Zgrzytniecie skrzyni na 5 biegu

01 Maj 2013, 09:43

Witam posiadam od niedawna skode octavie II 2,0tdi z 6 biegową skrzynia, problem leży w tym ze jak wrzucam 5 bieg to przy puszczaniu sprzęgła słychać jakby tryby sie pocierały o siebie a już po puszczeniu sprzęgła jest wszystko ok natomiast jak puszczam gaz i hamuje silnikiem to słychać jakby wycie (tylko na 5 biegu) :/ i pytanko do Was co to może być? miał ktoś z już z Was taki przypadek jakie koszty pokryła by naprawa tego i co trzeba by było wymienić ? Pozdro
mirek010
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 11 06 2011
Auto: Skoda Octavia II Edition 100
Silnik: 2.0 tdi 140km BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Maj 2013, 13:03

Może być to synchronizator, wytarta zębatka, wałek się wyciera. Generalnie to skrzynia do wymiany lub remontu. Ale jest szansa! Jak najszybciej jedź na sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów, a najlepiej to go wymień. To nie jest droga operacja a może jeszcze długo przedłużyć życie Twojej skrzyni. Tylko dowiedz się jaki będzie dobry olej! Ale jak najszybciej! I niech Ci mechanik spuszcza normalnie korkiem spustowym, a dzikie kombinacje robi. Bo jak tak nie zrobi to opiłki zostawi tam gdzie były.
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Maj 2013, 15:57

OK zrobie to jeszcze jutro podjadę do mechanika i zaglądnie co z poziomem oleju albo zrobię tak jak mówisz wymienię całość i sie okaże czy pomoże Pozdro
mirek010
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 11 06 2011
Auto: Skoda Octavia II Edition 100
Silnik: 2.0 tdi 140km BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Maj 2013, 17:30

Hej a co sadzisz o oleju ELF 75w/80 czy może Motul 80w90 czyli gęstszy na alledrogo sa tez inne ale kompletnie mi nie znane. Oczywiście nie będę czekał na przesyłkę tylko wezmę jakiś najlepszy jaki będzie w sklepie
mirek010
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 11 06 2011
Auto: Skoda Octavia II Edition 100
Silnik: 2.0 tdi 140km BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Maj 2013, 18:00

Wiesz co najlepiej to chyba zobaczyć jaki olej był wskazany w książce serwisowej aczkolwiek dobry trochę gęstszy nie powinien zaszkodzić. Olej do skrzyni trzeba dobierać wręcz uważniej niż do silnika. Najlepiej jakbyś zapytał na forum skody albo jakiegoś speca od tego bo nie chciał bym Ci źle doradzić na siłę. Albo na forum skody. To co ja Ci mogę powiedzieć to to że wymiana oleju i wyrzucenie z korka spustowego i skrzyni opiłków metalu na pewno nie zaszkodzi, a za to może SPORO pomóc. Tylko pamiętaj że jak już zgrzyta to na 70% będzie to tylko dobre przedłużenie pracy tej skrzyni, a nie jej naprawa. Ale warto spróbować bo może długo przedłużyć. Wlać dużo dobrego oleju, ewentualnie trochę gęstszego. Ale popytaj jeszcze. Jaki tam dokładnie olej by się przydał. Ja mam do Ciebie tylko jedną prośbę - napisz potem czy i jak (na ile) pomogło :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 15:38

Witam dopiero dzisiaj udało mi sie wymienic olej w skrzyni i rezultat jest genialny to nie ta skrzynia biegi bardzo lekko zaczeły wchodzic i co najwazniejsze znikneło to zgrzytniecie i wycie po puszczeniu gazu :lol: olej jaki zalałem to carlube 75w90 pełen syntetyk. Do skrzyni weszło około 2.4 litra :o wiec troche ale zdecydowanie warto było!!! Wielki + dla Vermina Pozdro
mirek010
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 11 06 2011
Auto: Skoda Octavia II Edition 100
Silnik: 2.0 tdi 140km BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Maj 2013, 23:10

Cieszę się że wszystko ok. Dziękuję i pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Maj 2013, 14:58

Witam,
Mam ten sam problem w moim a3. teraz mam 195 tys a zaczęło mi się to robić równy rok temu tak przy 160 tyś km. Nauczyłem się z tym jeździć i nic nie zgrzyta tylko odpowiednio trzeba gazem operować. A de fakto co się ze skrzynią dzieje, że to wystąpiło? Auto mam od nowości i wiem jak było jeżdżone. Zawsze spokojnie. Zauważyłem, że to trochę jak by mi zmalało. Mam takie wrażenie. W książce producenta pisze, że olej w skrzyni nie trzeba nigdy wymieniać. Mirek - dalej jest wszystko okey?
kafer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A3 8P
Silnik: BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Maj 2013, 16:52

kafer napisał(a):Witam,
Mam ten sam problem w moim a3. teraz mam 195 tys a zaczęło mi się to robić równy rok temu tak przy 160 tyś km. Nauczyłem się z tym jeździć i nic nie zgrzyta tylko odpowiednio trzeba gazem operować. A de fakto co się ze skrzynią dzieje, że to wystąpiło? Auto mam od nowości i wiem jak było jeżdżone. Zawsze spokojnie. Zauważyłem, że to trochę jak by mi zmalało. Mam takie wrażenie. W książce producenta pisze, że olej w skrzyni nie trzeba nigdy wymieniać. Mirek - dalej jest wszystko okey?


Masz wyżej napisane w moim pierwszym poście. A biegi wchodzą gładko i nie trzeba ich szukać??? Jakaś różnica między 5, a innymi biegami poza tym zgrzytnięciem??? A jaki to jest dokładnie silnik i rok???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Maj 2013, 18:31

Biegi wchodzą idealnie. Nie ma żadnych problemów. Nic nie wypada wchodzi bardzo gładko. Każdy bardzo dobrze wyczuwalny. Nie ma żadnej różnicy miedzy 5 a innymi.
Tak jak już pisałem zaczęło się to jakiś rok temu przebieg około 160 tyś. Było na początku prawie nie słyszalne, troszeczkę głośniej tak od pół roku ale tak jak by wydawało mi się, że teraz ucicha. bardziej słychać (w momencie zapinania biegu gdy już łapie na sprzęgle) podczas redukcji z 6 na 5. (takie jak by gwizdnięcie - jak byś przyłożył szybko do metalu gumówkę i oddalił. ) A jak jedziesz na 5 z puszczonym gazie to lekko słychać tarcie,buczenie nie wiem jak to nazwać. Ale najbardziej tak około 70 km/h czym szybciej to mnie słychać. Jak masz radio włączone to tego nie słychać. Zanika to całkowicie po dodani wystarczy lekko musnąć gaz i znika. Tak samo jak zmieniam bieg leciutko dodam gazu i włożę bieg też nie ma tego dźwięku.
Przepraszam zapomniałem w profilu podać A3 2.0 TDi 140 KM BKD styczeń 2004. Mam to od nowości w najbliższej rodzinie, więc przebieg i stan znany i udokumentowany, a w dodatku nigdy nie dostawała w dupę. Czy powoli kończący się dwu-mas może mieć coś z tym wspólnego? Że tylko na 5 biegu coś takiego się dzieje, a inne cacy. Bo już delikatnie jak na luzie przy włączonym silniku nacisnę sprzęgło w tym momencie co by brało już to słychać sprężynki.

Łączę pozdrowienie i dziękuję za wszelką pomoc.
kafer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A3 8P
Silnik: BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Maj 2013, 20:07

Witam u mnie generalnie to jest nadal ale delikatniej zwłaszcza przy zimnym silniku, objaw ustapia gdy zrobie tak z 15 km jest dosłownie symboliczne zgrzytniecie a to i tak duża różnica do tego co było. Olej zdecydowanie możesz wymienić na ten co ja, co prawda tez mam ze oleju sie nie wymienia ale i tak zrobiłem wymiane koszt 120zł olej plus robota a gorzej skrzyni nie bedzie. Powiem tak teraz nie nie dam rady tego naprawić ale postaram się to na święta zrobic i napewno opisze co było problemem Pozdro
mirek010
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 11 06 2011
Auto: Skoda Octavia II Edition 100
Silnik: 2.0 tdi 140km BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Maj 2013, 20:31

U mnie też zauważyłem, że ustępuję niekiedy ale nie wiem czy na zimnym czy na ciepłym. Chyba na zimnym mniej słychać.
Teraz robię wymianę oleju + filtra i kurcze zastanawiam się czy inwestować 120zł + rob. czy zostawić to i tak się dużo nie dzieje, a teraz takie u mnie czasy, że liczę każdy grosz :(
kafer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A3 8P
Silnik: BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Maj 2013, 21:56

kafer napisał(a): i kurcze zastanawiam się czy inwestować 120zł + rob. czy zostawić to i tak się dużo nie dzieje, a teraz takie u mnie czasy, że liczę każdy grosz :(


A odpowiesz na moje pytania??? Czy nie chcesz odpowiadać???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Maj 2013, 22:39

Z tego co czytam to odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania. O które chodzi?

W poście wyżej masz odpowiedzi jeśli o to chodzi (cytuję):

Biegi wchodzą idealnie. Nie ma żadnych problemów. Nic nie wypada wchodzi bardzo gładko. Każdy bardzo dobrze wyczuwalny. Nie ma żadnej różnicy miedzy 5 a innymi.
Tak jak już pisałem zaczęło się to jakiś rok temu przebieg około 160 tyś. Było na początku prawie nie słyszalne, troszeczkę głośniej tak od pół roku ale tak jak by wydawało mi się, że teraz ucicha. bardziej słychać (w momencie zapinania biegu gdy już łapie na sprzęgle) podczas redukcji z 6 na 5. (takie jak by gwizdnięcie - jak byś przyłożył szybko do metalu gumówkę i oddalił. ) A jak jedziesz na 5 z puszczonym gazie to lekko słychać tarcie,buczenie nie wiem jak to nazwać. Ale najbardziej tak około 70 km/h czym szybciej to mnie słychać. Jak masz radio włączone to tego nie słychać. Zanika to całkowicie po dodani wystarczy lekko musnąć gaz i znika. Tak samo jak zmieniam bieg leciutko dodam gazu i włożę bieg też nie ma tego dźwięku.
Przepraszam zapomniałem w profilu podać A3 2.0 TDi 140 KM BKD styczeń 2004. Mam to od nowości w najbliższej rodzinie, więc przebieg i stan znany i udokumentowany, a w dodatku nigdy nie dostawała w dupę. Czy powoli kończący się dwu-mas może mieć coś z tym wspólnego? Że tylko na 5 biegu coś takiego się dzieje, a inne cacy. Bo już delikatnie jak na luzie przy włączonym silniku nacisnę sprzęgło w tym momencie co by brało już to słychać sprężynki.
kafer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A3 8P
Silnik: BKD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Maj 2013, 22:50

Przepraszam Cię, po prostu pomyliło mi się z innym podobnym tematem :).

kafer napisał(a):Z tego co czytam to odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania. O które chodzi?

W poście wyżej masz odpowiedzi jeśli o to chodzi (cytuję):

Biegi wchodzą idealnie. Nie ma żadnych problemów. Nic nie wypada wchodzi bardzo gładko. Każdy bardzo dobrze wyczuwalny. Nie ma żadnej różnicy miedzy 5 a innymi.
Tak jak już pisałem zaczęło się to jakiś rok temu przebieg około 160 tyś. Było na początku prawie nie słyszalne, troszeczkę głośniej tak od pół roku ale tak jak by wydawało mi się, że teraz ucicha. bardziej słychać (w momencie zapinania biegu gdy już łapie na sprzęgle) podczas redukcji z 6 na 5. (takie jak by gwizdnięcie - jak byś przyłożył szybko do metalu gumówkę i oddalił. ) A jak jedziesz na 5 z puszczonym gazie to lekko słychać tarcie,buczenie nie wiem jak to nazwać. Ale najbardziej tak około 70 km/h czym szybciej to mnie słychać. Jak masz radio włączone to tego nie słychać. Zanika to całkowicie po dodani wystarczy lekko musnąć gaz i znika. Tak samo jak zmieniam bieg leciutko dodam gazu i włożę bieg też nie ma tego dźwięku.
Przepraszam zapomniałem w profilu podać A3 2.0 TDi 140 KM BKD styczeń 2004. Mam to od nowości w najbliższej rodzinie, więc przebieg i stan znany i udokumentowany, a w dodatku nigdy nie dostawała w dupę. Czy powoli kończący się dwu-mas może mieć coś z tym wspólnego? Że tylko na 5 biegu coś takiego się dzieje, a inne cacy. Bo już delikatnie jak na luzie przy włączonym silniku nacisnę sprzęgło w tym momencie co by brało już to słychać sprężynki.


Dwumas... A pulsuje Ci pedał sprzęgła??? Spróbuj wrzucić 5 przy 50 km/h i wcisnąć "gaz do deski", napisz czy działy się jakieś dziwne rzeczy. Było coś ostatnio robione przy skrzyni??? Najpierw sprawdź czy nie jest zapowietrzone sprzęgło (jeżeli nie lub po odpowietrzeniu objaw występuje nadal) -> Wybieraki (linki do regulacji) w pierwszej kolejności -> Jak to nie pomoże to trzeba by spuścić olej i zobaczyć czy są opiłki i czy nie było wycieku oleju ze skrzyni. Jeśli był to trzeba go zlikwidować i zalać nowy olej dopóki nie uzbierasz pieniędzy na nowy synchronizator 5 biegu (jeśli będą opiłki to go osobiście obstawiam). Jednym słowem -> są opiłki -> duże koszta -> prawdopodobnie remont skrzyni :(.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993