytałem na forum że sama się robi po iluś tam kilometrach chyba że mnie wprowadzili w błąd
    Teoretycznie tak ale trwa to znacznie dłużej i na początku mogą się pojawiać problemy z obrotami.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    24 Lut 2020, 23:28

    Masz pomysł czym najlepiej sprawdzić szczelność układu?
    Maciek2904
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 1

    24 Lut 2020, 23:58

    Sprawdź uszczelki przy przepustnicy i jak są czyste i miejsca mocowania wyczyściłeś to tu powinno być ok.

    Samą szczelność układu można by sprawdzić kompresorem podpinając się w miejscu mapsensora i pompując nie więcej niż 2 bar, nie może być wyższe. Wtedy słuchasz i szukasz ewentualnych nieszczelności dodatkowo możesz na łączeniach użyć testeru do sprawdzania szczelności instalacji gazowej (taka biała piana).
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus notuje świetne wyniki w Chinach
    Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła ...
    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

  • 25 Lut 2020, 00:15

    W weekend to zrobię
    Dziękuję za pomoc !
    Maciek2904
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Zdjęcia: 1
     
    • Warto przeczytać