Olej do 2.0 TSI z grupy VAG

27 Wrz 2019, 09:51

Witam,
Jestem przed wymianą oleju po dotarciu samochodu. W instrukcji obsługi jest tylko norma VW 507/508. Nie ma podanej lepkości oleju. Czy ktoś z Was posiada taki silnik lub ma wiedzę na temat nowych silników 2.0 tsi z grupy VAG (z papierów homologacyjnych wynika, że jest to silnik wyprodukowany przez Audi) ? Olej przywoże swój, w serwisie leją jakieś siki castrola w opakowaniu VW po 90 zł/litr.
Myślałem o motul 5w30 lub valvoline. Co byście radzili do nowych "ciasnych" silników, żeby było najlepsza możliwą opcją?
Niestety po katalogu nic nie zdziałam, bo nie ma takiej wersji silnikowej , w sklepie mi Pan powiedział, że nie będzie przez 2 lata, taką mają polityke, bo promują swój olej..
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 10:09

Wiesz co do tych silników z tego co wiem leją w serwisie Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W20 który jest syngowany logiem danej marki samochodu jako oryginalny. Normalnie w sklepie kupisz litr za około 45-50zł.
Jak chcesz Motula to powinieneś celować w SPECIFIC 508 00 509 00 0W-20. Taki olej będzie zgodny z oryginałem który leją.

Pytałeś w serwisie czy wleją ci twój olej jak przyniesiesz i nie będzie to miało to wpływu na gwarancję?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Wrz 2019, 10:34

Olej wleją jak przyniose swój zgodny z normą w instrukcji obsługi, tylko filtr kupie u nich oryginalny, żeby nie było problemów. To nieobowiązkowa wymiana po 2 tysiącach, interwał jest ustawiony na 15 tysięcy, tylko po tym przebiegu to opiłki metalu z filtra będą siać już spore spustoszenie w silniku i turbo... Nawet sprzedawca uczulił na to,by po 2-3 tysiącach wymienić olej.
Sprawa wygląda tak, że wyszukując po normie VW olej, nawet Panu w sklepie wyskoczyło 5w30. Słyszałem, że serwisy leją 5w30 do 2.0 tsi. Instrukcja ku mojemu zdziwieniu nie posiada zaleceń typu 0w20, 5w30 tylko norme VAG : "Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4 albo API SN, (API SM)
Nawet jak sam szukam oleju i zaznacze norme zalecaną przez VAG, to wyskakują mi oleje 5w30..
Z kolei po zaznaczeniu 0w20 mam tylko oleje z normą 508/509
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 10:55

Norbertw89 napisał(a):Nawet sprzedawca uczulił na to,by po 2-3 tysiącach wymienić olej.
No to dobry sprzedawca bo często o tym nie wspominają a taka wymiana jest potrzebna.
Norbertw89 napisał(a):Instrukcja ku mojemu zdziwieniu nie posiada zaleceń typu 0w20, 5w30 tylko norme VAG : "Silniki benzynowe: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4 albo API SN, (API SM)
No to poszukaj według tej normy może Motul SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 ale ja nie wiem czy bym w twoim przypadku nie postawił na olej Motul 8100 X-CESS 5W-40 (W 100% syntetyczny olej silnikowy do nowoczesnych silników nisko- i wysokoprężnych również z bezpośrednim wtryskiem, także do najnowszych konstrukcji. Znacząco obniżone zużycie paliwa. Dłuższy okres użytkowania i optymalna ochrona silnika, nawet przy wydłużonych okresach między wymianami oleju. Wysoka lepkość HTHS. Zastępuje oleje 8100 X-max o lepkościach 5W-30 i 5W-40).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Wrz 2019, 11:18

Cichy77 napisał(a):No to poszukaj według tej normy może Motul SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 ale ja nie wiem czy bym w twoim przypadku nie postawił na olej Motul 8100 X-CESS 5W-40 (W 100% syntetyczny olej silnikowy do nowoczesnych silników nisko- i wysokoprężnych również z bezpośrednim wtryskiem, także do najnowszych konstrukcji. Znacząco obniżone zużycie paliwa. Dłuższy okres użytkowania i optymalna ochrona silnika, nawet przy wydłużonych okresach między wymianami oleju. Wysoka lepkość HTHS. Zastępuje oleje 8100 X-max o lepkościach 5W-30 i 5W-40).


Miałem motula x cees i x clean 5w40 w poprzedniej benzynie bez turbo. Nie wiem tylko czy patrzyć na spełnianie norm euro 6 czy to pic na wode? I najważniejsza jest normal producenta?
Jaka jest róznica w motul specific a xclean/x cees ?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Wrz 2019, 14:20

Norbertw89 napisał(a):Jaka jest róznica w motul specific a xclean/x cees ?
Głównie taka że olej X-Clean jest olejem typu MidSaps który ma obniżoną zawartość popiołu i fosforu dzięki temu jest przystosowany bardziej do samochodów z DPF i do długich okresów między wymianami. A takie oleje znowu mają mniejszą zawartość siarki i teoretycznie jeżeli nie musimy ich stosować to lepiej wybrać te które mają jej więcej bo to lepsza ochrona silnika. U ciebie nie ma DPFa więc wybrałbym ten drugi olej specyfic lub lepiej x-cess. Ten X-clean bym odpuścił.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris
    Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio ...
    Czym tak naprawdę jest tuning samochodów?
    Zakup nowego samochodu to dla wielu osób bez wątpienia ważne wydarzenie. Dla każdego oznacza ono jednak co innego. O ile dla większości z nas nowy samochód to po prostu środek transportu do pracy, sklepu czy ...

02 Paź 2019, 10:02

Czyli lepszy będzie motul xclean od motul specific? Co myślisz o oleju millers trident? Przypadkiem zobaczyłem w ofercie a słyszałem, że dobre oleje, no i spełnia normy vw.

Jeszcze jedna bardzo wazna kwestia mnie nurtuje, podobno fabryki leją 0w20, jednak w książce norma vw to VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00 a dopiero od normy 508.00 jest olej 0w20.
Podobno jest to bardzo zły olej do silników turbo i turbina w tym silniku akurat (turbo IHI) nie lubi bardzo tych olejów i zalecają 5w30.
Co teraz? Podobno serwisy tez leją raczej 5w30 :o
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

02 Paź 2019, 12:58

Norbertw89 napisał(a):Czyli lepszy będzie motul xclean od motul specific?
W twoim przypadku nie ma DPF/GPF więc wybrałbym olej specific.
Norbertw89 napisał(a):Co myślisz o oleju millers trident?
Tego nie stosowałem więc nie pomogę.

Norbertw89 napisał(a):Co teraz? Podobno serwisy tez leją raczej 5w30
Taki w twoim przypadku w zupełności wystarczy spełniający powyższe normy producenta.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Paź 2019, 13:13

Dla turbiny będzie ok taki olej?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

02 Paź 2019, 13:23

Norbertw89 napisał(a):Dla turbiny będzie ok taki olej?
Tak, bo te typu MidSaps / LowSaps są typowo do ograniczenia popiołu przy filtrach cząstek stałych. Tak więc jak nie masz takiego filtra lepiej wybierać inne oleje które zapewnią lepszą ochronę silnika i jego podzespołów :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Paź 2019, 13:27

Ok, a coś jeszcze oprócz tego motul specific brac pod uwagę?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

02 Paź 2019, 13:35

Norbertw89 napisał(a):Ok, a coś jeszcze oprócz tego motul specific brac pod uwagę?
Ja bym jeszcze pomyślał np. nad VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3 5W-30 on chyba spełnia normę a to tez bardzo dobry olej i wiem że sporo właścicieli TFSI na nim jeździ.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Paź 2019, 13:40

A jest jakaś różnica TFSi a TSI? Mam silnik Audi w Skodzie. Jeszcze jednak kwestia olejowa, ten motul specific spełnia normę 504/507 z tym, że według książki producenta przy tej normie mus spełniać jeszcze ACEA A3/ACEA B4
albo API SN, (API SM); A ten motul specific ma C3. Czy to nie problem?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29

02 Paź 2019, 16:05

Norbertw89 napisał(a):A jest jakaś różnica TFSi a TSI?
Tu masz cytat z innego forum.vwgolf.pl:
I generacja 2.0 TSI (TFSi jak zwał tak zwał i zostawmy to marketingowcom)

- rodzina silników EA113 (bloki od 1993r)...1.8T i pochodne to rodzina EA888
- rozrząd na pasku
- turbina chłodzona olejem
- sprężanie 10,5 : 1
- płaszcz wodny
- grubość ścianek między cylidrami 5,5 mm
- zmienne fazy walka ssącego podobnie jak w 1.8T
- wtrysk paliwa 130 bar

II generacja

- turbo chłodzone wodą
- rozrząd na łąńcuchu
- inne przciwwagi na wale względem gen I
- blok z żeliwa szarego GJL-250
- sprężanie 9,6 : 1 - ukłon w stronę E95
- brak płaszcza wodnego między cylindrami
- grubość ścianek między cylidrami 3,5 mm
- Valvelift by Audi na obu wałkach
- wtrysk paliwa 150 bar
- klapy dodatkowo zawirowujące powietrze w dolocie


Coś się pogubiłem w tych wypowiedziach ;/ Podsumowując Ja bym wybierał między Motul 8100 X-CESS 5W-30, Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30 oczywiście ten Motul SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 też będzie ok ale w pierwszej kolejności myślałbym o tych dwóch pierwszych :)

Chyba wszystko mamy w temacie wyjaśnione.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Paź 2019, 12:17

Wezmę Motul X-Cees 5w30. Nie wiem czym różni się od x-clean. Oba miałem kiedyś w Suzuki, więc olej mi dość znany.
Offtopic: Orientujesz się gdzie mogę sprawdzić po kodzie silnika jakie chłodzenie turbiny jest w nim zastosowane?
Norbertw89
Nowicjusz
 
Posty: 29