Peugeot 306 1.4 1996

Peugeot 306 1.4 1996

07 Lip 2016, 19:31

Bardzo szybko grzał mi się silnik, więc jeździłem z otwartymi oknami i włączonym ogrzewaniem na maksa, żeby obniżyć temperaturę silnika. W końcu oddałem auto do mechanika, bo zauważyłem, że nie otwiera mi się termostat.

Mechanik wymienił termostat, odpowietrzył układ i DRAMAT. Silnik nadal się grzeje, ale teraz jak włączam ogrzewanie to z kratek leci mi zimne powietrze!!! Nie mogę już obiżać temperatury silnika w ten sposób i autem nie da się jeździć.

Co ciekawe. Za silnikiem, przy samej grodzi wąż który prowadzi ciepłe powietrze do kabiny(i wszystkich kratek nawiewu) jest gorący. Jakim cudem? Przy grodzi wąż jest gorący, a z kratek które są 15cm głębiej leci zimne powietrze? Gdzie to ciepłe powietrze nagle znika??

Obieg jest w porządku, chłodnica jest ciepła, termostat działa.

Co podejrzewa mój mechanik z 20letnim doświadczeniem:
a) uszczelka pod głowicą(tłumaczy lewe powietrze, ale nie tłumaczy zimnego powietrza z kratek)
b)mam tam starąinstalacje gazową, może parownik czy inny reduktar który tam się znajduję bierze lewe powietrze...


Co robić? Zamówiłem tester do uszczelki
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 21 Cze 2015, 23:27
Prawo jazdy od: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

Re: Peugeot 306 1.4 1996

08 Lip 2016, 07:56

Skoro wąż przy grodzi jest gorący, a za grodzią już zimny, to logiczne jest że stoi między nimi bąbel powietrza - najprawdopodobniej mechanik nie odpowietrzył układu. W Peugeotach właśnie w miejscu przy grodzi powinien być dodatkowy odpowietrznik (wygląda jak wentyl w oponie) i z niego trzepa wypuścić powietrze. Kolejna sprawa jeśli auto nadal się grzeje:
1. kiedy wymieniałeś pompę wody ?
2. kiedy płukałeś układ chłodzenia + wymieniałeś płyn ?

Jeżeli ktoś przed tobą jeździł na zwykłej wodzie w chłodnicy, to najpewniej układ jest zakamieniony i dlatego płyn źle odbiera z niego ciepło. Obejrzyj ten film:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Anjin
Aktywny
 
Posty: 480
Rejestracja: 05 Kwi 2015, 18:37
Auto: Peugeot

Re: Peugeot 306 1.4 1996

08 Lip 2016, 12:12

Układ jest odpowietrzony, przy odkręceniu tego odpowietrznika przy grodzi leci sam płyn. Mój mechanik podejrzewał bąbel dlatego nawet przechylał auto na podnośniku i nic.

Poprzedni właściciel jezdzil na borygo, zmieniłem płyn na uniwersalny tydzień temu(wtedy zauważyłem ze termostat się nie otwiera)


2 pasjonatów motoryzacji jeszcze zasugerowało mi zapchaną nagrzewnicę, no ale jak wtedy by ten wąż przy grodzi się nagrzał?
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 21 Cze 2015, 23:27
Prawo jazdy od: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

Re: Peugeot 306 1.4 1996

08 Lip 2016, 13:23

Przy termostacie powinna być mosiężna srubka na imbus do odpowietrzania silnika.
Najlepiej to zdemontować termostat i w jego gónej metalowej części wywiercić otworek fi 3 mm.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A5 Cabriolet otrzymało nowatorski składany dach od Webasto Audi A5 Cabriolet otrzymało nowatorski składany dach od Webasto
    Specjaliści Webasto we współpracy z Audi stworzyli składany dach do nowego, czteromiejscowego kabrioletu A5, opracowanego na bazie coupe. Miękki dach łączy wyrafinowaną technologię i zaawansowane materiały z emocjonalnym ...
    Śmiała stylistyka nadwozia oraz unikatowe wnętrze Opla ADAM Śmiała stylistyka nadwozia oraz unikatowe wnętrze Opla ADAM
    Model ADAM wprowadza do segmentu A docenianą już filozofię projektowania firmy Opel, polegającą na "łączeniu artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją ". Opel ADAM - w przeciwieństwie do pojazdów firm konkurencyjnych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Infiniti Q50
      GTP Light
      Jaguar