Opel Signum 3.0 DTI Gdzie jest pompa wody?

19 Kwi 2016, 18:40

Witam.Mam problemik z wyciekiem płynu chłodniczego.Płyn leci po bloku z okolic rolek osprzętu.Podejrzewam pompę wody bo od kiedy auto jest w firmie nikt do niej nie zaglądał.Pytanko w związku z tym mam.Gdzie ona się znajduje? Silnik jest bardzo zabudowany i nic nie widać.Rocznik 2003 Y30DT.Pozdrawiam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

20 Kwi 2016, 15:43

Nie ma takiego silnika w Signum jak 3.0 DTI. Mamy ich dwa rodzaje jeżeli chodzi o tą pojemność: 3.0 CDTI Y30DT 130 kW (wersja starsza) i drugi 3.0 CDTI Z30DT 135 kW (wersja nowsza). Podaję bo może komuś w przyszłości się przyda i nie pomyli więcej oznaczenia :)

Pompa wody z tego co wiem do obu tych wersji jest taka sama i wygląda tak:


Jest droga bo oryginał około 800zł, a zamienniki w granicach 300-400zł no i żeby ją wymienić trzeba dostać się do rozrządu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Kwi 2016, 16:11

Na klapie pisze 3.0 DTI.Mieliśmy dwa takie Ople i na obu było DTI.Rozrząd w tym silniku jest dwuczęściowy.Na pasku rozrządu na pewno nie ma pompy.Pasek jest w górnej części silnika na wysokości głowic.Wiem jak wygląda pompa wody .Na pasku wielorowkowym również jej nie ma.Są tylko rolki bodajrze 3 i napinacz oraz alternator i kompresor klimatyzacji.Gdzie ona dokładnie jest?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

20 Kwi 2016, 17:52

chicken19 napisał(a):Na klapie pisze 3.0 DTI.Mieliśmy dwa takie Ople i na obu było DTI

Jak masz oznaczenie silnika Y30DT to jest CDTI może na klapie ktoś sobie taki znaczek przyczepił. Jaką masz moc wpisaną w dowodzie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Kwi 2016, 21:26

chicken19 napisał(a):dzie ona dokładnie jest?
Nie wiem , nie robiłem. Ty na podwórku też nie zrobisz. Będzie głęboko zaszyta w osprzęcie silnika. Trzeba będzie rozebrać cały przód motoru. Patrząc na kółko napędu nie jest napędzana przez jakiś tam pasek. Oddaj do warsztatu i nie zatruwaj sobie życia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2016, 23:59

Moc 130 Kw.Nie wygląda aby przy tych literkach na klapie ktoś grzebał.Panowie wybaczcie ale w ogóle mi nie pomagacie.Jeśli ktoś nie wie gdzie jest pompa to po co mówi że tego nie robił i abym oddał do warsztatu.Tylko nabijacie posty czy jak? Kilka miesięcy temu wyjmowalismy z niego silnik w celu wymiany simeringów,rolek,paska,umycia go z oleju,więc nie gadajcie aby sobie nie zawracać gitary.Chyba po to właśnie jest to forum aby sobie pomagać.Widzę przecież że napęd pompy jest na kole zebatym ale jak mieliśmy motor na wierzchu to nie zwróciliśmy uwagi czy jest przykręcana bezpośrednio do bloku czy jest pod aluminiową osłoną koła pasowego wału czy może za paskiem rozrządu.Najbardziej zależy mi na podpowiedzi czy trzeba rozpinać paskowy rozrząd.Bo jak nie to wystarczy opuścić silnik na sankach i odpadnie kilka godzin wyjmowania silnika.Może jednak ktoś miał do czynienia z tą jednostką i coś podpowie?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

21 Kwi 2016, 00:44

chicken19 napisał(a):Widzę przecież że napęd pompy jest na kole zebatym ale jak mieliśmy motor na wierzchu to nie zwróciliśmy uwagi czy jest przykręcana bezpośrednio do bloku czy jest pod aluminiową osłoną koła pasowego wału czy może za paskiem rozrządu.

Widzę że z tą pompą to grubsza robota, jest przykręcana bezpośrednio do bloku silnika. Znalazłem film na którym masz pokazany montaż pompy. Mam nadzieję że trochę ci pomogłem.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2016, 01:00

Dzięki Kacper. :ok: O to właśnie chodziło.Czyli silnik do wyjęcia i cały rozrząd do rozbiórki.Masakra.Jak można stworzyć takie arcydzieło :?:
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

21 Kwi 2016, 01:21

Nie wiem kto to wymyślił, ale może nie przewidział że ta część podlega wymianie po pewnym czasie normalnej eksploatacji :)
Daj znać jak uda ci się wymienić i czy nie będzie po drodze dodatkowych problemów.

Ja życzę powodzenia w wymianie :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2016, 19:48

Awaryjnie daliśmy proszek do uszczelniania układu chłodzenia i wyciek ustąpił ale niestety w układzie wodnym buduje się wysokie ciśnienie.Najprawdopodobniej siadły tuleje cylindrów bo wywala płyn ze zbiorniczka i to cały na raz.Podejrzewam że ciśnienie rosło na tyle że pompa przepuszczała płyn na zewnątrz a proszek jak ją uszczelnił to wywalilo zbiorniczkiem.Szykuje się solidny remont niestety.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

17 Maj 2016, 19:53

chicken19 napisał(a):Szykuje się solidny remont niestety.
No to ładnie, ważne że udało się wykryć tą usterkę bo i tak musicie rozbierać pół silnika do wymiany pompy. Szkoda by było to robić dwa razy :bored:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2016, 20:09

Sprawdż drożność przewodu odpowietrzającego zbiorniczek płynu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Paź 2016, 20:32

Zbiorniczek i korek był wymieniany.Wszystko drożne.Wczoraj chłopaki sprawdzali to już tak siadło że podczas kręcenia rozrusznikiem już wywala płyn.Kierownik się zastanawia co z tym zrobić.Ostrzegałem ich jak go tylko kupili że tak kiedyś się stanie.W sumie to kupili dwa takie sęki ale jednego zdążyli sprzedać zanim piardł.Dzięki wszystkim za pomoc.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

04 Mar 2017, 01:45

Co za brednie do wymiany pompy wody wcale nie potrzeba wyciągać silnika. Pompa wody napędzana jest z rozrządu. Jak nie masz doświadczenia z tym silnikiem to nie dotykaj bo będziesz żałować. wiele rzeczy może zrobić domorosły mechanik i zachęcam do tego ale nie tą konkretną.
SScafe
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kraków - Skawina