Opel Zafira 2.2 benzyna 145KM czy 1.6 100KM

10 Mar 2008, 15:35

0Witam mam zamiar kupić Zafire tylko mam problem czy silnik 1.6 100konny 16V starcza na samochód tego typu (VAN), czy lepiej kupić 2.2 benzyna 145 KM 16V. Proszę o opinie tych którzy mieli przyjemność z tymi samochodami.
Dziękuje pozdrawiam
szczerbik
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Mar 2008, 16:26

nie jezdzilem tym autem ale wiem ze 1.6 100KM to za malo dla Astry II a co mowic dla Zafiry Tez zalezy jak ktos jezdzi ale auto powinno miec troche dynamiki a nie jezdzic aby jezdzic :P
Jazwin
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Podlaskie

10 Mar 2008, 17:49

100 kucykow to troche za malo na zafire
tmjk
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Mar 2008, 18:30

Jeżdze od czasu do czasu zafirą z silnikiem 2,0 dti ( jutro mam do przejechania 400 km ) i wydaje mi się że jest to minimum dla tego samochodu . Z mniejszą pojemnością nie miałem do czynienia , ale właściciele takowych przyznają ze skruchą że 1,6 to zdecydowanie za mało na dynamiczną jazde .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2008, 01:16

bonifacy napisał(a):Jeżdze od czasu do czasu zafirą z silnikiem 2,0 dti ( jutro mam do przejechania 400 km ) i wydaje mi się że jest to minimum dla tego samochodu . Z mniejszą pojemnością nie miałem do czynienia , ale właściciele takowych przyznają ze skruchą że 1,6 to zdecydowanie za mało na dynamiczną jazde .

Heh... 2.0 DTI ma bodaj 102 KM
1.6 16v ma 100 KM.
Chociaż charakterystyka jazdy dieslem i benzyną jest zupełnie inna, bo diesel ma kopa z najniższych obrotów i ciągnie na dużo wyższe prędkości, a benzynę trzeba dobrze kręcić na wysokich obrotach.

Chyba, że jest wersja 2.0 DTI z jakimś dodatkowym doładowaniem ;)

No i po poście Jazwina widać, że subiektywne opinie są kiepskie.
Zależy kto oczekuje czego po osiągach auta i jazdy samochodem. Ja jeżdżę Astrą II 1.4 16v (90KM) i naprawdę nie jest problemem jechać tym autem w trasie 160 km/h. A w większości to zdecydowanie wystarcza, żeby wyprzedzać pojazdy na trasie. Jasne, zdarzają się i ludzie co pojadą szybciej.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

11 Mar 2008, 01:32

Konkretnie to chodzi mi żeby samochód był dynamiczny (np przy wyprzedzaniu , ruszaniu ...itp) prędkość jest drogo planoiwą sprawą.
Ale z tego co napisałeś DISHMAN wynika że dynamicznieszy silnik bedzie dizla??
dzięki pozdrawiam
szczerbik
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Mar 2008, 12:23

Dane techniczne oczywiście mogą nie oddawać tego jak się jeździ, ale są pewnym wyznacznikiem.
Z takiego oto źródła można pobrać informacje: http://www.moto-portal.pl/glowna/Techni ... afira/3907

Silnik 1.6 16v ma 100 KM i rozpędza Zafirę 0-100 km/h w 13 s.
Silnik 2.0 DTI ma 101-102 KM i 0-100 km/h osiąga w 14 s.
Silnik 2.2 16v ma 147 KM i 0-100 km/h osiąga w 10 s.

bonifacy mówił o pojemności, ale co z tej pojemności, skoro moc jest ta sama. Diesla ratuje wyższy moment obrotowy i większa elastyczność biegów. Dlatego nie dziwi mnie fakt, że odczucie, że 2.0 DTI jest nieco żywszy jest silne, ale też bez przesady. Po prostu benzyniaki trzeba mocniej podkręcić i będzie to samo.

Ty sam mówiłeś, że chciałbyś silnik 2.2 16v. Jeżeli stać Cię na wysokie spalanie, to kupuj.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

11 Mar 2008, 14:29

Co do spalania to opinie są różne na tej stronie co podałeś to z tej ZAFIRY 2.2 w benzynie niezły smok natomiast na [link do autocentrum.pl wygasł] ona w granicach rozsądku (rzadko kiedy przekracza 10L) więc trudno powiedzieć :)
szczerbik
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Mar 2008, 22:32

Ktoś napisał - DTI z jakimś dodatkowym doładowaniem ! Auto o którym pisałem pochodzi z francji . Tam chyba zrobiono tzw . chip-tuning , bo jedzie jak głupie . Fakt - przy przyśpieszaniu , na wyższych obrotach kopci na czarno , ale zużycie jest w normie - średnio 8-9 ON , zależy jak się depcze , i gdzie jeżdzi . Nie sprawia mu problemu przyśpieszenie na piątym biegu z 2000 tys. obr. Zobaczcie w tabelach jaki ma moment obr.
Pisząc swojego posta rzeczywiście miałem na myśli pojemność silnika . To jest auto 7-osobowe . Przy wykorzystaniu tej zalety , plus troche bagażu , i jeszcze ewentualnie załadowany bagażnik dachowy - 1,6 benzyna ....... zadyszka i ciągłe mieszanie biegami . Jeszcze taka jedna moja uwaga - to auto raczej nie nadaje się do ostrej , dynamicznej jazdy . Wysokie to jest , środek ciężkości wysoko , trzeba uważać . Spora ilość tych aut , oferowanych jako uszkodzone , jest po dachowaniu .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2008, 00:40

Mam pytanie. Czy jeździłeś Zafirą 1.6 16v? Czy ktoś kto jeździł taką Zafirą, miał okazję przejechać się Twoją "tuningowaną" Zafirą i faktycznie stwierdził, że jeździ zdecydowanie dynamicznej?

Dalej nie rozumiem co ma pojemność silnika do przyspieszania i prędkości. 1.6 16v jest mniejszym silnikiem, ale tu chodzi o moc jaką ma ten silnik.
Fiat w nowej Bravie wsadził bodajże silnik benzynowy 1.4 o mocy 150 KM. Twierdzenie, że to małolitrażowy silnik i nie da rady pociągnąć auta jest nie na miejscu.

To, że auto na 5 biegu przyspiesza Ci sprawnie z 2 tys. obrotów to nie zasługa większej mocy, a specyfiki diesla i momentu obrotowego. Każdy diesel ma podobnie.
To, że w 1.6 16v przy wyprzedzaniu warto robić redukcję biegów to specyfika benzyniaka, a nie tego, że auto dostaje zadyszki. Po prostu kopa ma w okolicach 3 tys. obrotów.

Poza tym, miło byłoby gdybyś kolegę na początku poinformował o jakimś swoim tuningu, bo chłopak by się zasugerował pochwałą dla silnika 2.0 DTI, a później wyszłoby, że wcale nie jest on taki rewelacyjny. A rewelacyjny był tylko Twój jeden egzemplarz.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725