Oszczędna jazda dieslem!!!

01 Sie 2009, 21:04

JimiEx napisał(a):
qki007 napisał(a):Ale oni - JimiEx i piotrauto - są tacy tępi że tego nie rozumieją :/

Sam jestes tepy, i wypraszam sobie.


W którym miejscu??

Bo Ty swoją tępotę udowodniłeś w tym:

JimiEx napisał(a):
qki007 napisał(a):Taki sens w tym że jak zjeżdżasz na biegu to Ci się "zamyka" całkiem dopływ paliwa czyt. zużycie jest ZEROWE.
Czyli majac auto na biegu to pedal gazu dziala jak pompka? Tak? Nie wcisne, to nic nie pociagnie paliwa? Jesli faktycznie tak sie dzieje to powiedz mi dlaczego w moim dieslu jest tak ze jak juz rusze z miejsca i puszcze pedal gazu to auto dalej jedzie i sie nie zatrzymuje i nie ma zamiaru - oczywiscie na biegu jest samochod.


Mowa była chyba o tym że samochód się toczy więc ma ciąg z kół, to Ci później wytłumaczyli też inni.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

18 Sie 2009, 17:18

qki007 odpuść bo z NFSowcami nigdy nie wygrasz, a jak wiesz w NFSie są inne zasady niż w realu :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

25 Sie 2009, 19:00

Diesel---Podstawa to:

Utrzymanie obrotów silnika pomiedzy Max momentem obrotowym a Max momentem mocy.

Przykład:

Moc maksymalna (140 KM) @ 4000 obr./min

Maks. moment obrotowy 310 Nm @ 1750-2500 obr./min

Wiec jazda z obrotami silnika pomiedzy 1750 a 4000.

Pzdr
Look@p
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Bo ja to wiem?

25 Sie 2009, 19:26

Look@p napisał(a):Wiec jazda z obrotami silnika pomiedzy 1750 a 4000

Ale mówimy o jeździe ekonomicznej, a nie dynamicznej.
Ekonomicznie nie jest ciągnąć diesla aż do 4 tys. obrotów, skoro przy 4,5 ma odcięcie zapłonu... .
To jak ciągnięcie benzyniaka do 5 tys. mimo, że od 6 tys. ma odcięcie. I co? Też to jest ekonomiczne?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

25 Sie 2009, 19:41

Dishman napisał(a):
Look@p napisał(a):Wiec jazda z obrotami silnika pomiedzy 1750 a 4000

Ale mówimy o jeździe ekonomicznej, a nie dynamicznej.
Ekonomicznie nie jest ciągnąć diesla aż do 4 tys. obrotów, skoro przy 4,5 ma odcięcie zapłonu... .
To jak ciągnięcie benzyniaka do 5 tys. mimo, że od 6 tys. ma odcięcie. I co? Też to jest ekonomiczne?


Napisalem ogolne zasady ktorych kazdy powinien sie trzymac,ale jest tak jak piszesz....bo jaki jest sens ciagnac do 4000 gdy max moment obrotowy ma sie juz przy około 2000 obrotów.....

Mi czasmi sie zdarza ciagnac pod 4000...pare razy nawet powyzej...ale to moj pierwszy diesel wiec....błedy jeszcze popelniam.


Z drugiej strony jazda do 2000 obrotów tylko i wylacznie to katorga dla silnika.....

Dodam jeszcze ze trzeba pamietac ze w upalne dni kiedy temp cieczy chłodzacej (silnika) nam wzrasta to po dojechaniu na miejsce dajmy mu pare minut na ostygniecie---celem schlodzenia turbiny.....zanim wyłączymy silnik.


tekst ze strony leonclub.pl:

Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie
Look@p
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Bo ja to wiem?