Ocena audi a4 1.8 + lpg

22 Wrz 2015, 12:06

Witam, w związku z nadchodząca inauguracją roku akademickiego rozpocząłem poszukiwania auta, które będzie mi służyło głównie do dojazdów na studia(50km dziennie 70% trasa 30% miasto), auto ma być w miarę bez awaryjne, po za kupie, planuje zrobić wszystkie naprawy + rozrząd, olej i filtry. Nie szukam konkretnego modelu, dla mnie liczy się stan auta. Oczywiście mam jakieś preferencje co do auta, chciałbym, żeby był to sedan najlepiej już z instalacją lpg. Budżet mój to około 7k + pakiet startowy. Przebieg roczny około 15k km. Wczoraj natrafiłem na to auto. Chciałbym poznać wasze opinie
o tym konkretnym modelu.

[link do oferty na Olx wygasł]

Oraz mam kilka pytań co do a4. Czy silnik 1.8 bez turbiny dobrze znosi gaz? Jak jest z tym zawieszeniem, czy rzeczywiście jak się zepsuje to naprawa zrujnuje mój budżet? Jak wygląda awaryjność tego modelu na tle konkurencji. Z tego co wiem to zabezpieczenie korozyjne w tym modelu jest na poziomie. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedz :)
Kamilowsky
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

22 Wrz 2015, 12:49

To Audi za tanie jak na auto sprowadzone, opłacone, zarejestrowane i z założonym LPG - musiało kosztować w Niemczech grosze, a tam dobre auta są droższe niż w Polsce. Przebieg też pod polskiego klienta, chociaż i tak dziwne, że z przodu jest 2, a nie 1. Myślę, że niedługo powinno się sprzedać, biorąc pod uwagę popularność marki w Polsce.
Ogólnie ciężko Ci będzie znaleźć A4 z LPG do 7 tys. zł, które nie będzie kupą złomu. Według mnie powinieneś rozejrzeć się za czymś innym - szkoda by było, żebyś dołączył do grona osób plujących na stare VAGi, wśród których sporo jest nabywców takich właśnie igiełek od handlarzy.
Tak, przedni zawias jest problematyczny, ale z drugiej strony nie ma aut, przy których nie trzeba robić nic. W Polsce mało kto Ci się przyzna, że mu się coś w aucie sypie ("tylko leję paliwo i jeżdżę"), a jednak wszystkie warsztaty są oblegane :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Wrz 2015, 16:02

Żeby nie być stronniczym wejdź sobie na alledrogo zobacz ile kosztuje 16wahaczy sa całe komplety, dolicz sobie zbieżność i robociznę. Do tego pomysł że coś Ci zacznie stukać i wyobraź sobie minę rozgarniętego mechanika jak dowie się ze ma Ci postawić diagnozę żeby później wymienić element zawiasu za np: 80zł...
Jak chcesz to mogę Ci wysłać zdjęcie śruby wahacza po 30 razy odkręcanej stwierdzisz czy może jeszcze śrubki trzeba wymienić...

Do tego wpisz sobie na google hasła "problem z nagrzewnicą/klimatyzacją a4 b5"
"problem zamek centralny a4 b5"

A na dokładkę zobacz sobie na jutubku testy ncap z a4 b5

Jeżeli dojdziesz do wniosku że jesteś odważny i stać Cię na takie "coś" to bierz ałdi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2015, 18:07

Audi składane z lewej strony, drzwi prawe tylne łatane, z przodu zderzak niekompletny...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Wrz 2015, 19:39

Nie bez powodu jest grupa ludzi która woli kupić archaiczne Audi 80 B4 niż bardziej cywilizowane A4 B5
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Wrz 2015, 20:13

Przecież to A4 to jakiś ulep,nie dość że kilka różnych odcieni lakieru to tylne lewe drzwi jakoś wygięte do góry.. przedni zderzak pewnie założony pierwszy lepszy po wypadku..
Skąd dokładnie jesteś to coś się poszuka.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Wrz 2015, 20:36

Panowie z racji tego, że w okolicach tego komisu byłem dzisiaj przejazdem postanowiłem wstąpić zobaczyć audi z linku czytając tylko post łysego. Blacharka w tym aucie była w fatalnym stanie, rdza wchodząca w progi, źle spasowane elementy, pękająca szpachla na nadkolach, rysy, otarcia ubytki lakieru i szyby nowsze niż auto. Aż po łatane drzwi i niekompletny zderzak jak napisał koniu. Nie jestem typowym januszem, który twierdzi, ze jak brać auto to tylko vagi. Wiem, że na tym forum Audi a4b5 nie ma dobrej opinii, pewnie sobie na to zasłużyło. Mam świadomość, że wielowachacze w tym audi to
niezbyt udana konstrukcja. Jeszcze mam pytanie co mogło być przyczyną, że podczas jazdy cały czas paliła się kontrolka od immobilezera?
Szukam auta, ale sam nie wiem co wybrać budżet jak wspomniałem to 7-8 tysięcy, najlepiej benzyna + lpg, żeby ograniczyć koszty samego podróżowania. Stosuję zasadę, że auto kupuje się stanem, a nie modelem chyba, że ma się naprawdę pokaźny budżet to można wybrzydzać. Za jakim sedanem polecacie się rozejrzeć? Co uważacie o tej hondzie?
[link do oferty na Olx wygasł]

Jestem z Torunia :)
Kamilowsky
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

22 Wrz 2015, 20:44

Temat wielokrotnie przerabiany na forum,Accord VI to minimum 8500-9000zł.
Tutaj dość ciekawa Mazda z bogatym wyposażeniem,trochę doinwestowana tylko pytanie co się dzieje z silnikiem ale w razie W zostanie kasa na jego remont lub wymianę.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Wrz 2015, 14:15

szybki napisał(a):Jeżeli dojdziesz do wniosku że jesteś odważny i stać Cię na takie "coś" to bierz ałdi.

Hmm,szybki nie wiedziałem że ten model był aż tak nieudany myślałem że zawieszenie to błahostka,bo przecież zawsze można wymienić a co chwilę przecież się nie będzie psuć jeśli było robione na oryginalnych podzespołach.
Mam sporo znajomych którzy jeżdżą tym modelem właśnie z silnikiem 1.8 125km i z lpg i nigdy na samochód nie narzekali aczkolwiek kupili już kilka lat temu taki samochód i dali grubo ponad 10k. za sam samochód bez lpg.
Faktycznie jakbym miał osobiście wybierać koniecznie w audi a4 b5 vs 80 b4 kupiłbym własnie 80-tke może i stara przestarzała konstrukcja i dużo paląca ale za połowę realnego budżetu a4 b5 można kupić naprawdę zadbaną 80-tke :) .
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

23 Wrz 2015, 14:27

mateo199214 napisał(a):Hmm,szybki nie wiedziałem że ten model był aż tak nieudany myślałem że zawieszenie to błahostka,bo przecież zawsze można wymienić a co chwilę przecież się nie będzie psuć jeśli było robione na oryginalnych podzespołach.


Moim zdaniem nie jest nieudany, tylko z racji, że to segment premium, w którym:
a) auta robią duże przebiegi,
b) auta zaniedbane są tanie w zakupie drogie w użytkowaniu,
c) auta zadbane są drogie w zakupie i tańsze w użytkowaniu.

Nadal ładne i zadbane A4B5 z sensownym silnikiem kosztuje 10 tysięcy złotych. Są osoby, które stwierdzą, że warto tyle wydać na auto konstrukcyjnie z 1995 roku (ale jak na tamten rok to dość nowoczesne), inne stwierdzą, że wolą kupić coś nowszego za te pieniądze. Jakbym miał kupić auto z nietrwałym zawieszeniem to wolałbym:
[link do oferty na Allegro wygasł]
V6 w AR jest pancernym silnikiem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Wrz 2015, 14:58

Ossy napisał(a):Moim zdaniem nie jest nieudany, tylko z racji, że to segment premium, w którym:
a) auta robią duże przebiegi,
b) auta zaniedbane są tanie w zakupie drogie w użytkowaniu,
c) auta zadbane są drogie w zakupie i tańsze w użytkowaniu.


100% racji. Poza tym należy wziąć pod uwagę to, że z uwagi na ogromny popyt (tak, Polacy kochają Ałdi) te auta trafiają do kraju często w opłakanym stanie, z potężnymi przebiegami skorygowanymi pod wymagania klienta, tanio i byle jak naprawione po wypadkach, skrajnie wyeksploatowane - a mimo wszystko i tak bez problemu znajdują nabywców. Trudno, żeby pozostawało to bez wpływu na ich niezawodność, co przedkłada się na takie, a nie inne opinie w internecie (mimo wszystko o dziwo przeważają te dobre). A skoro w co trzecim garażu w Polsce stoi Passat/A4 to siłą rzeczy tych opinii musi być bardzo dużo - gdyby Polacy upodobali sobie Lexusy i kupowali je w takim stanie jak ta Audiczka znaleziona przez autora to byłoby podobnie. Nikt mi nie wmówi, że zaniedbany, wyeksploatowany, tanio naprawiony po wypadku Lexus będzie chodził jak żyleta.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Wrz 2015, 15:00

No tak,tyle że na Alfie z tego co słyszałem nie można polegać bo co chwila coś wysiada i nie da się nią normalnie jeździć.
Hmm,patrząc na konstrukcje a4 b5 można to samo powiedzieć o bmw np. e46 które jest jeszcze starsze od tego audi i nie ma tylu funkcji np. w tym a4 szyby elektryczne to był standard od przodu do tyłu a w bmw e46 jest głównie tylko przód no chyba że mówimy o jakiejś super wypaśnej wersji z silnikiem conajmniej 2l.
Nie wspomnę już o silniku np. moje 318i które jest bardzo stare i pamięta wczesne lata 80,a dużo nowszą konstrukcją vaga czyli wolnossące 1.8 125km które potem zostało świetnie przerobione na 1.8t ale to już inna bajka bo to zamiatacz większości nawet silników BMW po drobnej modyfikacji tego silnika:)
Ale osobiście i tak bardziej lubie BMW,bo jakoś nic nie widzę świetnego w Audi i nie wiem dlaczego każdy przysłowiowy "Janusz" jest gotów zapłacić majątek za taki samochód :angry: .
Łysy-Niestety,ale jest tak jak piszesz gdy samochód przekroczy magiczną "Polską Granicę" prawie już nigdy nie jest tak dbany jak był u poprzedniego właściciela chociaż są wyjątki.
A tu takie porównanie na filmiku co prawda to zależy od kierowcy ale wydaje mi się że 1.8 125km od vaga zjadłoby moje 318i:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

audi a4 b5

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

bmw 318i
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

23 Wrz 2015, 15:20

mateo199214 napisał(a):Hmm,patrząc na konstrukcje a4 b5 można to samo powiedzieć o bmw np. e46 które jest jeszcze starsze od tego audi i nie ma tylu funkcji np. w tym a4 szyby elektryczne to był standard od przodu do tyłu a w bmw e46 jest głównie tylko przód no chyba że mówimy o jakiejś super wypaśnej wersji z silnikiem conajmniej 2l.


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu masz plastikową kierownicę, korbki z tyłu i prosty 8-zaworowy silnik. Cena z opłatami 12 000zł. :lol:

Do Alfy, tak samo jak do aut premium trzeba mieć obeznanego mechanika. Dużo problemów stwarzają silniki 4-cylindrowe Twin Spark, a te V6-ki są akurat niezawodne (chociaż dużo palą).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Wrz 2015, 15:26

Ossy no tak,ale to 1.6 więc najsłabsza wersja tak samo będzie z bmw 316
Swoją drogą własnie sobie przeglądam ogloszenia a4 b5 1.8 125km i muszę stwierdzić że nawet walone w tył egzemplarze z Niemiec ludzie próbują upychać za prawie 13 tys...
Hmm,Panowie ale faktycznie teraz patrzę w tym silniku 1.8 125km są same korbotroniki z tyłu chyba mocniejsze wersje dopiero miały elektryczne szyby.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

23 Wrz 2015, 15:52

Ze szybami chyba się nie zgrasz bo w tych rocznikach korbotronik to norma, nawet w B6 nie jest to wyjątek. Ze silnikami audi vs bmw jest tak, że każdy fan Bawarii wie że jak kupować to tylko R6, a wtedy audi 1.6 czy 1.8 zaczyna odpadać w przedbiegach.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006