Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Beks napisał(a):Warto tu dodać jak wygląda porównanie w temperaturach ładowania tych akumulatorów.
Akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy powinien być ładowany w temperaturach z zakresu od 0*C do +55*C, natomiast może być używany w szerszym zakresie temperatur od -5*C do +60*C.
Akumulator litowo-jonowy powinien być ładowany w temperaturach z zakresu od 0*C do +45*C, natomiast może być używany w szerszym zakresie temperatur od -20*C do +65*C.
Akumulatory Li-Ion pozwalają w mniejszej objętości zakumulować więcej energii, a więc mogą mieć mniejsze rozmiary przy tej samej pojemności (amperogodzin) co akumulatory NiMH. Akumulatory Li-Ion maja mniejszy prąd samorozładowania niż te NiMH, czyli po naładowaniu mogą dłużej leżeć nie tracąc zgromadzonej energii.
Przy akumulatorach warto pamiętać, że im wyższa temperatura, tym niższa żywotność szczególnie chodzi o te skrajne wartości. Zawsze najlepiej żeby temperatura utrzymywała się w miarę na stabilnym poziomie.
Moim zdaniem trzeba się tu skupić na prawidłowej eksploatacji czyli o pamiętania o tym żeby takiej baterii nie przegrzewać i będzie wszystko ok. Dzisiaj masz sporo baterii w hybrydach chłodzonych powietrzem gdzie są filtry powietrza które po zapchaniu skutecznie blokują cyrkujacje powietrza i o przegrzanie nie trudno.thm34 napisał(a):Który typ baterii jest ostatecznie lepszy?
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne TOYOTA