Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania umożliwiające wykorzystanie do tego celu akumulatorów samochodowych.
Stacjonarne magazyny energii są ważną częścią inteligentnych elektrycznych ekosystemów na wyspach Porto Santo i Belle-Île-en-Mer. Grupa Renault tworzy również największy w Europie system magazynowania energii, oparty na akumulatorach samochodów elektrycznych. Słońce i wiatr są bardzo ważnym i niewyczerpalnym źródłem energii odnawialnej, ale ilość prądu produkowanego dzięki turbinom wiatrowym czy panelom fotowoltaicznym jest zmienna i zależna m.in. od pogody. Oznacza to, że szczyt zapotrzebowania na energię niekoniecznie współgra ze szczytem podaży.
Rozwiązaniem tego problemu jest oczywiście magazynowanie energii elektrycznej. Do tego celu mogą posłużyć akumulatory samochodów elektrycznych. Obecnie Renault, pionier i lider na europejskim rynku samochodów elektrycznych, rozwija systemy stacjonarnego magazynowania energii, dając drugie życie akumulatorom pochodzącym z samochodów elektrycznych marki.
Elektryczne ekosystemy Warunki panujące na portugalskiej wyspie Porto Santo sprzyjają produkcji energii ze słońca i wiatru. W 2018 r. lokalne władze oraz przedsiębiorstwo energetyczne EEM, Empresa de Electricidade da Madeira podjęły współpracę z Grupą Renault w celu stworzenia na wyspie inteligentnego ekosystemu elektrycznego w ramach programu "Smart Fossil Free Island". Opiera się on na samochodach elektrycznych, inteligentnym ładowaniu, ładowaniu odwracalnym oraz właśnie magazynowaniu energii.
Do magazynowania energii wytwarzanej przez elektrownie słoneczne i wiatrowe wykorzystywane są regenerowane akumulatory pochodzące z samochodów elektrycznych Renault. Dodatkowo spełniają one ważną rolę w lokalnej sieci elektrycznej: regulują i stabilizują napięcie sieci, oraz gromadzą energię produkowaną przez lokalne elektrownie słoneczne i wiatrowe.
Na podobnych zasadach działa program FlexMob’ile na francuskiej wyspie Belle-Île-en-Mer. W ramach tego programu Renault wyposażyło wyspę w swoje akumulatory. Celem programu FlexMob’ile jest wspieranie transformacji energetycznej. Baterie pochodzące z samochodów elektrycznych Renault mogą być wykorzystywane do magazynowania nadmiaru energii produkowanej w ciągu dnia przez panele fotowoltaiczne umieszczone na dachach budynków. Następnie zgromadzona energia służy do zasilania samochodów elektrycznych lub ogrzewania domów wypoczynkowych.
Największy taki system w Europie W bieżącym roku ukończony ma zostać realizowany przez Grupę Renault projekt "Advanced Battery Storage". Zakłada on utworzenie największego stacjonarnego systemu magazynowania energii, jaki kiedykolwiek powstał w Europie, z wykorzystaniem akumulatorów trakcyjnych samochodów elektrycznych.
System będzie mógł zgromadzić przynajmniej 60 MWh i będzie dysponował mocą 70 MW. Zostanie rozmieszczony w wielu miejscach we Francji i w Niemczech. Będzie w stanie magazynować energię odpowiadającą rocznemu zużyciu ponad 5 000 gospodarstw domowych. Dzięki temu pomoże zachować odpowiednią częstotliwości napięcia w sieci. "Advanced Battery Storage" wpisuje się w realizowaną przez Grupę Renault strategię rozwoju inteligentnego ekosystemu elektrycznego sprzyjającego transformacji energetycznej.
Ciekawe czy to są nowe akumulatory czy zostaną tu wykorzystane te zużyte które w samochodach już się nie sprawdzają? Moim zdaniem taki projekt będzie miał sens jak będziemy wykorzystywać zużyte akumulatory z samochodów. Mają one mniejszą pojemność ale są nadal sprawne i będą mogły posłużyć jeszcze na pewno przez wiele lat.
Generacje silnika 1.8 TSI - którą wersję wybrać i jak odróżnić? Silniki 1.8 TSI miały problemy z nadmiernym spalaniem oleju chodzi tu o zbyt szybie zużycie pierścieni (uznano to za wadę). Wszystkie odmiany silnika 1.8 TSI pochodzą z rodziny jednostek oznaczonych EA888. Z tej samej rodziny ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.