Opony letnie 195/60/r15 - Toyota Corolla E12

07 Kwi 2020, 17:53

Hej,

Od miesiąca przeglądam różnego rodzaju strony z oponami wraz z testami i jestem w kropce. Pomimo, że auto ma już 14 lat i nie jeżdżę nim szybciej niż 150km/h oraz robię ok 8-10 000km rocznie to zawsze w przypadku opon stawiałem na bezpieczeństwo. W chwili obecnej rozpatruje:

1. Vredestein Sportrac 5 - 230 zł
Test ADAC 2019 - 2 miejsce.
Test ADAC 2016 - 1 miejsce.
Testy Autobild opony miały przyzwoite miejsca.

2. Brigestone Turanza T005 - 278 zł
Test ADAC 2019 - 1 miejsce
Test Autobild - 2 oraz 8 miejsce.

3. Pirelli Cinturato P1 Verde - 249 zł
Test ADAC 2019 - 15 miejsce!
Test Autobild 2018 - 5 miejsce
Test ADAC 2017 - 1 miejsce!

4. Goodyear EfficientGrip Performance - 262 zł
Test ADAC 2019 - 4 miejsce
Test Autobild 2018 - 11 miejsce

Generalnie na początku roku chciałem kupić opony Pirelli, ale jak zobaczyłem, że w teście wypadły dopiero na 15 miejscu zmieniłem zdanie na Vredestein. Patrząc cenowo wypadają najlepiej spośród wymienionych. Zastanawiałem się jeszcze czy nie dołożyć dwóch stów i kupić Bridgestone, ale chyba aż tak dużej różnicy między nimi nie ma, a w cenie już trochę tak.

Byłbym wdzięczny za pomoc w wyborze. Jeśli są inne opony wg Was, na które warto zwrócić uwagę to też jestem otwarty. Wiem, że można z 195/60 szukać opon 185/65, ale spośród wymienionych nie było większych różnic oprócz Bridgestone 185/65/ R15 88T - 227 zł, gdzie to samo, ale 88H to cena 319! Może jednak w te warto uderzyć (te za 227)?
Dodatkowo czy w moim przypadku indeks T jest wystarczający czy może jednak mimo wszystko warto więcej zapłacić i wziąć indeks H?

Dzięki!
Karsen
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Kwi 2020, 18:45

Indeks prędkości ma być taki jaki fabryka dała. Co do marki, to opony premium są na zbliżonym poziomie i przy normalnej jeździe nie masz szans zauważyć różnicy.
Wybierz najcichsze :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Kwi 2020, 18:55

A po co Ci opony z indeksem H?
Do tego te teściki musisz traktować z przymrużeniem oka ... co chyba już było potwierdzone przy ADAC i testach zimówek które po prostu były ustawione.
Corolla nie jest jakimś ambitnym typem więc wybierz sobie coś premium o niskich decybelkach i wsjo w temacie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Kwi 2020, 19:24

Dzięki Panowie!
Karsen
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Kwi 2020, 11:16

Podepne się do tematu. Mam corolle 1.6 z 2006 roku. Mam już stare opony i chce kupić nowe. Jeżdżę około 12k km. Miasto/trasa 70/30.
Zastanawiam się czy warto celować w klasie premium - Nokian wetproof . Mają bardzo wysokie oceny na Oponeo - 1000 zł za komplet. 68 db, na deszczu klasa a, spalanie c , indeks prędkości v. Czy pójść w klasę ekonomiczna ? 709 zł za komplet jeden n'blue HD plus. Indeks prędkości h, spalanie c, na deszczu a 69 db. Mają także bardzo dobre opinie na Oponeo. I tu mam pytanie - czy na moje potrzeby warto dokładać do klasy premium czy ekonomiczna?
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Kwi 2020, 12:00

Sam się zastanów - auto, które ma 14 lat i opony premium? Nie poprawią ci one komfortu jazdy ani prowadzenia. Chyba, że zawieszenie i układ napędowy masz w idealnym stanie...Co w aucie 14 letnim jest niemożliwe...
Do twojego auta wystarczy klasa ekonomiczna w zupełności. I nie patrz na testy żadnych opon - sprawdzając opony pod kątem testów, zwróć uwagę na to, jakim autem i gdzie te testy są robione. Tak naprawdę to testy opon, które można znaleźć w necie, to w większości nie mają żadnego odbicia w naszej rzeczywistości.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2020, 12:02

czyli można śmiało brać te nexeny ? nie wpłnie to negatywnie na bezpieczeństwo ?
[link do Oponeo wygasł]
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Kwi 2020, 12:25

Ja mam auto z 2008, kombi i tez jeźdżę na Nexen-ach, z tym, że całorocznych i jeździ mi się całkiem nieźle. Ostatnio byłem na Białym Krzyżu w Szczyrku, gdzie droga była bialusieńka i pod górę i na tych całorocznych bez najmniejszego problemu i podjechałem i zjechałem. Dość dobrze jeździ mi się na nich i po mieście i po autostradzie. Jedynie w czasie deszczu jeżdżę wolniej. Ale to chyba nie z powodu opon, a z rozsądku :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2020, 13:22

czy ew. dokładając do klasy wyższej odczuje jakieś różnice ? czym tak na prawdę różnią się od siebie klasy opon ?
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Kwi 2020, 17:17

Klasa premium będzie cichsza. I nie patrz na etykietę.
71 DB Bridgestone jest cichsze od 69 DB Debicy.
Sprawdzone na własnej skórze(uszach) :lol:
Oczywiście inne parametry też będą lepsze, bardziej zrównoważone. Klasa ekonomiczna jest trwała, dobrze spisuje się na suchym asfalcie, ale na mokrym są sporo słabsze od klasy premium.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2020, 17:33

W takim razie jaki jest sens nadawania etykiet, skoro ma się to nijak do rzeczywistości?
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Kwi 2020, 18:05

Etykieta pokazuje hałas przy 80km/h na zewnątrz pojazdu.
A w środku hałaśliwe opony zauważamy przeważnie przy 120km/h.
Po drugie, badania do etykiety przeprowadza sam producent opon, a warunki przeprowadzania tych badań są dosyć umowne-szerokie spektrum warunków wyjściowych. Jeżeli dana opona jest dosyć twarda to badania są prowadzone przy max dopuszczalnej temperaturze, a jeśli miękka to odwrotnie. W skrócie wygląda to tak, że oponę bada się w takiej temperaturze, która jest najlepsza dla danej mieszanki gumy.
A sens :?: Taki sam jak badanie krzywizny banana :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2020, 18:11

Pomijając "hałaśliwość" opon oraz wiek samochodu. Czy ze względu na bezpieczeństwo na drodze lepiej zainwestować w tańsze opony premium typu Verdestein Sportrac 5 czy może będzie to porównywalne ze wspomnianym - Nexen N'Blue HD Plus?
Różnica w cenie za komplet to ok. 200zł
Karsen
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Kwi 2020, 18:18

No ładnie.. jakiej klasy byś polecał opony do mojej corolki? Warto iść w premium, czy średnia lub niska wystarczy? Jeżdżę spokojnie, hamuje spokojnie..
MrXXX
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Rzeszów
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Kwi 2020, 18:36

Rozwiązanie tego dylematu jest proste, kupuje się najlepsze opony na jakie mnie stać :lol:
Vredesteiny na pewną są warte tych 200zł więcej za komplet względem nexenów. Ja jeszcze poleciłbym te
[link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna