Parowanie szyb - Peugeot 607

08 Gru 2017, 12:30

Witam, pacjent to Peugeot 607 2,2 HDI

Od miesiaca strasznie paruja mi szyby, dywanik pasazera mokry koloru plynu chlodniczego, rozebralem boczki i zauwazylem wyciek z nagrzewnicy po czym wlałem uszczelniacz i troszke pomoglo, ale plynu dalej ubywa delikatnie, czy macie za soba wymiane nagrzewnicy ? Niestety mechanicy nie chca sie za to zabierac gdyz pare godzin roboty i nie zarobia na tym duzo jak sie tlumacza no i boja sie polamania plastikow i niestety musze sam to zrobic. Nawiew max na szybe nic nie daje

Druga sprawa zauwazylem ze po wlaczeniu obiegu zewnetrznego i wlaczenie nawiewu na szybe przednia prawie nic nie wieje i nie leci cieple powietrze tylko zimne, gdy wlacze obieg wewnetrzny to leciu cieplutkie i normalnie wszedzie elegancko wieje. W czym moze byc problem ze obieg zewnetrzny nie dziala dobrze, czy moze to byc zwiazek z nagrzewnica ?

Nastepna sprawa jak odpowietrza sie uklad chlodzenia (po wymianie nagrzewnicy bedzie trzeba to zrobic)
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2017, 14:44

Przyglądałeś się tej nagrzewnicy? Może cieknie gdzieś na łaczeniu przewodów z nią i nie trzeba będzie jej wymieniać. Moim zdaniem wlewanie uszczelniacza to ostateczność i szkoda że to zrobiłeś przed dokładnym sprawdzeniem nagrzewnicy.

zwiroo napisał(a):Druga sprawa zauwazylem ze po wlaczeniu obiegu zewnetrznego i wlaczenie nawiewu na szybe przednia prawie nic nie wieje i nie leci cieple powietrze tylko zimne, gdy wlacze obieg wewnetrzny to leciu cieplutkie i normalnie wszedzie elegancko wieje
Nie wiem czy masz klimtronik czy manualne sterowanie ale to mi wygląda na problem z klapką która steruje nawiewem na przednią szybę.

zwiroo napisał(a):Nastepna sprawa jak odpowietrza sie uklad chlodzenia (po wymianie nagrzewnicy bedzie trzeba to zrobic)
Trzeba. Odkręcasz korek od chłodnicy zalewaszpłyn na maksa nagrzewnice otwierasz na pełne grzanie i uruchamiasz silnik. Obserwujesz stan płynu i flesz jak go ubywa aż do rozgrzaną silnika i włączenia wentylatora wtedy masz pewność że termostat się otworzył. Uzupełniasz płyn w zbiorniku i zakręcasz korki. Pozwala żeby silnik ostygł. Jak będzie zimny ponownie uzupełniasz brakujacy płyn i sprawszasz czy po włączeniu silnika pokazują się jeszcze jakieś bąbelki. Jak nie to zakręcasz i sprawdzasz czy leci gorące powietrze z nnagrzewnicy. Jak tak to pozostaje ci tylko zajrzeć 2-3 razy przed kolejnymi uruchomieniami zimnego silnika sprawdzając poziom płynu. Tyle :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Gru 2017, 18:03

Sciagnalem boczki gdzie widac kawalek obudowy nagrzewnicy i cieknie wlasnie z tej obudowy gdzie ona jest nawet jak by z przewodow cieklo to tak czy siak trzeba deske sciagnac bo nie sa one widoczne. Mam automatyczny klimatronic

Probowalem sam ja wymienic ale niestety stanalem na sciaganiu poduszki z kierownicy brak odpowiednich kluczy no i przemarzłem tak zimno, wiec bez garazu nie dam rady.
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2017, 20:03

zwiroo napisał(a): boczki gdzie widac kawalek obudowy nagrzewnicy i cieknie wlasnie z tej obudowy
Musisz zatem wyciągnąć i wymienić tą nagrzewnicę.

zwiroo napisał(a):Mam automatyczny klimatronic
To z nawiewem może pomóc automatyczna kalibracja i wtedy zobaczysz czy coś się poprawi jak nie to trzeba będzie pewnie dostać się do klapki sterującej tym nawiewem na szybę.

zwiroo napisał(a):Probowalem sam ja wymienic ale niestety stanalem na sciaganiu poduszki z kierownicy brak odpowiednich kluczy no i przemarzłem tak zimno, wiec bez garazu nie dam rady.
Pomyśl o jakimś garażu bo pogoda ma być przez kilka dni na minusie w nocy więc ciężko będzie coś zrobić tym bardziej że sporo rozbierania i plastiki jak zimne to trzeba bardzo uważać żeby nie połamać. Jaki to klucz do tej poduszki może warto go kupić?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Gru 2017, 20:45

Kacper napisał(a):może pomóc automatyczna kalibracja


Nie mam pojecia jak w Peugeot 607 kalibruje sie automatycznie

Kacper napisał(a):wyciągnąć i wymienić tą nagrzewnicę

W pon. bede dzwonic do mechaniora kolejnego moze podejme się, ktos kto juz to robil na pewno poradzi sobie z tym szybciej niz ja i to przy ciepełku w garazu.
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2017, 21:56

zwiroo napisał(a):Nie mam pojecia jak w Peugeot 607 kalibruje sie automatycznie
W Peugeocie chyba kalibracja tylko przez odpowiedni interfejs.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Model hybrydowy BMW ActiveHybrid 3
    Model hybrydowy oparto na BMW 3 Sedan, który jest wzorem łączenia w wyglądzie nadwozia elegancji ze sportowym zacięciem. Zwracające uwagę detale: oznaczenia na słupkach C, na nakładkach progów drzwiowych, specjalne ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

10 Gru 2017, 10:59

Kacper napisał(a):chyba kalibracja tylko przez odpowiedni interfejs

Nie ma żadnej kombinacji przycisków ?
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Gru 2017, 12:46

Niestety. Z tego co wiem, to auta PSA są takie...inne niż wszystkie :)
Ludziska, którzy mają Citroeny i Peugeoty bardzo często zaopatrują się w interfejsy i oprogramowanie Lexia i PP2000 + Diagbox. Komplet takiego zestawu można kupić już za jakieś 300 zł, a za 450 to samo, ale na podzespołach lepszej jakości. Jest to bardzo fajny interfejs i można z tym zrobić wszystko to, co serwis.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Gru 2017, 15:34

Niestety gdyby nie moja awaria to kupilbym ale to w przyszlym roku :( Wiem ze mozna wszystko nim zrobic.
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002