Opel Vectra A 1.6i B+G, problem z wchodzeniem na obroty

02 Kwi 2010, 12:27

Witam!

Mam taki problem z moją vectrą, a mianowicie, jak stoi na wolnych obrotach, bez względu czy to jest na benzynie czy na gazie, i nagle dam mu więcej gazu, to zaczyna przerywać, czasem kichnie przez tłumik, tak do ok. 2tys obrotów, później wszystko jest normalnie. To samo jest w czasie jazdy, gdy jest mu ciężko, lub mam poniżej 1,5 tys obrotów i dam mu więcej gazu żeby się zebrał szybciej to zaczyna nim szarpać i trzeba redukować bądź ując gazu :(

Byłem u kolegi mechanika, kazał mi wymienić kopułkę z palcem, wymieniłem, i nadal jest to samo. A może jeszcze wymienić przewody? W sumie to je sprawdzałem, nie mają przebicia, ale może tego nie widać bo są czarne... Albo też podejrzewam, że to może być coś z powietrzem. Tylko nie wiem, czy go za dużo czy za mało? Może trzeba wymienić filtr?


Zmieniłem kopułkę, palec, przewody, świece, filtr powietrza, sprawdziłem rurę od powietrza, wydaje się być ok. Zaślepiłem EGR i się trochę poprawiło, już mniej przerywa, ale jeszcze trochę :( co ja mogę jeszcze zrobić? Niepokoi mnie ta zapadka od filtra powietrza, co jest pod filtrem, która sama powinna się otwierać i zamykać, u mnie ona nie działa i jest na stałe zamknięty dolny dopływ powietrza. Czy to może być to?
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)
  • 03 Kwi 2010, 23:11

    Wyczyść przepustnice skoro świece,przewody wymieniłeś ja tak miałem przy oplu,wyczyściłem przepustnice i wszystko normalnie śmiga. Pozdrawiam.
    Puzon
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    05 Kwi 2010, 07:23

    Wymieniłeś połowe układu zapłonowego a paliła się kontrolka CHEK ENGINE ( taka żółta z silnikiem) - jesli nie to po co przy tym grzebac.
    Jeśli jest coś nie tak w układzie zapłonowym lub wtryskowym to zapali się ta kontrolka.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    06 Kwi 2010, 09:00

    a czy to moze byc sonda?
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

    07 Kwi 2010, 21:00

    michal2409 napisał(a):a czy to moze byc sonda?

    Raczej nie.
    Sprawdź czujnik pełnego obciażenia. Znajduje się on z prawej strony wtrusku przy przepustnicy i on odpowaiada za przyspieszenie.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    09 Kwi 2010, 18:37

    Już rozkminiłem. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale zauważyłem, że zapłon był troszkę przestawiony, przyśpieszony. Cofnąłem go, tak jak był oryginalnie oznaczony i jakbym wsiadł do innego samochodu. Jakby mu z 20koni przybyło. Ale nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo wyczytałem, że jak jest założona instalacja gazowa, to trzeba wyprzedzić zapłon od 5 do 10 stopni.
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

    09 Kwi 2010, 19:21

    michal2409 napisał(a):to trzeba wyprzedzić zapłon od 5 do 10 stopni

    10 stopni wyprzedzenia zapłonu to norma - widosznie miałeś przyspieszony skoro teraz pali ładnie.
    Dobrze, ze problem rozwiazany.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002