Opel Astra H 1,7 CDTI - sprzęgło

25 Kwi 2014, 07:56

Witam,
miałem okazję przejechać parę km samochodem rodziców: Oplem Astra H 1,7 CDTI z 2009r..
Mam dziwne wrażenie, że coś jest ze sprzęgłem, a mianowicie łapie pod sam koniec i wtedy następuje takie szarpnięcie.
Czy to oznacza, że sprzęgło jest do wymiany?
Samochód ma dopiero 140 tyś. km.
Jeśli sprzęgło jest do wymiany co należałoby jeszcze wymienić przy okazji? Co z dwumasą?
Zauważyłem, że czasem przy zmianie biegów podczas spadanie obrotów słychać taki dziwny, dość cichy dźwięk który spada równo z obrotami (metaliczny, taka cicha zwalniająca wiertarka).
Jaki to będzie koszt?
Pozdrawiam!
ProMystic
Początkujący
 
Posty: 55

26 Kwi 2014, 12:00

Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Kwi 2014, 13:01

Żadna wypowiedź w podanym linku nie pasuje do mojego pytania.
ProMystic
Początkujący
 
Posty: 55

29 Sie 2018, 12:39

Jak najbardziej [link wygasł] sprzęgła oraz szarpnięcie przy ruszeniu może świadczyć o tym, że niebawem będzie trzeba je wymienić. 140 000 kilometrów to przebieg, przy jakim w niektórych samochodach są już widoczne tego typu objawy - wszystko zależy od tego, jakie to auto i w jaki sposób było użytkowane. Sprzęgło należy wymieniać jako komplet - przynajmniej tarczę, docisk i wysprzęglik centralny, ale zalecana jest również wymiana od razu koła dwumasowego - w przypadku, gdy niedługo po wymianie sprzęgła "posypie się" również duwmas, aby go wymienić musimy ponownie zdejmować skrzynię, co zwykle niesie ze sobą duże koszty.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74