Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

Re: Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

28 Maj 2013, 07:45

Vermin napisał(a):Dwumas... A pulsuje Ci pedał sprzęgła??? Spróbuj wrzucić 5 przy 50 km/h i wcisnąć "gaz do deski", napisz czy działy się jakieś dziwne rzeczy. Było coś ostatnio robione przy skrzyni??? Najpierw sprawdź czy nie jest zapowietrzone sprzęgło (jeżeli nie lub po odpowietrzeniu objaw występuje nadal) -> Wybieraki (linki do regulacji) w pierwszej kolejności -> Jak to nie pomoże to trzeba by spuścić olej i zobaczyć czy są opiłki i czy nie było wycieku oleju ze skrzyni. Jeśli był to trzeba go zlikwidować i zalać nowy olej dopóki nie uzbierasz pieniędzy na nowy synchronizator 5 biegu (jeśli będą opiłki to go osobiście obstawiam). Jednym słowem -> są opiłki -> duże koszta -> prawdopodobnie remont skrzyni .

Pozdrawiam .



Pulsuje lekko podał sprzęgł, ale nie w każdej pozycji. Nigdy nic przy skrzyni nie było robione. Dopiero więcej będę mógł powiedzieć w przyszłym tygodniu bo wtedy jadę na wymianę oleju. A tak z ciekawości ile kosztuje remont takiej skrzyni, lub nowa skrzynia (w sensie używana w dobrym stanie)?


Teraz zrobiłem to co mówiłeś. 50km/h i 5 bieg i do deski. Nic nadzwyczajnego się nie stało rozbujał się ładnie. Wibracje były jak przy deaslu na niskich obrotach.
kafer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Maj 2013, 15:53
Auto: Audi A3 8P
Silnik: BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

28 Maj 2013, 13:25

kafer napisał(a):Pulsuje lekko podał sprzęgł, ale nie w każdej pozycji. Nigdy nic przy skrzyni nie było robione. Dopiero więcej będę mógł powiedzieć w przyszłym tygodniu bo wtedy jadę na wymianę oleju. A tak z ciekawości ile kosztuje remont takiej skrzyni, lub nowa skrzynia (w sensie używana w dobrym stanie)?


Teraz zrobiłem to co mówiłeś. 50km/h i 5 bieg i do deski. Nic nadzwyczajnego się nie stało rozbujał się ładnie. Wibracje były jak przy deaslu na niskich obrotach.


No ok. Remont skrzyni jest rzeczą pewną, kupując skrzynię używaną masz trochę lotto. Za to skrzynia używana wyjdzie Cię na bank taniej niż remont skrzyni. Używkę dobrze kupić z jakąś gwarancją. Ja osobiście szukał bym używki. To będzie koszt ok. 1000 zł. A remont musieli by Ci już osobiście wyliczyć ale wyszło by więcej.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 01:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

28 Maj 2013, 20:19

Vermin napisał(a):No ok. Remont skrzyni jest rzeczą pewną, kupując skrzynię używaną masz trochę lotto. Za to skrzynia używana wyjdzie Cię na bank taniej niż remont skrzyni. Używkę dobrze kupić z jakąś gwarancją. Ja osobiście szukał bym używki. To będzie koszt ok. 1000 zł. A remont musieli by Ci już osobiście wyliczyć ale wyszło by więcej.


A to jest na 100% skrzynia? Czy dwu-mas ma coś do tego?
kafer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Maj 2013, 15:53
Auto: Audi A3 8P
Silnik: BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

29 Maj 2013, 00:24

kafer napisał(a):A to jest na 100% skrzynia? Czy dwu-mas ma coś do tego?


Można by go podejrzewać ostateeeeeczniee ale gdyby objaw był na wszystkich biegach taki sam.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 01:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

06 Cze 2013, 16:33

Możnaby podejrzewać, jak któreś z tych objawów będą się nasilać:

Do o najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:
- hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
- drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
- nierówna, przerywana praca silnika
- wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
- szarpanie auta przy ruszaniu
- brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów

Jak nie, radzę zrobić diagnostykę skrzyni.
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Rejestracja: 15 Sty 2013, 10:54
Prawo jazdy od: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lamborghini Centenario - trzy końcówki wydechu Lamborghini Centenario - trzy końcówki wydechu
    Centenario to niezwykle rzadkie auto - powstało jedynie w liczbie 40 egzemplarzy, w tym 20 w wersji coupé i tyle samo w odmianie roadster. A powód do stworzenia takiego samochodu był nie byle jaki - włoska marka ...
    Toyota Mirai - 1000 km zasięgu w następnej dekadzie Toyota Mirai - 1000 km zasięgu w następnej dekadzie
    Toyota realizuje ambitne plany rozwoju bezemisyjnego transportu opartego na wodorze. Jak donosi Reuters, firma podwaja inwestycje w samochody z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCV). W planach są nowe modele aut osobowych ...

  •