Patrol y60 blokada diff lock problem!!!

01 Lis 2012, 16:55

Witam...pytanko do znawców tematu( bo ja zielony jeszcze) :D ...chodzi mi o blokade tylną diff lock w moim patrolu...po włączeniu, nic się nie świeci żadna kontrolka potwierdzająca fakt włączenia blokady...no i mam wrażenie, że nie działa...bo zakładam iż jakby działała, zakopują c się i włączając blokadę oba koła powinny ciągnąć równo...czy tak? bo jesli tak, to tak nie jest...moje pytanie brzmi co sprawdzić co może być przyczyną takiego faktu????...
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

02 Lis 2012, 13:45

Ja tm się nie znam bo u mnie jest LSD które jeszcze działa i muszę jedynie sprawdzać czy dobry olej leję do mostu. Na twoim miejscu sprawdził bym na początek wszystkie wężyki, przewody, gniazdka i bezpieczniki. Jeśli nie namierzysz awarii organoleptycznie to będzie się trzeba do jakiegoś mechanika uśmiechnąć. Albo do pociesznego :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Lis 2012, 20:55

tył na podnośnik do góry, na zapalonym silniku włączasz blokade i kręcisz tylnym kołem, jeśli 2 kręci się w tą samą strone to działa jeśli w przeciwną to nie
na trawie/piasku/żwirku włączasz blokadę 1 i gaz, jak zostają 2 ślady to blokada działa jak 1 to nie, na włączonej blokadzie spróbuj zawrócić jak są trudności i jedno koło traci nonstop przyczepność to działa

jeśli nie działa to na 90% padły zaworki sterowania podciśnieniem do blokady, ewentyalnie przewody, mała szansa że bezpiecznik umarł, albo masa na sterowaniu zniknęła
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Lis 2012, 17:19

Dzięki Ci bardzo Pocieszny....powiedz mi tylko gdzie się znajdują te zaworki?
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

04 Lis 2012, 21:14

Odłącz przewody od blokady ( przy gruszce mostu ) i porostu dmuchnij w jeden lub wytwórz podciśnienie w drugim tzn ssij. Do włączenia blokady i jej wyłączenia nie trzeba wysokiego ciśnienia czy podciśnienia. W ten sposób sprawdzisz czy blokada robi czy czy nie. Jeśli robi to szukaj problemu w zaworkach elektryce.
Na ścianie grodziowej obok silnika wycieraczek są zaworki a z nich wychodzą 2 węże. Jeden zapina a drugi rozpina.

1.Zdejmij czarne "kapselki" z zaworków pod maską (są założone na wcisk), i zobacz czy nie są zabite błotem,
2.Ściągnij wężyki idące od zaworków do blokady, niech jedna osoba przełącza blokadę w kabinie, a ty sprawdź czy podciśnienie pojawia się na przemian w górnym i dolnym,
3. Pryśnij wd40 do zaworków i przełącz kilka razy,
4. Sprawdź prąd na zaworkach.
5. sprawdź żarówkę kontrolki czy nie spalona
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)