Pancerniak na polskie drogi.

16 Sty 2010, 01:13

Witam wszystkich. Przejrzałem sporą część forum jednakże, nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Mam już dość jazdy osobówkami w obawie, że na kolejnej dziurze urwę koło, albo że nie wyjadę z osiedla gdy zimą spadnie więcej śniegu.
Niedługo czeka mnie przeprowadzka na wieś więc, interesuje mnie auto terenowe.
Nie ciągnie mnie (przynajmniej jeszcze) do off roadu i błota po klamki, ale chciałbym mieć auto które zapewni mi pewne przemieszczanie się po kiepskiej jakości asfalcie, szutrach oraz leśnych drogach nad jezioro.
Mam na myśli auto:
1. Wytrzymałe.
2. Mało awaryjne.
3. Z dostępnymi i w miarę możliwości tanimi częściami.
Ktoś na forum określił patrola mianem pancernego, więc tak też napisałem.
Mam nadzieje, że mi doradzicie.
Dzięki z góry.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 00:25 ]
Może dodam jeszcze takie dane:
Auto do 15tys. zł
4x4 (wiadomo)
Przede wszystkim niezawodność i odporność, komfort no żeby mi kręgosłupa nie połamało :)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

16 Sty 2010, 12:57

dobrze, że do swojej listy nie dopisałeś ekonomiczne :mrgreen:
patrol w tej cenie to tylko K160 z silnikiem 3.3td.
GR będzie padliną.
niestety K160 jest na resorach ale... jeśli się je dobrze zrobi to pracują w terenie ładnie, a i komfort nie jest na nim zły. o silniku nie wspomnę bo jego sława jest tak wielka, że nie sposób tego opisać słowami.
aha.. musisz mieć w posiadaniu dodatkowo plaskacza... czołgi typu patrol mało ekonomiczne są do codziennego użytku. no chyba, że Cię stać :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Sty 2010, 14:35

Aha czyli rozumiem że Patrol będzie najlepszy. Dzięki. A jakaś alternatywa na mocne auto oprócz Patrola ?
No tak napisałeś, w plaskacza też się zaopatrzę.
Nie oczekuję cudów w spalaniu niech pali ile tam musi ale, żeby jechało mimo przeciwności losu :D Wyczytałem, że np samuraia bym szybko znienawidził za uszkodzenia kręgosłupa, patrol chyba mnie tak nie wytrzęsie nie ?
Dzięki za radę. :)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

16 Sty 2010, 19:46

Karson napisał(a):dobrze, że do swojej listy nie dopisałeś ekonomiczne :mrgreen:
patrol w tej cenie to tylko K160 z silnikiem 3.3td.
GR będzie padliną.
niestety K160 jest na resorach ale... jeśli się je dobrze zrobi to pracują w terenie ładnie, a i komfort nie jest na nim zły. o silniku nie wspomnę bo jego sława jest tak wielka, że nie sposób tego opisać słowami.
aha.. musisz mieć w posiadaniu dodatkowo plaskacza... czołgi typu patrol mało ekonomiczne są do codziennego użytku. no chyba, że Cię stać :wink:
nie przesadzajmu jak dobrze poszuka to krótkiego GRa znadzie za 15 spokojnie ;) ostatnio nawet poszedł za 15 całkiem fajny GR TB42T :twisted:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sty 2010, 02:04

Karson piszesz, że 3.3 D jest niemal legendarny, a czy ten silnik dałoby się przełożyć do GRa bo jak wyczytałem silniki 2.8 nie lubią wysokich obrotów i wybuchają.
A tak przy okazji, Pajero jest dużo delikatniejsze od Patrola tak ?
Przperaszam, że zawracam gitarę, ale nie wszystko mogę znaleźć w starych tematach :cry:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

17 Sty 2010, 03:33

SD33 i SD33T też nie lubią wysokich obrotów :wink: w zasadzie żaden diesel nie lubi, ale 2,8 lepiej się kręci niż 3,3
sprawa wygląda tak że 3,3 ma lepszą tolerancje cieplną i nie ma problemu z wydmuchiwaniem uszczelki z pod głowicy anie z problemów z mostkami termicznymi w samej głowicy, poza tym głowica w 3,3 jest żeliwna a w 2,8 aluminiowa ;)
problem z przeszczepieniem 3,3 do GRa polega na tym że wyjście reduktora z 33 nie jest w osi środkowej samochodu tylko przesunięte na stronę pasażera (tak jak most przedni) a w GR powinno być w osi środkowej, przez co wał tylny jest dość mocno przekoszony co owocuje szybkim zamordowaniem krzyżaków, nie oznacza to oczywiście że się nie da, da się tylko pracy z tym dużo, i kłopotów też, w porównaniu z tym wszystkim 2,8 nie jest aż tak złym silnikiem jak niektórzy twierdzą, jeśli się o niego dba nie przegrzewa to spokojnie przeżyje 500 tysi :mrgreen:

co do Pajero to może nie tyle delikatniejsze, co mniej idiotoodporne, poprostu tam gdzie patrol idzie siłą masy i rozpędu kierownik Pajero musi używać głowy, ale do jeżdżenia po asfalcie o niebo lepsze i wygodniejsze od patrola :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?
    Przekładnie manualne samochodów osobowych mają zwykle 5 lub 6 biegów, automatyczne często więcej. Rekordzistą jest Lexus, który w modelach LC 500 i LS 500 stosuje dziesięciobiegowy automat. Istnieją jednak ...

17 Sty 2010, 14:10

No i to się nazywa odpowiedź, klarownie i wyczerpująco, dzięki Pocieszny :wink:
Generalnie szukam auta na czarne (i te gorsze czarne tzw "polskie") na szutry i śnieg.
Latem więcej jeżdżę motorem więc to auto bardziej na okres jesienno zimowy.
Coś większego od Vitary a mniejszego od tych wielkich longów.
Po tym co wyczytałem chyba Pajero będzie ok.
Dzięki.

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 13:19 ]
A bym zapomnial zapytać jak jest z awaryjnością Pajero. Czytałem na forum, że ludzie mają tam z nimi różne usterki, a serwis ponoć drogi. To wynika z wadliwości aut czy raczej nieumiejętnego użytkowania ?
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

17 Sty 2010, 14:25

pajero nie psuje sie wiecej niż inne auta ;)
do tego co potrzebujesz nada się ideanie tylko znalesc pajero w dobrym nie skorodowanym stanie to sztuka
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sty 2010, 23:01

Ale do 15kzł da się jak tylko trzeba szukać. Autko pierwszej młodości nie będzie ale da się zdrowy egzemplarz znaleźć pewnie też z SS czego Patrol niestety nie posiada.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2010, 00:56

pajero 2 z SS spokojnie za 15 wytargasz :wink: nawet w automacie ;)
ja u kombinuje jak za 8-9 wyrwać 2,5 tdi w automacie z SS :mrgreen: zadanie z pozoru niewykonalne :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Sty 2010, 10:08

Pół roku temu znajomy szukał ale 3.0V6 coś koło 13-14kzł jedno było z 95' i oznaki korozji pojawiały się nie tylko na nadwoziu, a drugie wystawione chyba za 14kzł było po mega dzwonie ale w końcu znalazł 3.0V6 krótki, miękki dach, automat, SS i blokada z tyłu. Seryjne auto z MFG MT 32" objechało wiele lepiej przygotowanych 4x4 na jednym z rajdów. No ale kierownik to weteran :wink:
A czy Pajero z miękkim dachem ma sztywniejsze zawieszenie niż to normalne? Bo gdzieś słyszałem taką opinię ale nie miałem jak porównać.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2010, 10:31

zawieszenie jest dokładnie takie samo :mrgreen: niczym się nie różni :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Sty 2010, 12:11

No i oto mi chodziło, że jest identyczne to wiem ale słyszałem że jest ponoć sztywniej zestrojone.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna