Passat B5 - wymiana modułu sterowania drzwiami

22 Gru 2014, 23:20

Witam, od dłuższego czasu w moim passacie akumulator bardzo szybko się rozładowywał, więc pomyślałem że sprawdzę od czego tak się dzieje. Doszedłem do przednich drzwi od strony pasażera. W drzwiach znajduje się moduł sterujący, który daje jakiś lewy prąd 0.24A, po odpięciu go od wtyczki pobór prądu przez samochód na postoju wynosi 0.03A, a po ponownym podłączeniu pobór prądu podnosi się do 0.24A. Podpinałem już kilka sterowników i z żadnym komputer samochodu nie wykrywa komunikacji, od czego to zależy? Na nowo podłączonych sterownikach pobór prądu wynosi 0.03A ale nie działa w tych drzwiach centralny zamek, oświetlenie i wszystko inne, zaś na starym sterowniku wszystko działa,a pobór prądu wynosi 0.24A.

Numer sterownika: 3B4 837 752 EG. Wszystkie inne, które zakładałem miały inny numer. Poradzicie coś na podpięcie sterownika z innym numerem? Czy muszę kupić taki sam jak ten obecny? :)
Ostatnio edytowany przez Domenico, 24 Gru 2014, 15:25, edytowano w sumie 1 raz
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Gru 2014, 23:55

Pisząc o poborze prądu, masz na myśłi ampery, a nie volty, jak mniemam omyłkowo napisałeś?
Nie wiem, czy dobrze kojarze, ale chyba sterownik trzeba aktywować. Ale mogę się mylić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Gru 2014, 15:26

Tak chodziło mi o ampery, głupi błąd, nie wiem czemu napisałem volty.

Ok, ale jak go aktywować ?
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Gru 2014, 16:22

Nie robiłem z tym nigdy, a przynajmniej nie kojarzę, ale nie wiem, czy nie trzeba się podłączyć pod kompa. Nie wiem, czy to w Vectrze czy właśnie w Passacie nie można nawet odłaczać aku, bo potem trzeba się podłaczać pod kompa i aktywować wszystkie systemy, bo jak nie, to cała masa kontrolek miga.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Gru 2014, 21:47

Podpinam vag'a pod samochód i wchodzę w kanał 46 - Central Conv., potem Fault Codes i pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem, mimo że jest podpięty.

Akumulator odpinałem gdyż sprawdzałem pobór prądu przez inne sterowniki i wszystko działa dobrze :)
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Gru 2014, 17:36

kolego musisz mieć sterownik z takim samym numerem seryjnym albo jego nowszą wersją, vw często zmieniał numery ale w aso powiedzą ci jeżeli został zmieniony to jaki jest nowy. A z tym rozkodowywaniem to troszkę przesadziłeś bynajmniej w grupie vw aku odpiąć można tylko nie można wymieniać bo wtedy komp strujący pracą akumulatora dostaje głupawki tak samo jak nie powinno się ładować aku poza autem, a ładowarkę powinno się podpinać tylko do chwytów do tego przeznaczonych o ile takowe są bo wtedy sterownik rozdziela gdzie ma iść prąd i zlicza wartości. Czasami zdarza się że jak akumulator jest na tyle słaby że zakręci tylko raz rozrusznikiem i padnie to się wszystkie sterowniki wykodowywuja ale jest to rzadkie. A co do aktywacji to też na dwoje babka wróżyła raz trzeba raz nie. te większe sterowniki to na 100% trzeba np ecu czy komfort itp.
tankonek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 09 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: audi s3
Silnik: 1,8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Gru 2014, 17:38

Ale twój rocznik auta nie ma takich strasznych bajerów więc po podłączeniu i skasowaniu błędu powinno śmigać.
tankonek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 09 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: audi s3
Silnik: 1,8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2014, 17:16

Przelutowałem zamek i dalej to samo. A moduło jak nie znalazłem, tak nie mam.
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997