P0190 napięcie na przewodzie sygnałowym czujnika ciśnienia paliwa

25 Sie 2023, 18:36

Witajcie. Mam problem z Xsara Picasso 2003rok 2.0 HDI 90KM na pompie Bosch.
Wyskoczył błąd p0190
Sprawdziłem całą wiązkę
Sprawdzam napięcie na wtyczce do czujnika i mam :
Na 1 pinie masa ok.
Na 3 pinie zasilanie 5v ok
Na 2 pinie napięcie 9.5v do masy i 2.9V do plusa z Aku.
Takie napięcie wychodzi już z komputera. (Przy sterowniku mam rozcięty ten przewód.
Gdzie szukać przyczyny? Wiązka w komorze przeglądnięcia brak widocznych uszkodzeń otarć itp.
Sterownik to ostateczność. Ale coraz bardziej skłaniam się w tą stronę.
Czy jeżeli jakiś czujnik/element/ urządzenie będzie gdzieś dawało jakieś zwarcie. To przy wyjmowaniu po kolei bezpieczników napięcie na sygnale powinno spać do właściwej wartości?
Czemu taka wartość wychodzi już z komputera?

Z czujnika wychodzi sygnał 4.6 po podłączeniu do przewodu z komputera robi się ok 7.2
kub112
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Sie 2023, 19:13

kub112 napisał(a):Na 1 pinie masa ok.
Na 3 pinie zasilanie 5v ok
Na 2 pinie napięcie 9.5v do masy i 2.9V do plusa z Aku.
Takie napięcie wychodzi już z komputera
Myślę tak . Zasilanie 5 v ok , masa ok ale pin 2 to nie ecu wystawia napięcie a czujnik . No bo jak inaczej. Czujnik na pinie 2 informuje ecu zmianą napięcia o zmianie ciśnienia . Przegląd wizualny wiązki to za mało . Trzeba kabelki ,,przedzwonić"A powiedz czy w parametrach bierzących sterownik widzi ciśnienie i jakie ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2023, 19:26

bonifacy napisał(a):[quote=
Takie napięcie wychodzi już z komputeraMyślę tak . Zasilanie 5 v ok , masa ok ale pin 2 to nie ecu wystawia napięcie a czujnik . No bo jak inaczej. Czujnik na pinie 2 informuje ecu zmianą napięcia o zmianie ciśnienia . Przegląd wizualny wiązki to za mało . Trzeba kabelki ,,przedzwonić"A powiedz czy w parametrach bierzących sterownik widzi ciśnienie i jakie ?

[/quote]
W tym problem przewód między czujnikiem a sterownikiem jest rozcięty więc mam dwie końcówki.
Z czujnika wychodzi 4.6 ok.
Ale z ECU na ten króciutki przewód wychodzi 9.5V więc teraz pytanie czy uszkodzony jest sterownik 100% czy może coś innego i sterownik tylko podaje napięcie na ten przewód który ma iść do czujnika.
kub112
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Sie 2023, 19:37

Nie mierz to co wychodzi z ECU a mierz to co wychodzi z czujnika na pinie nr 2 . To tak trudno zrozumieć że czujnik podaje napięcie różne w zależności od ciśnienia . Pytałem jakie ciśnienie widzi sterownik silnika ? Patrzyłeś w parametry bieżące czy czytasz tylko błędy ? Jakim programem / interfejsem to diagnozujesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2023, 19:59

Ale z czujnika wychodzi dobrze. Problem jest w tym że sterownik podaje napięcie wyższe.
Jeśli wszystko jest złożone jak należy na wyjściu z czujnika Mam 7.5V. Więc i tak za dużo.
Nie wiem co widzi sterownik ale napewno nic mądrego skoro napięcie jest poza zakresem normalnej pracy czujnika.
Czytam błędy i analizuje. Skoro błąd jest z czujnika to najpierw go sprawdzam. Napotkałem na problem więc zapytałem.
Używam najzwyklejszego interfejsu obd
Zresztą w pierwszym poście jest napisane że sygnał z czujnika to 4.5V
kub112
Nowicjusz
 
Posty: 4

26 Sie 2023, 11:49

Więc problem typowo elektryczny. Komputer zamiast odbierać sygnał z czujnika wysyła ku napięcie.
Po odłączeniu brązowej wtyczki przekaźnika pompy paliwa napięcie znika i błąd również. Albo sterownik albo jakieś zwarcie.
kub112
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia
    Witajcie, dopadł mnie problem urwanej świecy NGK chciałem wymienić wczoraj świece w moim Voyagerze z silnikiem 3.3 i w tylnej głowicy środkowa świeca została ukręcona. Pozostałe dwie odkręciły się bez większych problemów ...

28 Sie 2023, 20:43

Poprawiam swoją wypowiedż w temacie . Na wyjściu z ecu do pinu nr 2 czujnika ciśnienia gdy nie jest podłączony ma być co najmniej 5 V . W niektórych układach boscha mierzone tutaj napięcie około 8 V jest normalne . Przy sprawnym czujniku , podłączony pin 2 to na tym pinie przy silniku nie uruchomionym powinno być 0,5 V . Jeśli motor już pracuje na wolnych obrotach to tutaj pomiar powinien wykazywać napięcie około 1,7 V co przekłada się na ciśnienie na listwie w granicach 300 bara . Nie piszesz dokładnie jaki jest problem . Motor chodzi czy nie ? Odłączając tą brązową wtyczkę zdejmujesz pewne napięcia ze sterownika silnika . Podstaw inny sprawny czujnik . Myślę że to rozwiąże problem . Pozdrawiam.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna