Wycie skrzyni biegów na 2 i 3 biegu

26 Lip 2017, 06:32

Witam. Jak w temacie, w moim 406 Coupe mniej więcej w zakresie obrotów 1600-2000 wyje skrzynia na 2 i 3 biegu. Nie jest to bardzo irytujące, ale wolałbym coś na to zaradzić. Biegi wchodzą dobrze i oprócz wycia nic się nie dzieje.

Da się to jakoś naprawić bez olbrzymich kosztów?
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2017, 08:46

Kiedy był olej zmieniany i czy jest prawidłowy stan ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

26 Lip 2017, 10:51

Szczerze mówiąc nigdy nikt mi nic nie mówił o zmienianiu oleju w skrzyni, auto mam 3 tygodnie i dopiero teraz gdy jezdze nieco "oszczędniej" to zauważylem.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2017, 11:05

Sprawdzenie poziomu oleju to podstawa, bo pokutuje pogląd, że w skrzyniach się nic nei wymienia, tymczasem powinno się wymieniać olej co 60-70 tys km. Ja tez mam 406, tylko że starego diesla i najlepszy olej dający najlepszą pracę lewarka i najoszczędniejszy dla paliwa okazał się ELF NFP 75W80 (robiłem swego czasu doświadczenia z róznymi olejami). Jest to syntetyk o wspaniałych parametrach, do niego dodałem 1 tubę rewitalizanta do skrzyń biegów + 50 ml Militeca, po ok 200 km skrzynia zaczęła chodzić jak nowa. Zanim jednak wlałem nowy olej, to spuściłem resztki starego, wlałem 3 liry ropy i przejechałem kilkaset metrów po ulicy, żeby skrzynię przemyć z opiłków - zleciał potem z korka na prawdę ładny żółty metallic :)
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

26 Lip 2017, 13:42

Myślisz że to ma szansę coś pomóc? Skrzynia ogólnie chodzi bez zarzutu, tylko niestety wyje na niższych obrotach na 2/3 biegu.

I jaki olej zalać do skrzyni w 2.0 16v 135km?
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2017, 13:45

Skoro wyje, to nie chodzi bez zarzutu tylko jest już na wykończeniu. Trzeba przeprowadzić operację taką jak wyżej opisałem i cieszyc się jazdą. Koszt wszystkiego wraz z olejem wyjdzie ok 100 zł. Ile oleju do ciebie wchodzi musisz poszukać na wyszukiwarkach olejów - każda firma olejowa ma taką stronę www.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

26 Lip 2017, 14:00

Czytam sobie właśnie o usterkach skrzyni biegów i doczytałem się że wycie na poszczególnych biegach to przyczyna wyrobionych łożysk.

Jak określić co może być dokładną przyczyną? Bez sensu byłoby zmieniać olej kiedy przyczyną może być gdzie indziej.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2017, 14:02

Konieczna jest odbudowa wyrobionych łożysk i synchronizatorów, po to się daje rewitalizant do nowego oleju.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

26 Lip 2017, 14:21

Czyli najpierw sprawdzić ile jest oleju w skrzyni, potem spuscic, zalać ropy i trochę przejechać a na koniec nowy olej z tym rewitalizantem?
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2017, 16:42

Jak tak wielokrotnie robiłem, tylko to mycie to kilkaset metrów jazdy, nie więcej. A rewitalizanty są różne, popatrz sobie na allegro (nie można tu podawać nazwy). Nie myl ich z moto-doktorami :)
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

03 Sie 2017, 05:48

Rewitalizanty typu XADO dzialaja na zasadzie wywolywania silnych reakcji egzotermicznych,ktore powoduja zcalanie komponentow stalych metalicznych zawartycu w preparacie,to prawda nastepuje odbudowanie powierzchniowe,niestety szok termiczny powoduje mikropekniecia struktor podpowierzchniowych podzespolow.,,Naprawia,, powierzchnie uszkadzajac strefy podpowierzchniowe.Ot cala tajemnica.Bardzo ciezko jest znalezc te informacje,ale tajemnica dzialania tych rewitalizantow jest wlasnie taka.Niestety,najlepiej jest po prostu wykonac remontu skrzyni biegow,lub skrzynie wymienic.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Sie 2017, 09:51

Właśnie tymi produktami udało mi się uratować wiele skrzyń na wykończeniu oraz słabieńkich już silników - nigdy nie wystapił żaden efekt negatywnym, również w kilkuletniej perspektywie czasu. Ale jak widać czarny-PR działa.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

03 Sie 2017, 09:54

Anjin napisał(a):nigdy nie wystapił żaden efekt negatywnym, również w kilkuletniej perspektywie czasu.
Ja też się z tym nie spotkałem. Mając na uwadze to że np. skrzynia jest na wykończeniu i taki preparat pomoże to w pierwszej kolejności bym go zastosował i dopiero jak by nie pomógł zabrałbym się za remont.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Sie 2017, 10:20

100% racja - póki nie wyczerpie się wszelkich możliwości nieinwazyjnych, to nie ma co pakować kupy forsy w remont.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

15 Mar 2018, 13:30

Witam, odkopuje temat.

Wczoraj odebrałem auto z wymienionym sprzęgłem i drugą skrzynią.. I niestety, jest w sumie to samo, tylko może trochę ciszej.

Ja już cholewcia nie mam pojęcia co to może być
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001