Opel Kadet Strzelający bezpiecznik

28 Lis 2007, 19:02

witam.mam drobny kłopot z kadetem 1,3.chodzi o elektrykę(Moto Albercik to nie jest ten nieszczęsny:) ).ciagle przepala mi sie bezpiecznik 20 A który znajduje sie w dolnym lewym rogu skrzynki bezpieczników.mam książke o kadecie i wynika z niej ze ten bezpiecznik ma numer 13(pechowy) i zabezpiecza-światło cofania,podgrzewanie gażnika,zapalniczka,elektryczne lusterka(nie posiadam ich),oświetlenie schowka,ogrzewane siedzenia(tez nie mam) i dodatkowo o czym nie pisze w książce-wskaznik temperatury na desce,oświetlenie zegarka,lampkę kontrolna serwa hamulca i chyba wzbudzenie alternatora ale nie jestem pewny.

bezpiecznik strzela kiedy mu sie chce,albo chwile po odpaleniu albo po paru,parunastu kilometrach.obojetnie czy światła zgaszone czy zapalone.
jak strzeli to zapala mi sie lampka od ładowania-ładowanie wtedy pracuje nadal jak jest alternator wzbudzony.raczej wyklucze alternator bo ładuje normalnie jak jest dobry bezpiecznik.oświetlenie schowka tez bo nie otwierałem go jak strzelał bezpiecznik.zapalniczke właczałem i tez działała i było ok.zapalałem światła to nie strzelał.właczałem wsteczny było ok.wskaznik temp silnika tez bym nie podejrzewał bo dobrze wskazuje i jest realizowany do masy.przewody alternatora są dobrze zamontowane i nie spadły.podpowiedzcie gdzie moge szukać?w obwodzie ładowania?gdzies dotyka do masy i robi zwarcie.tylko gdzie?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554
  • 28 Lis 2007, 19:59

    To dobrzeże to już inny Kadet :) .Ja bym na początku sprawdził zapalniczke.Miałem już kilka takich awarii.Sprawdz,czy styki zapalniczki nie są luźne i czy podczas jazdy nie istnieje możliwość,że styk plusowy dotyka masy.Warto tez sprawdzić jak się ma włącznik świateł cofania - czy nie są luźne przewody,które dotykałyby masy.To samo ma się go podgrzewania gaźnika i innych elementów.Musisz niestety posprawqdzać wszystkie elementy,które są zabezpieczone tym bezpiecznikiem.Nawet jak bezpiecznik przepala się gdy ich nie używasz.Warto tez posprawdzać,czy te elementy,których nie ma w samochodzie,a są na schemacie nie mają już poprowadzonych przewodów - często bywa tak,że producent przygotowuje całą instalację kompletną,a później tylko wyposaża samochód w zalezności od modelu.Mogły one się gdzies przetrzeć i dotykają masy.
    Jak nic nie znajdziesz,to poprostu z tego bezpiecznika wypnij najpierw jeden przewód i pojeżdzij,Jak będzie dalej się przepalał,to odłącz kolejny i tak do skutku,aż bezpiecznik przestanie się przepalać.Następnie sprawdz na schemacie,co tem przewód zasila.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Lis 2007, 17:05

    dzięki za rade.nie mam garazu i nie chciałem sie grzebać na dworze w mrozie wiec pojechałem na warsztat.elektryk znalazł usterke.było zwarcie w okolicy zegarka na środkowej konsoli.usterka usunięta.pozdrawiam
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wymóg opon zimowych w Europie
      Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...