Opel Vivaro 2.5 CDTI, 107 kW - odkręcenie koła pasowego

Opel Vivaro 2.5 CDTI, 107 kW - odkręcenie koła pasowego

25 Gru 2019, 22:03

Szacunek wszystkim.
Mam problem z odkręceniem koła pasowego, właściwie nie wiem jak zwykłym sposobem to koło zablokować i bezpiecznie odkręcić śrubę (jest to śruba ośmiokątna). W którą stronę należy odkręcać śrubę? Rolki -dociskającą i prowadzącą zmieniłem bez problemu. Odnośnie tego napinacza, czy istnieje jakiś sposób by go zablokować i bez przeszkód założyć nowy pasek?

Jeżeli podobny topik istnieje to proszę o wyrozumiałość i dopięcie do tematu. Forum jest bardzo rozbudowane.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Opel Vivaro 2.5 CDTI, 107 kW - odkręcenie koła pasowego

27 Gru 2019, 14:23

Z tego co wiem najlepiej jest je odkręcać kluczem pneumatycznym. Potrafi się ono zapiec i opornie wtedy schodzi.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

Re: Opel Vivaro 2.5 CDTI, 107 kW - odkręcenie koła pasowego

27 Gru 2019, 14:49

A ja z praktyki wiem że pneumat przewaznie nie daje rady przy kołach pasowych, dobra blokada, długi klucz lub rura i jazda
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10391
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

Re: Opel Vivaro 2.5 CDTI, 107 kW - odkręcenie koła pasowego

28 Gru 2019, 22:37

Śruba jest tak zapieczona ze nie obejdzie się bez palnika :x , blokując napinacz rozwaliłem go i póki co dałem sobie na luz, by dalej się nie denerwować. :evil:
Mam nieodparte wrażenie że większość materiałów z których zrobiony jest ten Opel, to są komponenty lichej jakości :angry:
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Opel Vivaro 2.5 CDTI, 107 kW - odkręcenie koła pasowego

08 Sty 2020, 20:48

Śruba była nie zapieczona tylko sklejona jakimś klejem, (tego nie wiedziałem) trzeba było to nieznacznie rozgrzać i spoko gwint się poddał. Co do napinacza to po 198. tyś. km miał prawo się rozsypać. Wszystko śmiga, można jeździć.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ładowarki Webasto Live kompatybilne z Systemami Zarządzania Energią Ładowarki Webasto Live kompatybilne z Systemami Zarządzania Energią
    Dostawca systemów i rozwiązań dla motoryzacji zaprezentował na wystawie E-world koncepcję zarządzania dostaw energii do inteligentnych ładowarek samochodów elektrycznych. Inteligentną stację ładowania Webasto ...
    Honda Civic - kompaktowy hatchback do miasta Honda Civic - kompaktowy hatchback do miasta
    Podstawowa pięciodrzwiowa Honda Civic dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi VTEC Turbo: jednolitrową jednostką o mocy 129 KM i 1,5-litrowym silnikiem wytwarzającym 182 KM . W przypadku obu motorów auto można ...

  •