Opony letnie + wielosezonowe

12 Mar 2016, 12:25

Witam wszystkich forumowiczów
Czy można założyć opony letnie z bieznikiem okolo 6,2 mm na tył a wielosezonowe z bieznikiem okolo 6,5 mm na przód, szukałem dużo informacji na ten temat w internecie ale nie znalazlem aby gdzies byl opisany taki wariant.

dokladnie to chodzi o to ze mam możliwość dac na przod albo 6,5 mm wielosezonowe albo z podobnym bieznikiem letnie przy czym nie bede na zime wymieniac opon.
carhc
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: honda civic

12 Mar 2016, 16:39

W zimie nie jeździ się na oponach letnich - to jest niepoważne. Jak zima to albo zimówki albo wielosezonowe. Na wszystkich kołach.
Na lato opony letnie załóz na oś napędową a wielosezonowe na drugą oś. Na zime musisz kupić albo dwie zimówki albo dwie wielosezonowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2016, 19:01

Dziękuje za odpowiedź
Oczywiscie zgadzam sie co do tego, że w zimę nie powinno sie jezdzic na letnich, tylko ze w ostatnich 2 latach zimy w moich rejonach praktycznie nie ma, dlatego opony wymieniłbym dopiero wtedy kiedy zrobilaby sie prawdziwa zima.
Wiem że na tylnej osi musza być opony z lepszym bieżnikiem żeby lepiej odprowadzaly wode, tylko że opony wielosezonowe chyba to gorzej robią od letnich? dlatego myslalem dac wielosezonowki na przod
pozdrawiam
carhc
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: honda civic

12 Mar 2016, 19:49

W oponach letnich nie tylko ważne jest to, że zimy u nas praktycznie nie ma. chodzi o temperaturę. Opona letnia ma swoje dobre właściwości dopiero przy ponad 7 stopniach. Poniżej tych 7 stopni zaczyna robić się twarda, a co za tym idzie śliska. I niekoniecznie musi być śnieg czy błoto pośniegowe. Może być słoneczko, asfalt suchy, ale temp. np. -5 stopni i już możesz wylądować w rowie na jakimś zakręcie, albo wjechać komuś do bagażnika na światłach.
carhc napisał(a):Wiem że na tylnej osi musza być opony z lepszym bieżnikiem żeby lepiej odprowadzaly wode

A dlaczego na tylnej osi a nie przedniej?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2016, 20:41

MotoAlbercik napisał(a):A dlaczego na tylnej osi a nie przedniej?


czytalem o tym jakis czas temu w internecie, teraz w wątpliwościach wrocilem do tych stron i tu chodzilo o to że ma być bezpieczniej na łukach,

znalazlem takie porównanie
[link do Oponeo wygasł]
carhc
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: honda civic

12 Mar 2016, 21:31

Wszystko fajnie, tylko co to znaczy opona gorsza i opona lepsza? Nie ma takich określeń.
Opona jest albo dobra albo do wyrzucenia. Opona dobra to opona z zachowaniem odpowiedniej wysokości bieznika. Na każdej oponie jest znacznik i tego należy się trzymać. Nie ma opon gorszych i lepszych.
A nawet na najlepszej oponie letniej nie powinno się jeździć w zimie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up
    Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...

12 Mar 2016, 22:29

okej, dziękuję jeszcze raz za odpowiedzi
mam na koniec jeszcze jedno pytanie, dlaczego sugerujesz opony caloroczne dać na tyl a na przod letnie oczywiscie zakładając że w zime założę 2 zimowki na przód ? Chodzi o to że wielosezonowe ze względu na inny rodzaj mieszanki szybciej się zużyją z przodu ?
carhc
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: honda civic

13 Mar 2016, 07:04

W ogóle nie rozumiem tych Twoich kombinacji. Nie stać Cię na dwa komplety opon to sprzedaj letnie kup wielosezonowe i po problemie. Ogólną zasadą jest zakładać na tył opony o lepszej przyczepności, co by tył samochodu przodu nie wyprzedzał przy ostrym hamowaniu (oczywiście jeżeli różnice te są niewielkie, można odstąpić od tej zasady i rotować opony dla równomiernego zużycia ). I o ile przy takich samych oponach jest to banalnie proste(decyduje wysokość bieżnika), to w przypadku tak różnych opon, ich zachowanie w różnych warunkach jest trudno przewidywalne (raz lepszą przyczepność mogą mieć letnie, a raz wielosezonowe)- np. tak jak kolega wyżej opisał wątek z temperaturą.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2016, 16:38

Wiesz co? Za dużo kombinujesz z tymi oponami. Dokup dwie wielosezonowe, jedną letnią odsprzedaj komuś, dołóż parę złotych i kup zimówkę. Będziesz cały rok jeździł na wielosezonówkach, a zimówkę i letnią będziesz miał na zapas.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Mar 2016, 19:03

osobiści odradzam każdemu zakup nawet najlepszych opon wielosezonowych. Przy dużych mrozach nie trzymają, a przy temperaturach ok. 30 C i więcej zaczyna auto pływać. To nie jest komfort moim zdaniem. Lepiej kupić sobie opony ze średniej półki (chociażby Yokohama etc.) niż męczyć się z wielosezonówkami, które znów są modne i są moim zdaniem przewartościowane i przepłaca się "bo taka moda". Dużo reklamują je, ale mówi się tylko o ich zaletach, pomijając (celowo zapewne) wady.
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001

20 Kwi 2016, 14:55

Nie wierze w opony wielosezonowe,a bieżnikowane. Zawsze wchodzą w grę tylko nowe sezonowe. Dodatkowo jeśli chodzi o kwestie finansowe to te używki wcale nie wychodzą bardzo tanio. Więc po co pakować się w coś co się nie opłaca. Jeśli,można kupić nowe w dobrej cenie i dostać na nie np. ubezpieczanie.
Szalony1258
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 1966
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Man

03 Maj 2016, 17:00

Szalony1258 napisał(a):Dodatkowo jeśli chodzi o kwestie finansowe to te używki wcale nie wychodzą bardzo tanio.

Kupując oponę używaną, można powiedzieć, że kupuje się ją do spółki z Niemcem(bo to z niemiec najwięcej opon się sprowadza), tylko że on jeździ na tej lepszej części opony :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lip 2023, 00:19

Czy wiesz, że możesz kupić opony A/S TRAC SAVER XL od 395.82zł za sztukę?
Ostatnio edytowany przez ArteK 17 Lip 2023, 06:16, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Regulamin pkt 4.4.e
Katarzyna31L
Obserwowany
 
Posty: 2

17 Lip 2023, 05:07

Katarzyna31L napisał(a):Czy wiesz, że możesz kupić opony A/S TRAC SAVER XL od 395.82zł za sztukę?


Takie jak ta?
[link do Oponeo wygasł]
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2023, 06:19

Katarzyna31L napisał(a):A/S TRAC SAVER XL od 395.82zł za sztukę?
Henk napisał(a):Takie jak ta?
Fajna różnica w cenie bo na oponeo są po 210zł :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34